    Date: Mon, 20 Jul 2015 00:09:44 +0200
    From: Grzegorz <g...@a...fikcyjny.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ciepła woda od monopolisty na siłę :-/

    Witam
    W moim budynku spółdzielnia rozpoczęła przyłączanie mieszkań do
    miejskiej sieci ciepłowniczej, a konkretnie lokalnego monopolisty
    http://www.cofely.pl Od samego początku kategorycznie nie godziłem się
    na takie rozwiązanie i nie podpisałem listy chętnych na instalację
    c.c.w. Mam świeżo wyremontowaną łazienkę i dobrej jakości przepływowy
    podgrzewacz wody zasilany gazem oraz bardzo niemiłe doświadczenia
    użytkowe i finansowe z czasów gdy mieszkałem w budynkach z instalacją
    c.c.w. Kupując to mieszkanie jednym z ważniejszych dla mnie kryteriów
    był fakt, że woda jest podgrzewana gazem. Niestety akcja marketingowa
    dostawcy ciepła okazała się na tyle skuteczna (mamienie
    ekologią/ekonomią i straszenie wybuchami o rozmiarach kataklizmu), że
    zdecydowana większość mieszkańców zgodziła się na podłączenie do c.c.w.
    Na początku roku ruszyły prace związane z podłączeniem budynku do sieci
    ciepłowniczej. Dla "pewności" w styczniu złożyłem w spółdzielni
    oświadczenie, że nie wyrażam zgody na podłączenie do c.c.w. i likwidację
    podgrzewacza. Na pismo to nie otrzymałem pisemnej odpowiedzi, ale
    podczas jego składania dostałem (niestety tylko ustne) zapewnienie, że
    przyłączenie jest całkowicie dobrowolne. W zeszłym tygodniu ekipy
    techniczne rozpoczęły prace przyłączeniowe w mieszkaniach. W czasie gdy
    byłem w pracy zapukali również do mojego mieszkania. Moja kuzynka, która
    akurat była w mieszkaniu oświadczyła zgodnie z prawdą, że: "nie jest
    właścicielką mieszkania, ale właściciel złożył w spółdzielni pismo iż
    nie wyraził zgody na przyłączenie c.c.w". Panowie podziękowali za
    informację i poszli dalej. W piątek znalazłem kartkę w drzwiach, że mam
    się pilnie skontaktować z działem technicznym spółdzielni. Zadzwoniłem i
    dowiedziałem się, że musimy umówić termin rozpoczęcia prac w moim
    mieszkaniu. Ja na to, że nie wyraziłem zgody na przyłączenie na co
    złożyłem stosowne oświadczenie oraz otrzymałem informację, że
    przyłączenie jest dobrowolne. Pracownik stwierdził, że ma właśnie w ręku
    moje pismo i, że przyłączenie jest jak najbardziej dobrowolne, ale
    likwidacja "piecyka gazowego" jest przymusowa, bo do rozprowadzenia rur
    z ciepłą wodą wykorzystane zostaną przewody kominowe, do których
    aktualnie przyłączone są przewody spalinowe od "junkersa". W związku z
    tym w środę zostanie odcięty gaz w budynku oraz zdjęte gazomierze.
    Warunkiem przywrócenia zasilania mieszkania gazem jest likwidacja
    piecyka gazowego i wykonanie prób szczelności. :-/ :-/ :-/ Co ciekawsze
    za te wszystkie niezamówione prace będę musiał zapłacić !!!

    Czy z prawnego punktu widzenia jestem w stanie cokolwiek zrobić? Czy
    pozostaje tylko iść jak ten baranek w stadzie na rzeź?

    Z tego co wyszperałem w necie w przypadku wyodrębnionej nieruchomości
    lub wspólnoty miałbym jeszcze jakieś szanse, ale tu jest tylko
    spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu :(

    P.S. Czy wkrótce mam się spodziewać ekipy z niechcianą kablówką,
    niechcianym internetem itd/itp ???

    Pozdrawiam
    Grzegorz