  • 1. Data: 2010-09-11 09:29:31
    Temat: Co by było gdyby
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    Przeczytana przeze mnie ostatnio książka skłoniła mnie do kilku
    przemyśleń. Wyobraźmy sobie sytuacje:

    - złodziej włamuje się do domu osoby A i kradnie jakąś charakterystyczną
    rzecz. Powiedzmy kubek, o wartości 300 zł (jakaś specjalna limitowana do
    1000szt edycja) - słowem coś seryjnego ale w miarę charakterystycznego
    no i za cenę 300 zł by było 100% przestępstwo.
    - złodziej oddaje w prezencie kubek osobie B
    - Osoba B sprzedaje kubek za 50zł osobie C
    - Osoba C ryje sobie na kubku jakieś wzory artystyczne po czym jako
    swoje dzieło sprzedaje osobie D
    - Osoba C szybko się robi sławna i kubek z jej pracą szybko staje się
    wart np. 5000zł
    - Osoba D wystawia kubek na licytacji i liczny na kupę kasy
    - Osoba A rozpoznaje swój kubek i żąda jego zwrotu

    Teraz, czy osoba D ma obowiązek zwrócić kubek skoro jego wartość
    znacznie przekroczyła wartość oryginalnego kupka i to w wyniku tej
    właśnie kradzieży?

    Co o tym myślicie? :)

  • 2. Data: 2010-09-11 10:51:29
    Temat: Re: Co by było gdyby
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-09-11 11:29, Użytkownik PlaMa napisał:

    > Teraz, czy osoba D ma obowiązek zwrócić kubek skoro jego wartość
    > znacznie przekroczyła wartość oryginalnego kupka i to w wyniku tej
    > właśnie kradzieży?
    >
    > Co o tym myślicie? :)

    Ma zwrócić przedmiot właścicielowi.
    Coś podobnego było z samochodami.
    Samochód ukradziono, sprzedano, rozbito, sprzedano rozbity,
    kolejny kupiec wyremontował i samochód musiał oddać.
    Zgadzał sie z obowiązkiem oddania ale chciał zwrotu kasy
    włożonej w remont. Nie dostał.