  • 1. Data: 2012-05-17 17:11:56
    Temat: [CRP] Buspasy a równoprawne traktowanie obywateli
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    Witam,

    Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
    traktowania obywateli.
    Od jakiegoś czasu modne stało się tworzenie buspasów. Ostatnia taka
    akcja szykuje się w Wawa http://tnij.org/qp16
    Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
    drogowego idą na budowę i eksploatację dróg. Więc jak łatwo się domyśleć
    drogi powstały z pieniędzy kierowców, wcześniej posiadających pojazdy, a
    dziś jeżdżących pojazdami.
    Dlatego mnie zastanawia sprawiedliwość rozwiązania polegającego na
    wyznaczania buspasów. W końcu wszyscy kierowcy składają/składali się na
    wybudowanie i eksploatację dróg a teraz część z tych kierowców jest
    faworyzowana poprzez przyznanie im do dyspozycji wydzielonych pasów.

    Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
    kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
    wybudowanie i eksploatację buspasów?

    Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część
    nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych kierowców?

    Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia rozwiązania buspasów
    do Rzecznika Praw Obywatelskich czy Trybunału Konstytucyjnego?

    Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 2. Data: 2012-05-17 17:19:33
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 17 May 2012 17:11:56 +0200 osobnik zwany Czeslawek
    wystukał:

    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
    > traktowania obywateli.

    w ramach równego traktowania należy podnieś dopuszczalną prędkość
    ciężarówek do poziomu osobowych, wprowadzić winiety dla osobówek +
    Viatolle, pozwolić każdemu na instalację kogutów i możliwość jazdy w
    eskorcie BOR

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2012-05-17 17:33:52
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-05-17 17:19, masti pisze:
    > w ramach równego traktowania należy podnieś dopuszczalną prędkość
    > ciężarówek do poziomu osobowych,

    Popieram.

    > wprowadzić winiety dla osobówek +
    > Viatolle,

    Jestem całkowicie przeciwny takiemu rozwiązaniu. W mojej ocenie to
    zupełnie niepotrzebny podatek. Ciężarówki też płacą podatek drogowy. Z
    drugiej strony ciekawe czemu autobusy miejskie nie mają takich opłat?

    > pozwolić każdemu na instalację kogutów i możliwość jazdy w
    > eskorcie BOR

    Jestem całkowicie przeciwny takiemu rozwiązaniu. Uprzywilejowane powinny
    być tylko karetki pogotowia, straż pożarna, policja.
    Sam czasami troszkę poprzeszkadzam BOR jak jadą na sygnale. Kiedyś
    asystent kierowcy nawet pokazał mi środkowy palec u ręki :)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 4. Data: 2012-05-17 17:43:38
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i równoprawnego
    > traktowania obywateli.
    [...]
    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    No bo to jest sprawiedliwość społeczna (nie mylić ze sprawiedliwośćią!), aby
    pieszy i kierowca mieli po równo wygodnie. Nie chodzi tu o sens, a robienie
    dobrze wyborcom. Socjalizm rządzi się pewnymi zasadami i trzeba je
    zaakceptować.
    Możesz zaskarżyć, ale na co liczysz? Bo ja bym najchętnie w ogóle nie
    wspierał państwowej komunikacji, oświaty, rolnictwa, gospodarki, kultury,
    służby zdrowia, ale wiadomo, że tak sie nie stanie...

    Pozdro.

    M.

  • 5. Data: 2012-05-17 17:52:26
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-17 17:11, Czeslawek wrote:

    > Jak myślicie czy z podatku drogowego płaconego przez uprzywilejowanych
    > kierowców możnaby zgromadzić takie środki, któreby starczyły na
    > wybudowanie i eksploatację buspasów?

    Nie.

    > Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których część
    > nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych kierowców?

    Bo są lepszym rozwiązanem jeśli chodzi o przepustowość.

> [...]

    Nie.

    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Natomiast to o czym prawdopodobnie (bo nie klikałem) piszesz jest
    zwykłym kurewstwem i nie żadnym buspasem a UEFApasem.

    Shrek.

  • 6. Data: 2012-05-17 17:58:09
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > Jak myślicie dlaczego uprzywilejowani kierowcy, z których
    > część nastawiona jest na zyski, są ważniejsi od innych

    Uważasz że buspas faworyzuje kierowcę autobusu? Myślałem że
    raczej pasażerów :-).

