  • 1. Data: 2004-09-02 16:37:29
    Temat: Co w praktyce oznacza artykuł 73 konstytucji
    Od: "Enzo Salviati" <e...@o...pl>

    Art. 73.
    "Każdemu zapewnia się wolność twórczości artystycznej, badań naukowych oraz
    ogłaszania ich wyników, wolność nauczania, a także wolność korzystania z dóbr
    kultury."

    Co to w praktyce oznacza?
    Czy np. pozwy o obrazę uczuć religijnich przez kontrowersyjnych artystów są
    niekonstytucyjne?
    Czy jeśli sejm zakaże klonowania to czy to będzie niekonstytucyjne?
    Czy regulacja badań na zwierzętach kręgowych jest niekonstytucyjna?

    Pytam się, bo nie jestem prawnikiem, a artykuł jest dość ciekawy, gdyż w
    przeciwieństwie do innych artykułów konstytcuji RP, zdaje się gwarantowac jakieś
    prawa.

    Dzięki za odpowiedź,

    Enzo Salviati

  • 2. Data: 2004-09-02 17:44:56
    Temat: Re: Co w praktyce oznacza artykuł 73 konstytucji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Enzo Salviati" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Co to w praktyce oznacza?

    Oznacza, że ograniczenia muszą wynikać z ustaw.

    > Czy np. pozwy o obrazę uczuć religijnich przez kontrowersyjnych artystów

    > niekonstytucyjne?

    Nie, bo są oparte na ustawach.

    > Czy jeśli sejm zakaże klonowania to czy to będzie niekonstytucyjne?

    CiTy z tą konstytucją. jak sejm zakaże klonowania, to będzie stosowna ustawa
    z przepisem karnym.

    > Czy regulacja badań na zwierzętach kręgowych jest niekonstytucyjna?

    Nie wiem, ale nic mi na ten temat nie wiadomo.

  • 3. Data: 2004-09-02 19:13:26
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    w praktyce ten artykuł nie znaczy absolutnie nic - przykład mamy w wykonaniu
    wandala posła Andrzeja Fedowrowicza :
    '[...] W czwartek wystawę oglądali białostoccy parlamentarzyści LPR: poseł
    Andrzej Fedorowicz i senator Jan Szafraniec. Fedorowicz długopisem
    przekreślał niektóre napisy na pracach.[...]"
    chodzi o wystawę w białostockiej galerii Arsenał - ot , może taki sobie
    przyjść, zniszczyć cudza własność i nikt się tym nie przejmuje...

  • 4. Data: 2004-09-02 22:08:57
    Od: "Enzo Salviati" <e...@o...pl>

> [...]
    > z przepisem karnym.

    > Nie wiem, ale nic mi na ten temat nie wiadomo.

    Czegoś nie kapuję. Czy to oznacza, ze w prawie polskim Konstytucja jest podległa
    ustawie? Bo byłoby to na głowie postawione. Czyli np. art. 38 może byc zmieniony
    ustawą która mówi - niebieskookich poddajemy eutanazji? tak? To ja dziękuję...

    Enzo.

  • 5. Data: 2004-09-02 22:29:28
    Od: "Enzo Salviati" <e...@o...pl>

    > "Enzo Salviati" <e...@o...pl> naskrobał/a w

    > Nie.

    > Nie.

    > Proszę.

    Dzieki.

    Ale teraz mam mętlik w głowie. Czy to oznacza, że wypowiedź p. Tomasika jest błedna?
    Bo nie widzę w konstytucji np. arykułu który by mówił - spokój uczuć religijnych
    jest wartościa nadrzędną nad wolnością ekspresji artystycznej. Ani co by
    gwarantowało taki spokój.

    Enzo

  • 6. Data: 2004-09-02 22:29:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Enzo Salviati" <e...@o...pl> naskrobał/a w

    > Czegoś nie kapuję. Czy to oznacza, ze w prawie polskim Konstytucja
    > jest podległa ustawie?

    Nie.

    > Czyli np.
    > art. 38 może byc zmieniony ustawą która mówi - niebieskookich
    > poddajemy eutanazji? tak?

    Nie.

    > To ja dziękuję...

    Proszę.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    To all you virgins, thanks for nothing.

  • 7. Data: 2004-09-03 06:52:12
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "ag" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    > w praktyce ten artykuł nie znaczy absolutnie nic - przykład mamy w
    wykonaniu
    > wandala posła Andrzeja Fedowrowicza :

    Przeciez pan posel skorzystal z tego artykulu
    "Każdemu zapewnia się (...) wolność korzystania z dóbr kultury."

    :-)

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, jeątě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 8. Data: 2004-09-03 07:39:29
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

> [...]
    > Tomasika jest błedna? Bo nie widzę w konstytucji np. arykułu który
    > by mówił - spokój uczuć religijnych jest wartościa nadrzędną nad

    Jest artykuł 31 ust. 3.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    I'm just driving this way to piss you off.

  • 9. Data: 2004-09-03 14:00:24
    Od: "Enzo Salviati" <e...@o...pl>

    > "Enzo Salviati" <e...@o...pl> naskrobał/a w

    > Jest artykuł 31 ust. 3.

    Dzięki. Gr... Tak jak myślałem. Nie mamy zagwarantowanych żadnych praw. :(

    Enzo Salviati

  • 10. Data: 2004-09-03 18:00:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    zmieniony
    > ustawą która mówi - niebieskookich poddajemy eutanazji? tak? To ja

    Nie, bo ustawa byłaby niezgodna z konstytucją. Rzecz w tym, że w konstytucji
    jest art. 31.3, który przewiduje, że prawa określone w konstytucji mogą być
    ograniczane.