    Date: Tue, 21 Jun 2011 18:30:04 +0200
    From: Tomasz P yra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.samochody
    Subject: Co robić po nieprzyjęciu mandatu?

    Sprawa wygląda tak, że straż gminna sfotografowała mój samochód jadący
    2km/h szybciej niż wolno. (słownie dwa kilometry na godzinę - 62/60)
    Gmina biedna, 50zł piechotą nie chodzi, wysłali formalnie poprawne
    żądanie wskazania osoby/odmowy wskazania(za to 150zł)/przyjęcia
    mandatu(50zł)/odmowy przyjęcia(sąd)

    Myślałem że albo ktoś się pomylił, albo szukają jelenia, wysłałem im
    wyjaśnienie (ładne, wraz z wszelkimi źródłami, podstawami prawnymi itp.
    itd.) gdzie zaznaczyłem że nie jestem jeleniem, bo:
    - dane techniczne tego fotoradaru mówią o dokładności pomiaru +-3km/h
    - rozporządzenie w sprawie warunków technicznych dla fotoradarów również
    mówi o dokładności +-3km/h
    - niedawna nowelizacja PoRD określa wymóg (fakt że dotyczący jeszcze
    niewydanego rozporządzenia) określenia sposobu kontroli w sposób
    uwzględniający tolerancję 10km/h w stosunku do prędkości dozwolonej
    - w PoRD (Art. 129h ust. 5) jest wymóg wydania rozporządzenia
    zawierającego szczegółowe przepisy wykonawcze dla wykonywania takich
    kontroli, rozporządzenia nie ma i w związku z tym fotoradary robią
    zdjęcia nielegalnie. Takie interpretacje można znaleźć np. tu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/507647,straz_m
    iejska_nie_moze_uzyc_fotoradaru.html

    Strażnik gminny stwierdził że moje wyjaśnienie niczego nie wnosi i w
    związku z tym skieruje sprawę do sądu.

    Sprawa IMO powinna być do wygrania w cuglach, ale jako że nie mam
    pojęcia o tym co się teraz będzie działo, to nie chciałbym wdepnąć na
    jakąś proceduralno-formalną minę.
    No i tu pytanie - co teraz się będzie działo?

    Stawić się w sadzie nie dam rady, chciałbym wysłać pisemne wyjaśnienia
    (czy może to się nazywa inaczej?)
    Czy muszę tu wyjść samemu z tymi wyjaśnieniami, czy zostanę pisemnie
    powiadomiony o takiej możliwości i trybie złożenia takich wyjaśnień? Ile
    będę miał czasu i co jeżeli będę np. na urlopie i nie zdążę odebrać pisma?
    Czy może wyjaśnienia wystarczy przekazać do SG wraz z odmową przyjęcia
    mandatu i one wtedy trafią do sądu?

    I co tam najlepiej napisać?
    Bo jak widać zarzutów wobec tej kontroli mam kilka - wymienić wszystkie?
    Czy któreś sobie lepiej darować?

    Jak najlepiej zredagować takie pismo?
    "Po ludzku", czyli zwięźle i treściwie napisać o co chodzi?
    Czy lepiej wysilić się na język urzędowo-prawniczy wplatając w środku
    zdania pełne tytuły aktów prawnych, numery dzienników ustaw itp. itd. -
    wtedy jedno zdanie lubi być bardzo długie i obawiam się czy gdzieś po
    drodze nie zginie jego sens.