  • 1. Data: 2004-09-02 17:15:39
    Temat: Niezgloszenie przestepstwa
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Taki przyklad :okolo roku 1997 dowiedzialem sie ze ktos poplnia
    przestepstwo.Ale nie zglosilem tego na policji
    Czy gdybym to dzisiaj zglosil w zwiazku z innym przestepstem popelnionym
    przez tego czlowieka (Na mnie) grozi kara za niezgloszenie?
    Czy niezgloszenie jest karalne?
    Dodam ze ta osoba byc moze juz byla za to karana.Ale czy ja moglbym byc
    jeszcze karany ze nie zglosilem?

  • 2. Data: 2004-09-02 17:26:44
    Temat: Re: Niezgloszenie przestepstwa
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adam wrote:
    > Czy niezgloszenie jest karalne?

    Zależy jakiego przestępstwa.
    art.240 kk

    KG

  • 3. Data: 2004-09-02 20:07:09
    Od: "Kuba" <c...@o...pl>

    > Zależy jakiego przestępstwa.
    > art.240 kk

    Nie wiem, jak jest naprawdę - nigdy się z czymś takim nie spotkałem, a nie
    mam wiedzy prawniczej, ale podążając za
    http://www.kodeks.wirt.pl/kk/cz_szcz.htm
    mogę jedynie zacytować:

    ".. Art. 240. § 1. Kto, mając wiarygodną wiadomość o karalnym przygotowaniu
    albo usiłowaniu lub dokonaniu czynu zabronionego określonego w art. 118,
    127, 128, 130, 134, 140, 148, 163, 166 lub 252, nie zawiadamia niezwłocznie
    organu powołanego do ścigania przestępstw, podlega karze pozbawienia
    wolności do lat 3."

    Sam jednak nie mogę niestety nic n/t powiedzieć.
    Mam nadzieję, że to coś pomoże.

    Pozdrawiam,
    Kuba