  • 1. Data: 2007-01-31 22:08:18
    Temat: Likwidacja szkody - czyli jak najbardziej oszukać klienta.
    Od: "Janek Z." <j...@a...pl>

    Niedawno miałem kolizję drogową, w wyniku której mój pojazd został
    uszkodzony. Winny był drugi uczestnik zdarzenia, co z resztą potwierdziła
    Policja na miejscu zdarzenia. Wystąpiłem do ubezpieczyciela z wnioskiem o
    likwidację szkody z OC sprawcy. W moim pojeździe uszkodzony został zderzak
    (nielakierowany), lewy przedni błotnik i lewa przednia lampa. Rzeczoznawca
    sporządzający wycenę stwierdził, iż zderzak i lampa są do wymiany a błotnik
    do naprawienia i lakierowania. Ubezpieczyciel wyliczył kwotę odszkodowania
    szacując użycie części zamiennych i stosując "urealnienie" czyli obniżając
    ceny o 50% (pojazd powyżej 3 lat). Przy wyliczaniu wartości zderzaka
    dodatkowo o 50% zmniejszono wartość, gdyż z prawej strony zderzaka wcześniej
    było obtarcie. Wycena wyszła na niecałe 700zł.

    Moje pytania:

    1.. Czy ubezpieczyciel może uwzględniać przy wycenie użycie zamienników
    podczas gdy uszkodzone zostały mi części oryginalne?
    2.. Czy uwzględnianie "urealnienia" wartości części w pojeździe powyżej 3
    lat, polegającego na zmniejszaniu ich wartości o 50% jest zgodne z prawem?
    3.. Czy zmniejszanie wyliczenia kwoty za zderzak o 50% jest właściwe w
    przypadku istnienia uszkodzenia po drugiej jego stronie (po prawej)?
    4.. W jaki sposób można wymóc na ubezpieczycielu pokrycie całkowitych
    kosztów naprawy bezgotówkowej w Autoryzowanej Stacji Obsługi?
    5.. Jakie są możliwości odwołania od wyceny, jak i gdzie należy to zrobić?
    6.. Gdzie można dochodzić swoich praw, jakie są szanse i koszty z tym
    związane?

  • 2. Data: 2007-01-31 22:26:21
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    no to pozostaje pojechac do serwisu ktory ma podpisana umowe z
    ubezpieczycelem i niehc oni to zrobia bezgotowkowo, wtedy nie martwisz
    sie o wycene czegokolwiek maja wymienic i tyle

    --
    Pozdro
    Harry

  • 3. Data: 2007-02-01 07:23:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Janek Z. napisał(a):
    > Niedawno miałem kolizję drogową, w wyniku której mój pojazd został
    > uszkodzony. Winny był drugi uczestnik zdarzenia, co z resztą potwierdziła

    Klasyczne zagranie.
    Popros w ASO o wycene naprawy na oryginalnych czesciach i z tym maszeruj
    do ubezpieczyciela.

    Mojego garbusa wycenili na 1000zl + szkoda calkowita.
    Zanioslem im wyliczenie z ASO na 7 tys. i konskim targiem kwota
    zwiekszyla sie do 3 tys.

    Stluczke Patrola '85 wycenili na 500, napisalem pisemko, ze ok,
    zostawiam go w ASO i niech robia bezgotowkowo, wiec natentychmiast
    dostalem pismo zwrotne, ze nastapil pomylek i mialo byc 1500.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 4. Data: 2007-02-01 07:27:04
    Od: "Kriso" <bit@neo_konto.pl>

    Użytkownik "Janek Z." <j...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić?
    > 6.. Gdzie można dochodzić swoich praw, jakie są szanse i koszty z tym

    Najlepiej doubezpiecz sie w DAS, bedziesz mial mniej klopotow z takim typu
    sprawami.

    Kris

  • 5. Data: 2007-02-01 13:18:06
    Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Stluczke Patrola '85 wycenili na 500, napisalem pisemko, ze ok, zostawiam
    > go w ASO i niech robia bezgotowkowo, wiec natentychmiast

    Mogę go zostawić w dowolnym ASO z mojej marki auta ? Bo jeśli z niektórymi
    tylko ubezpieczyciel ma umowę, to jest oczywiste że musi to być ASO
    serwisujące moją markę.
    A tak wogóle to kto decyduje o tym, czy ma to być zrobione bezgotówkowo czy
    mi przelewają ? Mam prawo sobie wybrać ? (Póki co mam w PZU) Ik