  • 31. Data: 2013-08-27 08:13:53
    Temat: Re: Chcemy, żeby dziecko wyjechało z ciotką za granicę
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Rozwiń.

    przy dowodzie dla dziecka ponizej 13 roku zycia wymagana jest obecnosc
    obojga rodzicow.
    dla 13+ tylko jednego.

  • 32. Data: 2013-08-27 08:14:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A co tu rozwijać, gościu chciał być złośliwy, nawet jeśli to co
    > napisałem, było poparciem jego słów. Ten typ tak ma. A że wyszło jak
    > zwykle, to się nie dziwię.

    czemu złościwy a nie "zartowny"?

  • 33. Data: 2013-08-27 08:17:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 08:13, witek pisze:

    > przy dowodzie dla dziecka ponizej 13 roku zycia wymagana jest obecnosc
    > obojga rodzicow.
    > dla 13+ tylko jednego.

    No to rzeczywiście średnio trafiony żart. Bo cóż to za powód do śmiechu
    (nomen omen;), że Przemek ma dziecko <13 ;)

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2013-08-27 08:32:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > No to rzeczywiście średnio trafiony żart. Bo cóż to za powód do śmiechu
    > (nomen omen;), że Przemek ma dziecko <13 ;)

    skoro napisal niejednoznacznie, to dlaczego nie mozna sobie zazartowac?
    Sam sie prosił.

  • 35. Data: 2013-08-27 08:34:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-27 08:32, witek pisze:

    > skoro napisal niejednoznacznie, to dlaczego nie mozna sobie zazartowac?
    > Sam sie prosił.

    Napisał bardzo jednoznacznie - przecież wiadomo, że nie wymagali dwóch
    podpisów od 5-latka.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2013-08-27 11:28:09
    Od: marsel <marcin@pl>

    > I jeszcze nie został milionerem? Odszkodowania za bezpodstawne
    > zatrzymanie bywają wysokie - zwłaszcza dla obcokrajowców.

    Dlaczego bezpodstawne? U nich zaleganie z mandatami jest dosyć dużym
    wykroczeniem/przestępstwem i ścigają dłużników.
    Wszystko odbyło się, w/g oceny konsulatu i jakiegoś prawnika
    specjalizującego się w ich przepisach, zgodnie z ich prawem.
    Co takiemu delikwentowi pomoże konsul jak i tak musi swoje dupogodziny w
    areszcie odsiedzieć.
    U nich też można na 48 godzin zawinąć każdego, tym bardziej
    obcokrajowca, który nie zna ich języka i przepisów.

    > A wystraczyło zarejestrować. I Tyś mu oczywiście uwierzył.

    Co zarejestrować?
    Kupił od kogoś samochód marki XXX, model YYY z numerem rej. ZZZ,
    samochód przerejestrował na siebie ale nr rej. pozostał bez zmian.
    Niemców nie interesowało, że rok wcześniej właścicielem był ktoś inny i
    to pewnie on przekroczył prędkość. W bazie dłużników mieli dane XXX,
    YYY, ZZZ to zatrzymali dłużnika.

    > Chyba plaga opowiadań.

    Nie z opowiadań, raz sam tego doświadczyłem.
    Teraz mandaty z Niemiec przychodzą do Polski, skąd oni mają dane
    właściciela pojazdu tego nie wiem?
    Parę lat temu jeżeli policjantowi niemieckiemu rzucił się w oczy
    samochód, który mają w bazie to go zatrzymywał i kierowca na miejscu
    musiał płacić. Jak nie to przygoda jak sąsiada, nie ważne że na przykład
    pożyczyłeś samochód od cioci.
    A przed wejściem do Szengen było to jeszcze prostsze, podczas kontroli
    granicznej pobierali opłatę za zaległe mandaty. I właśnie mnie spotkał
    taki przypadek, albo płacę 20 euro na miejscu albo nie przepuszczą mnie
    przez granicę. Wszystko ładnie, grzecznie i kulturalnie, nawet wydruk
    dostałem. Co mi po telefonie do konsulatu jak wcześniej 2-3 godziny
    trzeba było stać w kolejce do granicy?

    > W każdym kraju trafią się idioci.

    To nawet nie to.
    Akurat Niemcy mają wszystko mocno sformalizowane i rzadko ktoś się u
    nich zdecyduje nagiąć przepisy i procedury. Po prostu pewnych rzeczy ich
    procedury nie przewidują i czasem wychodzą różne kwiatki.

