  • 21. Data: 2011-03-15 14:39:47
    Temat: Re: Cena na półce a butelka
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    news:ilj56l$hi4$1@inews.gazeta.pl...

    > Ja bym nie odpuscil - ewidentnie potraktowali to jako sprzedaz butelki - dokladnie
    powyliczalem kwoty podatku VAT i na to
    > wychodzi, de facto zawyzajac cene produktu o 70 groszy - czyli zamiast efektownych
    1,99 wyszlo 2,69.

    Jak Ci to wyszło???

    Piotr

  • 22. Data: 2011-03-15 15:00:13
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Mają obowiązek skupić - jeśli były sprzedane przez nich.

    W Polsce nie ma obowiązku skupowania sprzedanych towarów. Inna sprawa, gdy
    pobrana jest kaucja.

  • 23. Data: 2011-03-15 15:17:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 16:00, Tomek pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > W Polsce nie ma obowiązku skupowania sprzedanych towarów. Inna sprawa,
    > gdy pobrana jest kaucja.

    To, że ktoś nabija sobie butelkę jako produkt z 23% vatem nie oznacza,
    że potem nie ma obowiązku owej butelki skupić.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2011-03-15 15:32:42
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > To, że ktoś nabija sobie butelkę jako produkt z 23% vatem nie oznacza, że
    > potem nie ma obowiązku owej butelki skupić.

    A masz na paragonie: KAUCJA 0%?

  • 25. Data: 2011-03-15 16:06:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 16:32, Tomek pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > A masz na paragonie: KAUCJA 0%?

    A musisz mieć?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2011-03-15 16:15:45
    Od: "Tomek" <t...@w...pl>

    > A musisz mieć?

    Nie mając potwierdzenia, że płaciłeś kaucję, jak chcesz ją odzyskać?
    Niektóre sklepy praktykują nabijanie opakowań/kaucji, inne stawiają pieczątki na
    paragonie.
    A w tym przypadku ktoś _kupił_ butelkę. Chyba, że na butelce jest informacja, że
    jest to butelka zwrotna, za kaucją, ale autor nie zamieścił takiej fotki, więc
    cieżko prorokować.

  • 27. Data: 2011-03-15 16:17:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 15 Mar 2011 14:36:55 +0100, SDD napisał(a):

    > Ale to nie jest kaucja - gdyby to byla kaucja, nie byloby VAT-u (chyba, ze
    > zmeinili cos przy ostatniej nowelizacaji).

    Niby czemu jak jest kaucja to nie ma vatu? Mi dystrybutorzy sprzedają
    opakowania z vatem 23%.

    --
    best regards,
    scream

  • 28. Data: 2011-03-15 16:27:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-15 17:15, Tomek pisze:

    > Nie mając potwierdzenia, że płaciłeś kaucję, jak chcesz ją odzyskać?

    Przecież widać na paragonie, że transakcja dotyczyła butelki od danego
    piwa. Na butelce jest napisane, czy jest ona zwrotna, czy nie.

> [...]
    > informacja, że jest to butelka zwrotna, za kaucją, ale autor nie
    > zamieścił takiej fotki, więc cieżko prorokować.

    Z tego co widzę na butelkach od piwa, jest taka informacja.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2011-03-15 17:47:48
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-03-15 17:17, scream pisze:

    > Niby czemu jak jest kaucja to nie ma vatu? Mi dystrybutorzy sprzedają
    > opakowania z vatem 23%.

    Sprzedaje czyli stanowi obrót czyli jest opodatkowane.

    Kaucja ma charakter świadczenia zwrotnego, nie stanowi obrotu i nie
    podlega VAT.

    --
    spp

  • 30. Data: 2011-03-16 07:34:27
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > kierownictwa marketu i ewentualnie do lokalnej prasy.
    >
    > Ja ostatnio w Carrefour musialem zrobic zamieszanie o 10 groszy, bo
    > wywieszona cene jablek obnizyli do 3,49 za kg, ale na wadze samoobslugowej
    > (jedynej w tym hipermarkecie mozliwosci przypisania ceny do kupionej
    > porcji jablek - przy kasie nie ma wag) byla tylko opcja przed obnizka -
    > czyli 3,69.
    > Dziewczyna w puncie informacyjnym liczyla chyba z 10 razy, za kazdym razem
    > otrzymujac inna kwote zwrotu - w koncu stanelo na 10 groszach.

    jak dla mnie 3,69 - 3,49 = 20 groszy a nie 10.
    Pewnie nie dodales ze nie kupowales kilograma heh.
    Coz, konsument ma prawo kupna za taka cene jaka widnieje na "etykiecie".
    Oczywiscie zapewne jesli na kasie wyjdzie m niej - nikt nie zwroci uwagi. za
    to jesli wiecej - bedzie raban hehehe. Nie, nie potepiam, sam tak robie i
    nawet o 5 groszy sie wylocam (czasem nie chce sprzedac w cenie widniejacej
    na etykiecie). Mialem kiedys w TESCO przypadk, ze nad polka byl napis
    "Pierogi VIRTU - rozne rodzaje" - cena 3,50
    Biore wiec "rozne rodzaje (z miesem, z ziemniakami, z kapusta i grzybami, ze
    szpinakiem, ruskie) - przy kasie okazuje sie ze za 3,50 sa tylko ruskie i z
    ziemniakami. W punkcie obslugi klienta "kerownik" objasnil mi, ze przecez
    jest JASNO napisane "rozne rodzaje", a nie "wszystkie rodzaje" - odmawiajac
    zwrotu roznicy w cenie (z miesem byly cos kolo 7,50 , ze szpinakiem jeszcze
    drozsze). Coz... odpuscilem zadajac w takim razie zwrotu gotowki.. co
    uczyniono bezzwlocznie.