    > Nie wiem czy ktoś kiedyś podnosił temat buspasów i
    > równoprawnego traktowania obywateli.

    Uniemożliwienie szybkiego przemieszczenia się autobusu
    pełnego pasażerów w imię zwiększenia Twojej wygody nazywasz
    równouprawnieniem? Zaiste, Kali by tego lepiej nie wymyślił
    ;-)

    > Czy ktoś z Was słyszał kiedyś o próbie zaskarżenia
    > rozwiązania buspasów do Rzecznika Praw Obywatelskich czy
    > Trybunału Konstytucyjnego?

    Możesz w ogóle zaskarżyć istnienie komunikacji miejskiej.
    Jako utrudniającej Ci sprawne poruszanie się autem po
    ulicach ;-)

    > Czy poparlibyście zaskarżenie rozwiązania buspasów??

    Nie wiem czy znajdziesz wielu tak płytko myślących ;-)

    A tak na marginesie to powstanie takich pasów ma jeszcze
    jeden, niezaprzeczalny plus. W razie W umożliwia np. karetce
    zdecydowanie szybszy przejazd przez zatłoczone ulice. Prawie
    codziennie widuję jakim problemem jest przejechanie karetki
    w szczycie, kiedy stojące w korku pojazdy nawet nie mają jak
    usunąć się z ulicy, bo jakiś kretyn zaprojektował półmetrowe
    krawężniki...

  • 7. Data: 2012-05-17 18:04:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości grup

    > Bo są lepszym rozwiązanem jeśli chodzi o przepustowość.

    A od kiedy przepustowość to najważniejszy cel istnienia świata?

    Podam przykład - niby inteligentna sygnalizacja podwyższa przepustowość
    danego skrzyżowania, ale za chińskiego boga nie jest to rozwiązanie lepsze
    od zwykłej zielonej fali.
    Wręcz przeciwnie - to jest rozwiązanie najgorsze z możliwych, skutkujące
    czerwoną falą gdzie tylko się da.

  • 8. Data: 2012-05-17 18:19:07
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-05-17 18:04, Cavallino wrote:

    > A od kiedy przepustowość to najważniejszy cel istnienia świata?

    Od razu świata. Ale od wtedy gdy przepustowość jest wyczerpana, a z
    jedej strony rzeki na drugą chce się przedostać określona ilość ludzi w
    określonym czasie to właśnie przepustowość staje się niejako
    najważniejsza. O tym, że nie ma fizycznej możliwości żeby każdy
    dojeżdzał do centrum samochodem nie ma już co wspominać, bo miejsce
    konieczne do zaparkowania bryki to mniej więcej dwa razy tyle co miejsce
    na osobę w biurowcu. A biurowce w centrum mają to do siebie, że nie są
    dwa razy głębsze niż wyższe. Wiec dodatkowo autobus ma tą zaletę, że nie
    trzeba go na osiem godzin parkować przed pracą.

> [...]
    > lepsze od zwykłej zielonej fali.
    > Wręcz przeciwnie - to jest rozwiązanie najgorsze z możliwych, skutkujące

    Jak sobie liczysz jedno skrzyżowanie to niewykluczone i prawdopodobne.
    Jednak w miastach z jednym skrzyżowaniem nie ma buspasów.

    Shrek.

  • 9. Data: 2012-05-17 18:24:56
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

    > Jak dobrze pamiętam to zawsze się mówiło, że pieniądze z podatku
    > drogowego idą na budowę i eksploatację dróg.

    Pieniądze z podatku drogowego nie idą na inwestycje w drogi w miastach.
    Więc cały Twój problem nie istnieje.

    mp.

  • 10. Data: 2012-05-17 18:38:53
    Od: maruda <m...@n...com>

> [...]
    > ciężarówek do poziomu osobowych, wprowadzić winiety dla osobówek +
    > Viatolle, pozwolić każdemu na instalację kogutów i możliwość jazdy w

    A nie prościej zlikwidować buspasy, ograniczenia prędkości, viatole,
    koguty i BOR?
    A jaka oszczędność!

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda