  • 11. Data: 2015-05-06 15:19:53
    Temat: Re: Celnosc policjanta.
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 6 May 2015 05:40:01 -0700 (PDT)
    Marek Wisniewski <m...@g...com> wrote:

    > Ja mam zdany praktyczny egzamin panstwowy z poslugiwania sie bronia palna.

    Śmiem wątpić, jakbyś miał takie papiery, to nie zadawałbyś takich durnych pytań.

    > Nie kompromituj sie. Obejrzyj altas anatomii czlowieka.
    > Ani w blizszej, ani w dalszej okolicy ramienia, nie ma zadnej aorty.

    :) Masz ty pojęcie o anatomii człowieka, jak świnia o astronomii.

    Jakbyś chocby zerknął na obrazek wklajony przez Lawe, to wiedział byś, że w samym
    "ramieniu" masz dwie tętnice ramienną i pachową, a potem w bezpośredniej okolicy masz
    tętnice podobojczykową i właśnie szyjną, która znajduje się mniej więcej na linii
    ramion.

    > Nie. Uzywanie takie broni zagraza zyciu.

    Napadanie na ludzi zagraża życiu, na szczęście coraz cześciej tego napadającego.

    > To moze dlatego powinno sie celowac w nogi, zeby nie trafic przypadkowo ( !) w
    glowe...?

    A może takie jełopy jak ten co zginął, po prostu pozostaną na drugi raz na swoich
    miejscach i nie będą napadać na kibiców przeciwnej drużyny, ani niszczyć stadionów?

    > Jakos policja nie potrafi ochronic sie przed naplywem psycholi do jej szeregow.

    Widać biorą przykład z kiboli ;)

    > Chyba nie musialbym dlugo szukac w necie, zeby znalezc informacje, kiedy ostatnio
    "pewien mezczyzna " zastrzelil zone, dziecko i siebie z broni sluzbowej.

    Ja musiałbym szukać krócej i przypadków byłoby więcej, jak kibole zdemolowali to czy
    tamto, pobili kogoś, napadli z maczetami, dilowali, kradli itd.

    > Nie wiem tego, ale w tv pokazywali taki pocisk i mial on calkiem duze rozmiary.

    WOW ;)
    Telewizja kłamie, pamiętaj.

    > Jakby zginal policjant, tobym takie pytania zadawal.

    Czyli taki swoisty relatywizm, jeśli wiesz co to znaczy.

    > Jednak zginal obywatel, ktory nikomu krzywdy nie wyrzadzil.

    Na szczęście nie, ale stwarzał zagrożenie, a pech chciał, że eliminowanie zagrożenia
    zakończyło się zejściem tego zagrożenia.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 12. Data: 2015-05-06 15:25:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszeń" napisał w wiadomości grup
    >na 25 metrach spokojnie 30cm, zadowolony?

    Na srucie, czy na kulkach gumowych ?

    >Szkolenie.

    Z egzaminem czy bez ?

    >Jakie to ma znaczenie, biorąc pod uwagę rozrzut tej broni i fakt, że
    >pozbawiona jest przyrządów celowniczych?

    To moze nie powinna byc zakupiona przez policje, skoro nie daje sie z
    niej bezpiecznie strzelac ?

    Poprzedni wypadek w Lodzi tez dziwny - ja rozumiem ze amunicja podobna
    i wydawal kto inny, ale czemu strzelajac do kiboli trafili studentke ?

    Czy strzelajac kulkami trzeba jakas inna "nastawe celownika" brac ?

    J.

  • 13. Data: 2015-05-06 15:27:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek Wisniewski" napisał w wiadomości
    >O ile pamietam, to broni gladkolufowej moga policjanci uzywac ,
    >celujac w nogi
    >delikwenta.

    Tak z drugiej strony, to w nogach tetnice nawet wieksze niz ramieniu

    J.

  • 14. Data: 2015-05-06 16:09:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-05-06 o 15:19, szerszen pisze:
> [...]
    > potem w bezpośredniej okolicy masz tętnice podobojczykową i właśnie
    > szyjną, która znajduje się mniej więcej na linii ramion.
    Ze świniami to ty chyba aorty pasałeś. A teraz przeczytaj co to jest
    aorta i dlaczego tętnica ramienna to nie aorta.

    Maciek

  • 15. Data: 2015-05-06 16:22:50
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 6 May 2015 15:25:51 +0200
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Na srucie, czy na kulkach gumowych ?

    Na tej gumie, z tego co czytałem.

    > To moze nie powinna byc zakupiona przez policje, skoro nie daje sie z
    > niej bezpiecznie strzelac ?

    Taka jest jej specyfika, określoną odpowiednimi przepisami, poza tym "bezpiecznie
    strzelać" to jakiś oksymoron ;)

    > Poprzedni wypadek w Lodzi tez dziwny - ja rozumiem ze amunicja podobna
    > i wydawal kto inny, ale czemu strzelajac do kiboli trafili studentke ?

    Mój kumpel, kilka lat temu, podczas protestów górników w al. Ujazdowskich, stracił
    oko od takiej samej kuli, jest fotografem. Dziennikarze giną na wojnach. Jeśli jesteś
    w takim miejscu, musisz liczyć się z konsekwencjami, szczególnie jeśli stoisz po
    niewłaściwej stronie lufy.