  • 37. Data: 2013-08-27 11:49:56
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 25.08.2013 22:43, Robert Tomasik pisze:
    > Witek! Jeśli dziecko będzie podobne do kogoś poszukiwanego, a nie bedzie
    > osobą poszukiwaną, to problemem jest ustalenie jego tożsamości w sposób
    > pewny, a nie obecność rodzica.

    > Oczywiście, ale z upoważnienie nawet notarialne do opieki przez ciotkę
    > tu nic nie zmieni. Bo bedzie dotyczyć innej osoby, niż będą podejrzewali
    > to policjanci.

    > No właśnie bardziej na życiu, niż przepisach.

    No właśnie. W ogóle tego wszystkiego nie rozumiem.

    Powiedzmy, że policja ma w kartotece zaginięcie Hansa Klossa lat
    3. Widzi na ulicy dziecko lat około 3, z dokumentami na nazwisko Adama
    Kowalskiego. Podejrzewa, że to porwany Hans. Uzna dowód za podrobiony,
    a w papier od notariusza w obcym języku uwierzy? Nie? To po co ten
    papier?

    Co więcej - jaka różnica dla policjanta, czy domniemany porywacz
    podaje się za ciotkę porwanego, czy za matkę? Matka też ma wozić
    papier notarialny? Oboje rodzice?

    Dalej - dlaczego ograniczamy się do policji zagranicznej? Polska
    policja nie może mieć takich samych podejrzeń? Tym bardziej, że 99%
    dzieci na dworcu w Koluszkach w ogóle żadnego dokumentu nie ma i mieć
    nie musi?

    MJ

  • 38. Data: 2013-08-27 12:35:12
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.08.2013 11:49, Michał Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Co więcej - jaka różnica dla policjanta, czy domniemany porywacz
    > podaje się za ciotkę porwanego, czy za matkę? Matka też ma wozić

    Na chłopski rozum kogoś kto nie jeździł z dzieckiem za granicę, różnica
    jest taka czy się wzbudzi zaufanie policjanta czy nie.

    Był taki przypadek, że znajomemu w środku miasta zginęło dziecko. Tj -
    odwrócił głowę na chwilę, odwrócił z powrotem, syna brak. Odnalazł się
    kilka km dalej. Policja wspominała coś o powiadomieniu opieki
    społecznej, ale jak zobaczyła że kilkuletnie dziecko ma wyrobiony dowód
    osobisty, to od razu znajomy przeskoczył z przegródki "nieodpowiedzialny
    gnój - mieć na oku" do przegródki "odpowiedzialny rodzić - pomoóc".

    Przepisy przepisami a najważniejsze jest wrażenie które się zrobi na
    linii piewszego kontaktu z waaadzą.

    p. m.

  • 39. Data: 2013-08-27 15:19:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

> [...]
    > Kowalskiego. Podejrzewa, że to porwany Hans. Uzna dowód za podrobiony,
    > a w papier od notariusza w obcym języku uwierzy? Nie? To po co ten

    Czy dowód , paszport jest podrobiony to można akurat łatwo sprawdzic.
    Oczywiscie, nie spowoduje to, że zatrzymania nie bedzie, ale na pewno
    skonczy sie to szybciej.

    Jak juz ustalą, że dowó podrobiony nie jest, to "papier" pozwala
    szybciej ustalic, że dziecko jest w danym miejscu z wlasnej lub rodziców
    woli.
    Co do obcego jezyka. Dlatego sugerowalem co najmniej w jezyku
    angielskim, zeby ktokolwiek byl w stanie to przeczytac.

    Co do poruszaniu sie w obszarze Schengen, to jego wartosc jest taka
    sobie, natomiast, na lotniskach czy kontroli granicznej moze zdecydowac
    czy lecicie czy nie. Bo bez tego papierka moża sie wam w ogole do
    samolotu nie udać wsiąść.

    > Co więcej - jaka różnica dla policjanta, czy domniemany porywacz
    > podaje się za ciotkę porwanego, czy za matkę?

    Zadna.

    > Matka też ma wozić
    > papier notarialny? Oboje rodzice?

