  • 71. Data: 2019-02-14 16:08:30
    Temat: Re: Czy GW państwowotwórczo ujawniła fakturę z niezapłaconym VAT? ;-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 15:12:31 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Który punkt MUSI opisywać te dokumenty?

    Możecie se bic pianę i wmawiać ciemnemu ludowi, że czarne jest białe a to i
    tak nie zmieni, że:

    1. Z nagranych rozmów z Austriakiem Geraldem Birgfellnerem wynika, że
    Jarosław Kaczyński występował w nich de facto w roli pełnomocnika spółki
    Srebrna, jednak nie wpisał tego do oświadczenia majątkowego. Zgodnie z art.
    35 ustawy o wykonywaniu mandatu posła i senatora parlamentarzyści są
    zobowiązani do tego, by składać oświadczenie o stanie majątkowym, które
    zawiera także informację o stanowiskach i rolach pełnionych przez nich w
    spółkach handlowych.

    2. W nagranych rozmowach utożsamia spółkę Srebrna, jej działalność oraz
    interesy z interesami i działaniami Prawa i Sprawiedliwości. Mówi: ,,Jeżeli
    nie wygramy wyborów, to nie zbudujemy wieżowca w Warszawie". Prowadzenia
    działalności biznesowej przez partie zakazuje ustawa o partiach
    politycznych.

    3. 2 lutego 2018 r. był przewodniczącym Nadzwyczajnego Zgromadzenia
    Wspólników spółki Srebrna. Jako poseł powinien zgłosić to do Rejestru
    Korzyści. Nie zrobił tego. Według przepisów (art. 35a ustawy o wykonywaniu
    mandatu posła i senatora) należy zgłaszać informacje o udziale w organach
    fundacji, spółek prawa handlowego lub spółdzielni nawet wówczas, gdy z tego
    tytułu nie pobiera się żadnych świadczeń pieniężnych. Zgodnie z kodeksem
    handlowym Zgromadzenie Wspólników jest organem spółki

    4. Działał w imieniu spółki Srebrna, choć jako poseł nie może tego robić.
    Zakazuje tego ustawa.

    5. Działał w imieniu spółki Srebrna, choć nie ma do tego formalnego mandatu
    - nie ma udziałów w spółce i nie zasiada w jej władzach. Jest tylko
    członkiem rady fundacji Instytut im. Lecha Kaczyńskiego, większościowego
    właściciela Srebrnej.

    6. Odmówił Geraldowi Birgfellnerowi zapłaty za usługi świadczone przez
    austriackiego przedsiębiorcę na rzecz reprezentowanej przez Kaczyńskiego
    spółki Srebrna.

    7. Używał swojej pozycji politycznej, by ułatwić spółce Srebrna uzyskanie
    kredytu w Banku Pekao SA - jego właścicielem jest skarb państwa.

    Co spisał Danielewski.
    http://wyborcza.pl/7,75968,24415519,tasmy-kaczynskie
    go-siedem-grzechow-prezesa-pis.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 72. Data: 2019-02-14 17:48:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.02.2019 o 11:41, Liwiusz pisze:

    > Albo postępujemy honorowo i umowy pisemnej nie zawieramy, mając
    > świadomość tego, że w razie czego nie wyegzekwujemy jej.
    >
    > Austriak, jak widać, honoru nie ma.

    Tak się zapytam - że kurwa co?

    Shrek

  • 73. Data: 2019-02-14 18:06:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 14 Feb 2019 16:08:30 +0100, Olin napisał(a):

> [...]
    > 1. Z nagranych rozmów z Austriakiem Geraldem Birgfellnerem wynika, że
    > Jarosław Kaczyński występował w nich de facto w roli pełnomocnika spółki

    No nie wiem ... mowil mu wczesniej czego spolka sobie zyczy,
    czy dopiero pozniej Birgenfellner chcial od niego roli ... mediatora ?

> [...]
    > zobowiązani do tego, by składać oświadczenie o stanie majątkowym, które
    > zawiera także informację o stanowiskach i rolach pełnionych przez nich w

    Ale jesli takiego stanowiska nie ma ?
    Opozycja juz by chyba do Ziobry donosy pisala, gdyby uwazala ze
    sklamal w oswiaczeniu.

    Ujawnil natomiast funkcje w Fundacji.

> [...]
    > nie wygramy wyborów, to nie zbudujemy wieżowca w Warszawie". Prowadzenia
    > działalności biznesowej przez partie zakazuje ustawa o partiach

    No ale Partia nie prowadzi :-)

> [...]
    > tytułu nie pobiera się żadnych świadczeń pieniężnych. Zgodnie z kodeksem
    > handlowym Zgromadzenie Wspólników jest organem spółki

    I tu mozesz miec racje, choc Nadzwyczajne sugeruje ze to jakies
    incydentalne zjawisko. No i jesli reprezentowal tam Fundacje ..

    Ciekawe ilu poslow ma jakies akcje ... i wpisuja udzial w WZA, czy jak
    nie biora udzialu to nie musza wpisywac ...

    > 4. Działał w imieniu spółki Srebrna, choć jako poseł nie może tego robić.
    > Zakazuje tego ustawa.

    Mozesz podac podstawe ? Jakos mi sie wydaje, ze sporo poslow ma swoje
    spolki.

