  • 1. Data: 2012-05-15 23:14:00
    Temat: Jednoosobowa, prosta działalność a remanent likwidacyjny
    Od: Adam <p...@g...com>

    Witam,

    Dostałem dziś pismo z US z wezwaniem do złożenia remanentu
    likwidacyjnego z związku z zamknięciem działalności. Nie wiedziałem,
    że coś takiego powinienem złożyć no i US się upomniał. Czytam i czytam
    w internecie o tym i nie bardzo rozumiem co mam w tym remanencie
    wpisać. Wykonywałem usługi informatyczne i jedyne co kupiłem na firmę
    (byłem vatowcem) to komputer, laptop, drukarkę i kilka innych mniej
    cennych rzeczy. Czy to je właśnie mam zawrzeć w remanent? Jakie
    jeszcze produkty powinienem wpisać?

  • 2. Data: 2012-05-15 23:45:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning, .podatki
    On Tue, 15 May 2012, Adam wrote:

    > Witam,
    >
    > Dostałem dziś pismo z US z wezwaniem do złożenia remanentu
    > likwidacyjnego z związku z zamknięciem działalności.

    NTG.
    Jest grupa .podatki :)
    Ale skoro już... (dałem FUT)

> [...]
    > (byłem vatowcem) to komputer, laptop, drukarkę i kilka innych mniej
    > cennych rzeczy. Czy to je właśnie mam zawrzeć w remanent?

    A skad my mamy wiedzieć, czy zaliczyłes ww. do wyposażenia, czy
    traktowałes jako srodki trwałe?

    > Jakie
    > jeszcze produkty powinienem wpisać?

    2. Tu masz rozporzadzenie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    § 27. [...]
    3. W razie zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o likwidacji
    działalnoœci, spisem z natury należy objšć również wyposażenie.
    ---

    Natomiast zajrzyj na .podatki, bo widzę że przepisy o rozliczeniu stanu
    remanentowego najwyrazniej się zmieniły, kiedys był ryczałtowy podatek
    od remanentu a nie widzę w ustawie; pewnie całosc idzie do przychodu
    z DG w momencie sprzedaży (tak, "DG w rozumieniu dochodowego", mimo
    nieprowadzenia "DG w rozumieniu DG" po zakończeniu!), ale wypada
    sprawdzić. Nie bazuj na starych opisach! (czytanie zacznynaj zawsze
    od daty :>, nie ma daty, nie czytasz albo czytasz i ignorujesz)

    No i pozostaje sprawa VAT.
    Chyba nie zakładasz, że "skarb" przepusci taki numer, że ktos
    zakłada DG, kupuje cokolwiek, odlicza VAT, zamyka DG i zostaje
    z "czyms" co ma odliczony VAT?
    O, tu:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    527,20120101,opodatkowanie-przy-likwidacji-dzialalno
    sci-spolki-i.html

    Żeby kto sobie nie myslał, "towary w rozumieniu VAT" to nie
    tylko towary w rozumieniu KPiR :), konkretnie:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    569,20120101,przepisy-ogolne.html
    +++
    6) towarach - rozumie się przez to rzeczy oraz ich częœci,
    a także wszelkie postacie energii;
    ---
    Czyli wyposażenie i srodki trwałe też.
    Oczywiscie, dana rzecz może być zwolniona, np. jak sa "papiery"
    że nie przysługiwało odliczenie VAT przy nabyciu albo jest
    zwolnienie przedmiotowe (np. samochód, co z kolei nie wyłacza
    możliwosci koniecznej korekty VAT odliczonego).

