  • 1. Data: 2007-01-31 21:17:23
    Temat: Prawo międzynarodowe. Windykacja/Długi
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    mam pytanie dotyczące konkretnie Danii.

    Jest firma ABC w Polsce, wykonująca roboty budowlane w Danii na rzecz
    osoby XYZ zamieszkałej w Danii (i będącej duńczykiem). Osoba XYZ zwleka
    z zapłatą od miesiąca za 1 z faktur opiewająca na kwotę liczoną w
    dziesiątkach tysięcy DKK ( załóżmy :) mogą być setki DKK jak kto woli ;)
    ). Jak firma ABC może wyegzekwować zaległe zobowiązania?

    Czy firma ABC może, np. zając miejsce budowy, przerwać roboty do czasu
    uregulowania należności?

    Firma ABC ma podpisaną umowę z osobą XYZ.

    Jakie ma pole działania firma ABC?

    Pozdrawiam i z góry thx za odpowiedzi
    Zaciekawiony,
    Nex@pl

  • 2. Data: 2007-02-01 03:01:50
    Temat: Re: Prawo międzynarodowe. Windykacja/Długi
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

> [...]
    > uregulowania należności?
    >
    > Firma ABC ma podpisaną umowę z osobą XYZ.

    Myślę że musisz najpierw sprawdzić co na temat sporów jest napisane w Umowie.
    Jakie prawo zapisane jest w umowie do rozstrzygania sporów .
    Co na temat opóźnień płatności jest napisane w umowie. (czasem ludzie pisząo
    wartości odsetek za ewentualne opóxnienie płatności w przypadku niewywiązania
    się z umowy)

    Jeśli nic nie napisano na te tematy w umowie to niestety musisz podjąć działania
    przez prawników duńskich.
    Ambasady polskie lub WEH mają zwykle listę biur adwokackioch specjalizujących
    się w obsłudze polskich firm. Przeważnie mówią tam po polsku. Jeśli to tak duże
    kwoty , to nie ma co kombinować a działać szybko i profesjonalnie na miejscu.
    Myślę , że to wszystko można załatwic z Polski przez internet.
    Morski

  • 3. Data: 2007-02-01 12:26:33
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Morski napisał(a):

> [...]
    > wartości odsetek za ewentualne opóxnienie płatności w przypadku niewywiązania

    Ok. To już dawno mam wpisane jako priorytet ;)

> [...]
    > kwoty , to nie ma co kombinować a działać szybko i profesjonalnie na miejscu.
    > Myślę , że to wszystko można załatwic z Polski przez internet.

    Dzięki za podpowiedź.