    > Czy strzelajac kulkami trzeba jakas inna "nastawe celownika" brac ?

    Jakiego celownika?
    Mierzysz w kierunku, to nie snajperka, czy choćby zwykły karabin. To ma skuteczność
    do określonej odległości, celność z powodu gładkiej lufy i gumowej kulki też jest
    taka "mniej więcej". Poza tym strzelasz w kierunku ruchomego celu, to gdzie cel
    dostanie zależy nie tylko od celującego, ale równiez celu.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 16. Data: 2015-05-06 17:03:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-05-15 o 00:30, Marek Wisniewski pisze:
    > O ile pamietam, to broni gladkolufowej moga policjanci uzywac , celujac w nogi
    > delikwenta.
    > Jak, z odleglosci kilkunastu metrow mozna trafic "w okolice ramienia" i to w
    dodatku, uszkadzajac aorte ?

    Z każdej - niemal. Używane przez Policję strzelby nie mają celowników w
    normalnym tego słowa znaczeniu. Celuje się po lufie. Strzelec się
    przemieszcza. Cel się przemieszcza. Zgodnie z przepisami mierzy się w
    dolną strefę ciała, więc od pasa - powiedzmy, ze to umowna granica - do
    barku jest pewnie coś koło 60 cm.

    W strzelaniu IPSC - bo z czymś to próbuję porównać - dla strzelb
    strzelających śrutem, a zatem mających spory rozrzut cele metalowe są
    ustawiane w odległości 5~15 metrów, a zdarza się na zawodach, że
    zawodnik nie trafia. Czyli do nieruchomego celu myli się o te 50 cm
    rozrzutu.

    > Czy ktos widzial mutanta biegajacego po boisku z aorta w okolicy ramienia ?

    Weź jakiś atlas anatomiczny i popatrz. W Japonii kobiety-samurajki
    popełniały samobójstwo wbijając sobie właśnie w tę część aorty nóż od
    strony szyi pionowo ku dołowi.

    > Jaki rozrzut moze miec taka bron?

    Znaczny, a jeszcze dodatkowo zachodzi niebezpieczeństwo rykoszetu od
    czegoś twardego - tu już zdarzyć może się w sumie wszystko. Nawet kula
    lecąca z powrotem w stronę strzelającego.

    > Jakie wymogi okraslaja przydatnosc policjanta do uzywania takiej broni ?

    Musi trafić w tarczę papierową chyba z 10 metrów.

    > Jakimi wynikami na strzelnicy musi sie on wykazac ?
    > Czy badania psychologiczne przed, byly wystarczajace ?

    A jakie są wystarczające i dlaczego akurat takie Twoim zdaniem?

    > Czy mozna stwierdzic, ktory policjant strzelal, zeby zabic ?

    Gumową kulą? Sądzę, że żaden. To był po prostu nieszczęśliwy splot
    niekorzystnych okoliczności raczej niemożliwy do przewidzenia.

    > Kiedy wreszcie, rezimowe media zaczna zadawac dociekliwe pytania, zamiast robic
    ludziom wode z mózgu ?

    Rozumiem, ze Twoim zdaniem Twoje są dociekliwe :-)

  • 17. Data: 2015-05-06 21:49:00
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2015 17:03:10 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    >
    > Weź jakiś atlas anatomiczny i popatrz. W Japonii kobiety-samurajki
    > popełniały samobójstwo wbijając sobie właśnie w tę część aorty nóż od

    No wlasnie.
    Policjant strzelal pionowo, ku dolowi ???

  • 18. Data: 2015-05-06 21:49:45
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2015 15:27:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Tak z drugiej strony, to w nogach tetnice nawet wieksze niz ramieniu
    >
    > J.

    Ale mniejsze, niz aorta ?

  • 19. Data: 2015-05-06 21:52:58
    Od: Marek Wisniewski <m...@g...com>

    W dniu środa, 6 maja 2015 14:42:53 UTC+2 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    > W dniu 06.05.2015 14:20, Marek Wisniewski pisze:
    > [ciach]

    > Ciebie należałoby odstrzelić, bo nie umiesz ani czytać, ani nawet
    > poprawnie cytować.
    >
    > --
    > Boga prawdopodobnie nie ma.
    > A teraz przestań się martwić
    > i raduj się życiem!

    Za niewlasciwe cytowanie , to taki policjant takze moglby wpakowac kulke w łeb...?

    Z wami, lewakami i ubekami to nawet sie nie chce dyskutowac.

  • 20. Data: 2015-05-06 22:05:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-05-15 o 21:49, Marek Wisniewski pisze:

    > Policjant strzelal pionowo, ku dolowi ???

    Najprawdopodobniej nie. To prędzej postrzelony mógłby się wywrócić i
    dostać postrzał "z góry" - to by wyjaśniało, że tak wysoko trafił pocisk
    skierowany w dolną strefę ciała, ale to tylko moja sugestia - jedna z
    możliwości. Tak, czy siak wychodzi na to, że to był naprawdę jakiś zbieg
    niekorzystnych okoliczności i tyle.