    W archiwach .podatki sa wskazania dlaczego *jednak* można uznać za
    dopuszczalna "wartosc rynkowa", wg przepisu z ustawy literalnie
    jest ciagle "wartosc nabycia".
    Jest więc okazja do "kopania się z koniem"
    Z tego powodu niebezzasadnie preferowana metoda zamykania DG bywa
    "wyprzedanie do gołej ziemi": sprzedane, nie ma sprawy, wiadomo
    ile wynosił VAT.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-05-16 09:11:00
    Od: Kapibara <b...@t...pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 14:14:00 -0700 (PDT), Adam napisał(a):

> [...]
    > (byłem vatowcem) to komputer, laptop, drukarkę i kilka innych mniej
    > cennych rzeczy. Czy to je właśnie mam zawrzeć w remanent? Jakie

    Ja w podobnym przypadku (tzn kiedy pozbyłem się do zera towaru) napisałem,
    że sporządziłem remament likwidacyjny o wartości 0zł, zakończony na pozycji
    0. :-) Takie coś złożyłem w US, przyjęli bez słowa. ;-)

  • 4. Data: 2012-05-16 09:16:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 May 2012, Kapibara wrote:

    > Ja w podobnym przypadku (tzn kiedy pozbyłem się do zera towaru) napisałem,
    > że sporządziłem remament likwidacyjny o wartości 0zł, zakończony na pozycji
    > 0. :-) Takie coś złożyłem w US, przyjęli bez słowa. ;-)

    :)
    Ale Adam cos pisał o laptopach i innych takich, pewnie jeszcze leża albo
    w ewidencji albo nieprzedawnionych kosztach.
    Różni się od Ciebie owym "pozbyciem towaru do zera" :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2012-05-17 13:57:36
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Ale Adam cos pisał o laptopach i innych takich, pewnie jeszcze leża albo
    > w ewidencji albo nieprzedawnionych kosztach.
    > Różni się od Ciebie owym "pozbyciem towaru do zera" :)

    Bardzo cenię Twoje porady / opinie / sugestie Gotfryd, ale myślę,
    że trochę za bardzo straszysz - sprzęt się zużywa - zwłaszcza
    teraz ta chińska tandeta, która po 3 latach naprawdę nadaje się
    do śmieci.

    Sprzęt się zużył i wylądował w elektrośmieciach.
    Jak Ci się myszka komputerowa popsuje to co robisz ?
    A jak długopis ?

    Są w elektromarketach specjalne pojemniki na elektronikę,
    gdzie nikt nikogo nie pyta co kto i po co wyrzuca.

    Jak chce być bardzo święty, to wystarczy, że zamówi firmę
    zajmującą się utylizacją elektroniki (u nas (W-wa) przyjeżdżają,
    zabierają i wystawiają protokół, że zutylizowano np. 180kg
    elektroniki - oczywiście za darmo).

    Pod taki protokół podpina jaki sprzęt z wyposażenia, czy
    to ze środków trwałych tam trafił i gotowe... no chyba że
    coś upraszczam zbytnio, to proszę o korektę.

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 6. Data: 2012-05-17 19:30:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 May 2012, Aleksander wrote:

> [...]
    > do śmieci.
    >
    > Sprzęt się zużył i wylądował w elektrośmieciach.
    > Jak Ci się myszka komputerowa popsuje to co robisz ?

    Ale do laptopa bym tego nie porównywał, jednak.
    Wyjasnianie że wywaliłes laptopa do smieci może być nieco
    nieprzekonujace :)

> [...]
    > to ze środków trwałych tam trafił i gotowe... no chyba że
    > coś upraszczam zbytnio, to proszę o korektę.

    Nie, nie upraszczasz.
    Ale w tym przypadku jest własnie "papier".

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2012-05-18 13:37:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.05.2012 13:57, Aleksander pisze:
    > przyjeżdżają,
    > zabierają i wystawiają protokół, że zutylizowano np. 180kg
    > elektroniki - oczywiście za darmo).

    Za darmo? To się fajnie macie... U nas za darmo ZTCW to nie chcą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 8. Data: 2012-05-18 23:51:39
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    A niech sobie ląduje (byle nie w mieszkaniu właściciela ;)) ale co na to EŚT
    i odpisy?

    -----