    Dokładnie tak. Oboje rodzice. Jesli jedzie jeden z rodziców z małym
    dzieckiem np do USA to radziłbym, i to bardzo, taki papier miec.
    O ile Polacy was wypuszczą i dolecicie gdzie trzeba, to amerykanie mogą
    wam nie pozwolić wrócić. Oni mają bzika na punkcie dzieci.

    > Dalej - dlaczego ograniczamy się do policji zagranicznej? Polska
    > policja nie może mieć takich samych podejrzeń?

    Może.

    > Tym bardziej, że 99%
    > dzieci na dworcu w Koluszkach w ogóle żadnego dokumentu nie ma i mieć
    > nie musi?

    Nie ma obowiązku miec, co nie znaczy, że nie możesz zostać zatrzymany w
    celu ustalenia tożsamości.

    W przypadku obywatali innych krajów obowiązek posiadania dokumentu już
    jednak jest.

  • 40. Data: 2013-08-27 20:46:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marsel" <marcin@pl> napisał w wiadomości

    > Dlaczego bezpodstawne? U nich zaleganie z mandatami jest dosyć dużym
    > wykroczeniem/przestępstwem i ścigają dłużników.

    Tyle, że on ani sprawcą tych wykroczeń nie był, ani dłużnikiem. Uważam za
    skrajnie nieparwdopodobną sytuację, w której zatrzymuje się kierującego
    pojazdem tylko z tego powodu, ze rok temu tym pojazdem ktoś popełnił
    wykroczenie i nie zapłacił mandatu.

    > Wszystko odbyło się, w/g oceny konsulatu i jakiegoś prawnika
    > specjalizującego się w ich przepisach, zgodnie z ich prawem.

    Również uważam to za skrajnie nieprawdopodobne. Było sie zażalić do ich
    sądu na bezpodstawne zatrzymanie.

    > Co takiemu delikwentowi pomoże konsul jak i tak musi swoje dupogodziny w
    > areszcie odsiedzieć.

    Ale idąc tym tokiem rozumowania, to ani tyle nie warto żadnego dokumnetu
    dziecka zabierać. I tak nie pomoże.

    > U nich też można na 48 godzin zawinąć każdego, tym bardziej obcokrajowca,
    > który nie zna ich języka i przepisów.

    Czemu "też"? A gdzieś jeszcze? Bo w Polsce, to przypadki zatrzymania są
    dość dokłądnie określone i raczejn nie sądzę, by w analogicznej sytuacji
    ktoś mógł być zatrzymany.

    > Co zarejestrować?
    > Kupił od kogoś samochód marki XXX, model YYY z numerem rej. ZZZ, samochód
    > przerejestrował na siebie ale nr rej. pozostał bez zmian.

    Czemu numer pozostał bez zmian?

    > Niemców nie interesowało, że rok wcześniej właścicielem był ktoś inny i
    > to pewnie on przekroczył prędkość. W bazie dłużników mieli dane XXX, YYY,
    > ZZZ to zatrzymali dłużnika.

    Wiesz, jeśli tak było, to pozostaje jedynie chylić czoło przed głupotą ich
    prawa. Ale wątpię. Zapytam przy okazji niemieckich policjantów o ich
    procedurę, ale ta okazj będzie dopiero za dwa miesiące.

    > Nie z opowiadań, raz sam tego doświadczyłem.
    > Teraz mandaty z Niemiec przychodzą do Polski, skąd oni mają dane
    > właściciela pojazdu tego nie wiem?

    A to na pewno mandaty? :-)

> [...]
    > samochód, który mają w bazie to go zatrzymywał i kierowca na miejscu
    > musiał płacić. Jak nie to przygoda jak sąsiada, nie ważne że na przykład

    Wątpię. O ile się orientuję, to mogli stosować zastaw na samochodzie, ale
    to z zatrzymaniem osoby ma cokolwiek luźny związek. Bo u nich za fotoradary
    dają opłaty administracyjne nakłądane na właścicieli samochodu, a nie
    mandaty.

> [...]
    > przez granicę. Wszystko ładnie, grzecznie i kulturalnie, nawet wydruk
    > dostałem. Co mi po telefonie do konsulatu jak wcześniej 2-3 godziny

    Ale nie zatrzymali Cię? To już zaczynamy zbliżać się do prawdy.

> [...]
    > zdecyduje nagiąć przepisy i procedury. Po prostu pewnych rzeczy ich
    > procedury nie przewidują i czasem wychodzą różne kwiatki.

    Nie. Po prostu błąd przekazu.