    No i znow - jakie konkretne dzialanie masz na mysli ?
    Przeciez nawet nie mial pelnomocnictwa :-)

> [...]
    >
    > 6. Odmówił Geraldowi Birgfellnerowi zapłaty za usługi świadczone przez
    > austriackiego przedsiębiorcę na rzecz reprezentowanej przez Kaczyńskiego

    Ale rozmowa rozpoczela sie od "reprezentuje spolke Srebrna" ?

    No i o ile pamietam, to nie odmowil, tylko powiedzial, ze nie ma
    podstaw, bo brak faktur i dokumentow. I poradzil, zeby poszedl do
    sadu, bedzie wyrok, to bedzie podstawa.

    Za to skoro poradzil ... nie bedzie to jakas dzialalnosc konsultingowa
    bez zezwolenia i podatku ? :-)

    > 7. Używał swojej pozycji politycznej, by ułatwić spółce Srebrna uzyskanie
    > kredytu w Banku Pekao SA - jego właścicielem jest skarb państwa.

    A Srebrna zlozyla wniosek ? Bo na kredyt to chyba za wczesnie, wiec
    dopiero by to nastapilo w przyszlosci.

    No chyba, ze jakis wczesniejszy kredyt ... sprawdzic, czy nie przed
    nacjonalizacja Pekao.

    > Co spisał Danielewski.
    > http://wyborcza.pl/7,75968,24415519,tasmy-kaczynskie
    go-siedem-grzechow-prezesa-pis.html

    dla mnie niedostepne ... ale jesli pismaki pisza ze zwykla
    rzetelnoscia, to patrzec trzeba ostroznie ...

    J.

  • 74. Data: 2019-02-14 18:38:03
    Od: n...@o...pl

    w <q44645$8h1$1@node1.news.atman.pl>, Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Tak się zapytam - że kurwa co?

    To chyba nowa tradycja -- umów ustnych w obecnym ustroju PL nie trzeba
    dotrzymywać.

  • 75. Data: 2019-02-14 20:47:21
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-14 o 11:41, Liwiusz pisze:

    > Albo postępujemy honorowo i umowy pisemnej nie zawieramy, mając
    > świadomość tego, że w razie czego nie wyegzekwujemy jej.

    Albo mając świadomość tego, że w razie czego nie dotrzymamy jej?

    > Austriak, jak widać, honoru nie ma.

    A ten co jej nie dotrzymał honor ma?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 76. Data: 2019-02-15 08:09:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-14 o 20:47, Kviat pisze:

    > Albo mając świadomość tego, że w razie czego nie dotrzymamy jej?

    > A ten co jej nie dotrzymał honor ma?

    Nie wiemy jaka umowa była, to już jest ich prywatna sprawa.

    --
    Liwiusz

  • 77. Data: 2019-02-15 10:06:21
    Od: Kviat

    W dniu 2019-02-15 o 08:09, Liwiusz pisze:

    > Nie wiemy jaka umowa była, to już jest ich prywatna sprawa.

    Jaka by ona nie była ta umowa, to zwyczajnym idiotyzmem jest
    twierdzenie, że honoru nie ma ten, kto próbuje ją wyegzekwować, a nie
    ten, który umowy nie dotrzymuje.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 78. Data: 2019-02-15 10:16:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-02-15 o 10:06, Kviat pisze:

    > Jaka by ona nie była ta umowa, to zwyczajnym idiotyzmem jest
    > twierdzenie, że honoru nie ma ten, kto próbuje ją wyegzekwować, a nie
    > ten, który umowy nie dotrzymuje.

    Na tym właśnie polega umowa pomiędzy członkami rodziny niezawarta w
    formie pisemnej, że strony godzą się na to, że nie zostanie ona
    dochowana w takiej formie, w jakiej się to którejś ze stron na początku
    wydawało.

    Ja na przykład jakbym żonie pożyczał jakieś pieniądze, to liczyłbym się
    z tym, że w razie czego mógłbym nie mieć dowodów na taką pożyczkę i że
    mogą to być pieniądze stracone.

    Ale byłbym tego świadomy, więc wliczałbym ryzyko niespłacenia w
    okoliczności przekazania tych pieniędzy, natomiast do głowy by mi nie
    przyszło smarować żonę w gazetach z tego powodu. Tutaj zachowanie
    Austriaka to wyjątkowe buractwo, już nie wspominając o tym, że świadczy
    o wyjątkowym braku jego profesjonalności (co od razu stawia pod znakiem
    zapytania w ogóle zasadność wysuwanego żądania, skoro pełnomocnik nie
    umie zadbać o elementarne swoje interesy, to istnieje podejrzenie, że
    nie umiał też zadbać o interesy mandanta).

    --
    Liwiusz

  • 79. Data: 2019-02-15 10:17:14
    Od: n...@o...pl

    w <5c65c5c9$0$485$65785112@news.neostrada.pl>, Kviat napisał(-a):

    > Albo mając świadomość tego, że w razie czego nie dotrzymamy jej?

    > A ten co jej nie dotrzymał honor ma?

    Przekaz jest chyba taki, że ma bo okazał się sprytnym złodziejem -- a kto daje
    się łatwo okantować to honoru nie ma.

  • 80. Data: 2019-02-15 12:02:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 15 Feb 2019 10:16:07 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > zachowanie
    > Austriaka to wyjątkowe buractwo

    Wyjątkowo się zgodzę z przekazem dnia.
    Jeśli ktoś zadaje się z Al Kaczone, to nie można mieć o nim dobrego zdania.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl