  • 11. Data: 2004-06-15 07:41:18
    Temat: Re: Re[2]: Chęć rozwodu.
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Lukasz wyskrobał(a):
    > Czy jezeli przed uzyskaniem rozwodu nastapi u notariusza podpisana
    > rozdzielnosc majatkowa, a potem podzial majatku, to czy w sadzie zona
    > moze zadac jeszcze alimentow?

    Może. Żadanie alimentów jest uzasadnione od stwierdzenia "niedostatku" po
    stronie żony, a więc niemożoności zaspokojenia uzasadnionych potrzeb
    materialnych. Jak małżeństwo ma niewielki majątek i zostanie on podzielony,
    to żona i tak może być w niedostatku, bo się nie utrzyma z tego majątku co
    jej pozostał.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 12. Data: 2004-06-20 05:34:57
    Temat: Re: Chęć rozwodu.
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Nie wiem czy to coś da. Moja - na przykład - złożyła pozew, ale wniosła o
    orzeczenie mojej winy. I co w takiej sytuacji? Inna sprawa, że akurat w tym
    przypadku, to jej wina jest jakby ewidentna, ale sądy są takie, jak wszyscy
    wiemy.
    Na te alimenty ma szansę. Tak mi się wydaje - niestety.