  • 91. Data: 2015-05-10 01:29:28
    Temat: Re: Celnosc policjanta.
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09-05-15 o 14:32, KRZYZAK pisze:

    > No i? Przechodzenie przez jezdnię na czerwonym też.

    > Jak ktoś wbiega na murawę, to można do niego strzelać? Podaj stosowny przepis.

    W tym konkretnym wypadku będzie to art. 23.1 w zw. z art. 11. 4 USTAWY z
    dnia 24 maja 2013 r. o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej.
    Dla porządku skopiowałem Ci niżej cały ten przepis wraz z kawałkami art.
    11. Zwracam uwagę, ze sm przepis wyłącza z pola ostrzału głowę i szyję.
    Policjantów uczy się strzelać poniżej pasa.

    Art. 23. 1. Pocisków niepenetracyjnych miotanych z broni palnej lub
    urządzeń do tego przeznaczonych można użyć lub wykorzystać je w
    przypadkach, o których mowa w art. 11 pkt 2-5, 7-11 i 13.
    2. W przypadku zbiorowego zakłócenia porządku publicznego użycie
    pocisków niepenetracyjnych poprzedza się strzałem ostrzegawczym lub
    salwą ostrzegawczą w bezpiecznym kierunku, z wyjątkiem sytuacji, gdy
    miałoby to nastąpić w pomieszczeniach, obiektach aresztu śledczego,
    zakładu karnego, strzeżonego ośrodka lub aresztu w celu wydalenia.
    3. Pocisków niepenetracyjnych używa się w celu obezwładnienia osób lub
    wykorzystuje się w celu obezwładnienia zwierzęcia przez zadanie bólu
    fizycznego, przy czym nie celuje się w głowę lub szyję.

    Art. 11. Środków przymusu bezpośredniego można użyć lub wykorzystać je w
    przypadku konieczności podjęcia co najmniej jednego z następujących działań:
    2) odparcia bezpośredniego, bezprawnego zamachu na życie, zdrowie lub
    wolność uprawnionego lub innej osoby;
    3) przeciwdziałania czynnościom zmierzającym bezpośrednio do zamachu na
    życie, zdrowie lub wolność uprawnionego lub innej osoby;
    4) przeciwdziałania naruszeniu porządku lub bezpieczeństwa publicznego;
    5) przeciwdziałania bezpośredniemu zamachowi na ochraniane przez
    uprawnionego obszary, obiekty lub urządzenia;
    7) przeciwdziałania zamachowi na nienaruszalność granicy państwowej w
    rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 12 października 1990 r. o ochronie
    granicy państwowej;
    8) przeciwdziałania niszczeniu mienia;
    9) zapewnienia bezpieczeństwa konwoju lub doprowadzenia;
    10) ujęcia osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    11) zatrzymania osoby, udaremnienia jej ucieczki lub pościgu za tą osobą;
    13) pokonania czynnego oporu;

  • 92. Data: 2015-05-10 04:31:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nieprzewidywalność strzelby jest pochodną jej potencjalnego
    > bezpieczeństwa. Lekki i powolny pocisk jest po prostu niecelny.
    > Chcączwiększyć celność zwiększasz ryzyko negatywnych skutków.

    pomysl o czyms innym niz bron palna.

  • 93. Data: 2015-05-10 04:32:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Nie, Ma odstraszać napastników.Nie strzela się z niej dla zabawy do
    > dzieci w piaskownicy.

    Wiec nie mowmy o niej ze jest bezpieczna.

  • 94. Data: 2015-05-10 04:33:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
    > Zwracam uwagę, ze sm przepis wyłącza z pola ostrzału głowę i szyję.

    Cholera, te pociski nie chca sie stosowac do zapisów w ustawie i latają
    jak chcą.

  • 95. Data: 2015-05-10 09:53:01
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 06.05.2015 o 10:59, Maciek pisze:
> [...]
    nawet szyjna jest w okolicach "ramienia".
    > Jasne, a "aorta dupna" jest w dupie.

    :D

    --
    Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 96. Data: 2015-05-10 10:29:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 10.05.2015 o 04:31, witek pisze:

    > pomysl o czyms innym niz bron palna.

    Mhm. Jak Poważne Werbalne Ostrzeżenie?

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 97. Data: 2015-05-10 11:49:51
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-05-15 o 04:33, witek pisze:

    > Cholera, te pociski nie chca sie stosowac do zapisów w ustawie i latają
    > jak chcą.

    Fizyka, panie, fizyka!

  • 98. Data: 2015-05-10 11:51:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-05-15 o 04:31, witek pisze:

    > pomysl o czyms innym niz bron palna.

    A znasz coś skutecznego o zasięgu kilkunastu metrów? Czy chcesz na mecz
    wysyłać tylu policjantów, by na wszelki wypadek za każdym kibicem chodzili?

  • 99. Data: 2015-05-10 11:54:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-05-15 o 04:32, witek pisze:

    > Wiec nie mowmy o niej ze jest bezpieczna.

    Żaden środek przymusu bezpośredniego nie jest bezpieczny.Robiąc dźwignię
    możesz napastnikowi coś zerwać albo złamać. Jak zrobisz rzut, to może -
    przy wyjątkowo pechowym układzie - zabić się. Gazem łzawiącym możesz
    zabić jakiegoś astmatyka. Wymień Twoim zdaniem bezpieczny.

  • 100. Data: 2015-05-11 09:27:22
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 9 May 2015 05:00:19 -0700 (PDT)
    KRZYZAK <k...@g...com> wrote:

    > Fakty są takie, że nie było rzeczywistego i bezpośredniego zamachu.

    W kierunku policji, z grupy w której się denat znajdował, pewnie też nie leciały
    żadne przedmioty?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń