  • 1. Data: 2010-09-11 10:30:04
    Temat: Co to była Rka?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie oglądam 2 odcinek zmienników i tam jest temat zakazu wjazdu,
    który nie dotyczy tych, co mają Rkę jakowąś. I to przechodnią, bo babka
    się tłumaczy, że mąż zabrał.

    Czy to jakiś wymysł Janczarskiego, czy faktycznie za PRL były jakieś
    takie Rki?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-11 10:43:58
    Temat: Re: Co to była Rka?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:i6flnj$l1v$1@news.onet.pl...
> [...]
    > się tłumaczy, że mąż zabrał.
    >
    > Czy to jakiś wymysł Janczarskiego, czy faktycznie za PRL były jakieś

    Teraz przecież też są indywidualne zezwolenia.

  • 3. Data: 2010-09-11 10:52:54
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-11 12:43, Robert Tomasik pisze:
    > Teraz przecież też są indywidualne zezwolenia.

    Na jazdę pod zakaz wjazdu? Niby faktycznie krakusy mają takie
    udziwnienia, że mają zakazy wjazdu nie dla taksówek i podobnych, ale to,
    pomimo głębokiego udziwnienia, jest przynajmniej stałe i od drugiego
    końca również są ludzie ostrzegani tabliczką. A zezwolenie personalne to
    chyba dość szalony pomysł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-09-11 11:27:14
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > końca również są ludzie ostrzegani tabliczką. A zezwolenie personalne to
    > chyba dość szalony pomysł.

    Nie. Dziś też są dla VIP-ów. R-ka to było skrótowe określenie uprzywilejowanej
    wyższej kasty partyjno-urzędniczej w PRL.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 5. Data: 2010-09-11 12:02:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-11 13:27, Jacek_P pisze:

    > Nie. Dziś też są dla VIP-ów.

    I co, taki VIP mi wali na czołowe, bo ma R-kę i nie może łaskawie
    objechać na około?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2010-09-11 13:05:40
    Od: BK <b...@g...com>

    On 11 Wrz, 14:02, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    > I co, taki VIP mi wali na czołowe, bo ma R-kę i nie może łaskawie
    > objechać na około?
    >
    > --
    > Przemysław Adam Śmiejek

    wiem, ze Komenda Glowna Policji wydaje przepustki specjalne - AFIR nie
    umozliwiaja one lamania przepisow ale daja zwolenie z kontroli przez
    policjantow - taka przepustka jest "w" wydawane m.in, pojazdom NBP
    przewozacym gotowke. Majac "w" nie musza sie zatrzymywac do "rutynowej
    kontroli drogowej".

  • 7. Data: 2010-09-11 15:24:12
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > się tłumaczy, że mąż zabrał.
    >
    > Czy to jakiś wymysł Janczarskiego, czy faktycznie za PRL były jakieś

    Były. Legitymacja z taką literką R, wicie rozumicie i tekstem w stylu
    "funkcjonariusze proszeni są o okazanie wszelkiej pomocy
    okazicielowi". W praktyce okazywana przy kontroli drogowej zamiast
    dokumentów zwalniała z płacenia mandatów. Wydawana tzw. nomenklaturze,
    im bliżej końca komuny tym więcej ludzi miało.

    MJ