  • 21. Data: 2004-12-02 23:08:31
    Temat: Re: Canal + POM?CIE
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Alek wrote:
    > Taak? A co powiesz o tym:
    >
    > Kodeks pracy. Art. 152.
    > § 1. Pracownikowi przysługuje _prawo_ do corocznego, nieprzerwanego,
    > płatnego urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej "urlopem".
    > § 2. Pracownik _nie_może_ zrzec się prawa do urlopu.

    Nie moze sie zrzec, ale nie musi skorzystac z tego prawa. IMO ten zapis
    ma zapobiegac konstruowaniu umow, w ktorych przyznaje sie urlop w innym
    wymiarze lub odmawia sie prawa do urlopu.

    WL

  • 22. Data: 2004-12-03 07:18:57
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw Lubas" <v...@m...put.poznan.pl> napisał w
    wiadomości news:coo7au$tfv$1@opal.icpnet.pl...

    > Nie moze sie zrzec, ale nie musi skorzystac z tego prawa.

    To wygląda mi na sprzeczność. Zresztą praktyka jest taka, że
    firmy w pierwszym kwartale wyganiają pracowników na zaległe urlopy.
    Oczywiście nie z miłości do personelu a ze strachu przed PiPą.

    Alek

  • 23. Data: 2004-12-03 16:58:38
    Od: Mariusz <u...@m...pl>

    Z wielką radością Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl> napisał:

    > Nie moze sie zrzec, ale nie musi skorzystac z tego prawa. IMO ten zapis

    Pracownik nie musi, ale firma ma obowiązek go wysłać.

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 24. Data: 2004-12-04 17:48:31
    Od: Wieslaw Lubas <v...@m...put.poznan.pl>

    Mariusz wrote:
    > Pracownik nie musi, ale firma ma obowiązek go wysłać.

    A moze pracowac w czasie urlopu? Pytam powaznie, bo kiedys mialem
    takiego kierownika - pracoholika co dobrych pare lat tylko niedziele
    mial wolne.

    WL