  • 1. Data: 2007-02-01 07:17:10
    Temat: Ciężkie naruszenie obowiązków p pracodawce
    Od: "Operator " <o...@o...eu>

    Art. 94
    Pracodawca jest zobowiązany w szczególności:
    (...)
    8) zaspokajać w miarę posiadanych środków potrzeby socjalne pracowników.

    i teraz sprawa taka, firma mała 4 pracowników (dwóch pracuje u jednego brata
    pracodawcy, dwóch u drugiego - formalnie to dwóch pracodawców sp. z o.o., ale
    faktycznie jeden), wszyscy pracują na pensjach minimalnych podwyższonych od
    1.1.2007 do 936zł brutto, owszem ponieważ pracodawców jest dwóch (bracia) to od
    drugiego brata dostają umowy zlecenia, tak więc miesięcznie zarabia się na rękę
    1500 - 3000 zł w zalezności od tego co kto robi i jaką ma odpowiedzialność, ale
    jak był zastój przez 2 miesiące - nie było zleceń "z drugiej firmy" -
    zarobiliśmy tylko gołe pensje.
    Nie ma żadnych dodatków, żadnych premii, trudno o urlop, ale po wielu bojach
    dadzą te 14 dni urlopu, nie ma płacy za nadgodziny, siedzi się w robocie po 10-
    12 godzin, no... czasem jak jest zastój, to szef puści do domu po 2-3
    godzinach, generalnie jest się na każde pierdnięcie szefa.

    Dodam, że warunki sanitarne i BHP są w granicach normy. Na jesieni
    profilaktycznie była inspekcja PIP i nic ciekawego nie wykryła, papiery są w
    porządku.

    Aha, jeszcze jedno, bracia są strasznie nerwowi, drą się na cały regulator na
    pracowników i na siebie nawzajem, tak więc ktoś słaby psychicznie może szybko
    wymięknąć.

    Z bilansów wychodzi zysk netto za 2006 rok 160.000 zł

    Czy da się rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy z w.w.
    artykułu ?

    Proszę o odpowiedzi na grupę.

    Pozdrawiam
    Op.

  • 2. Data: 2007-02-01 08:17:58
    Temat: Re: Ciężkie naruszenie obowiązków p pracodawce
    Od: "Janek" <n...@m...com>

    > Czy da się rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy z
    > w.w.
    > artykułu ?

    Raczej nie. Złóż normalne wypowiedzenie.

    Marcin.

  • 3. Data: 2007-02-01 08:19:31
    Od: "Janek" <n...@m...com>

    > Czy da się rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy z
    > w.w.
    > artykułu ?

    Raczej nie.

    J.

  • 4. Data: 2007-02-01 09:56:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:587b.00000010.45c193f5@newsgate.onet.pl Operator
    <o...@o...eu> pisze:

    > 8) zaspokajać w miarę posiadanych środków potrzeby socjalne pracowników.
    [cut]
    > Czy da się rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy z
    > w.w. artykułu ?
    Bardzo wątpię.
    Raczej bym wokół tych niepłaconych nadgodzin powąchał - to jest z pewnością
    ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy.
    I ew. te wrzaski dołączył - może coś z mobbingiem, zależy co oni wrzeszczą,
    ale to może być trudno wykazać.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-02-03 10:45:40
    Od: "Operator " <o...@o...eu>

    Jotte napisał:

> [...]
    > ciężkie naruszenie obowiązków pracodawcy.
    > I ew. te wrzaski dołączył - może coś z mobbingiem, zależy co oni wrzeszczą,

    Pracodawca tłumaczy się, że w nadgodzinach to pracuje sie w ramach zlecenia
    z "innej firmy" (brata), po za tym nie wiem czy ma to znaczenie, ale w umowach
    zlecenia jest napisane:
    "porządkowanie dokumentacji technicznej, drobnych napraw sprzętu w siedzibie
    firmy Brata2 pod nadzorem prezesa firmy Brata2"
    tak mają zapisane zatrudnieni na etat u Brata1, a ci zatrudnieni u Brata2 mają
    odwrotnie.

    Siedziba firmy Brat1 to jest ten sam adres co Brat2.
    Nie wiem czemu prowadzą to jako 2 spółki, jak by nie mogli w ramach jednej.

    --
    Operator

  • 6. Data: 2007-02-03 12:47:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7195.00000036.45c467d3@newsgate.onet.pl Operator
    <o...@o...eu> pisze:

    > Pracodawca tłumaczy się, że w nadgodzinach to pracuje sie w ramach
    > zlecenia z "innej firmy" (brata),
    To jakieś brednie. Nadgodziny to termin związany ze stosunkiem pracy u
    danego pracodawcy.
    Umowa-zlecenie to umowa cywilno-prawna, całkiem co innego.
    U Brata1 pracuje się normalnie 40h.tydz., jeśli więcej to sa to nadgodziny,
    należy zadbać o ewidencję czasu pracy i tyle.
    A jak Brat2 coś zleci to podpisać z nium umowę-zlecenie (przed
    przystąpieniem do pracy) i tyle. No i oczywiście na odwrót.

> [...]
    > Brata2 mają odwrotnie.
    > Siedziba firmy Brat1 to jest ten sam adres co Brat2.
    Nie szkodzi.

    > Nie wiem czemu prowadzą to jako 2 spółki, jak by nie mogli w ramach
    Też za bardzo nie kapuję, ale trochę cuchnie.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-02-27 16:37:32
    Od: szadok <s...@t...pl>

    W wiadomości <eq2095$orh$1@news.dialog.net.pl> Jotte
    pisze, co następuje...

    > Też za bardzo nie kapuję, ale trochę cuchnie.

    Jak brat1 zatrudni na U-Z pracownika brata2 to nie musi płacić ZUSu. Ot
    cały zysk

    pzdr, szadok
    --
    przy odpowiadaniu na priv usuń cyfry z mojego adresu
    "To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami"