  • 201. Data: 2020-12-14 14:47:57
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ale zarowno takie jak i takie to nieoficlane ofiary pandemii.

    kto tak twierdzi ?
    2017/18 na grypę umiera 25 000 osób ale to +-2% czyli normalka, podejrzany jest za to
    rok 2015 + 57 000 w stosunku do roku poprzedniego, chyba znow WHO przegapila pandemie
    :-)
    padlo +57 tys osob w stosunku do roku poprzedniego i nic pandemii wg WHO nie bylo

    --Bo zmniejszony dostep do opieki medycznej to rowniez wynik pandemii.

    tak co bystrzejsi też właśnie dostrzegli ten fakt :-)
    https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26606274,ograni
    czona-dostepnosc-do-leczenia-przyczyna-wzrostu-liczb
    y.html

  • 202. Data: 2020-12-14 15:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Ale zarowno takie jak i takie to nieoficlane ofiary pandemii.
    >kto tak twierdzi ?
    >2017/18 na grypę umiera 25 000 osób ale to +-2% czyli normalka,

    O tych 2% Ci pisalem - rozloz na tygodnie.
    A te 25 tys to tylko hipoteza - tyle zgonow wiecej bylo w tygodniach
    szalenia epidemii.

> [...]

    >https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26606274,ogran
    iczona-dostepnosc-do-leczenia-przyczyna-wzrostu-licz

    Ale to raczej teraz, gdy mamy ~500 niewyjasnionych zgonow dzienie -
    tzn ok 1000 wiecej niz rok temu, a Covid daje sie przypisac tylko
    polowie.

    W poprzednich latach nie bylo problemu z wizyta u lekarza, czy z
    łóżkiem w szpitalu.
    A nie, pardon - z wizyta to problem byl, bo "wszystkie numerki
    wyszly".
    No ale z karetka nie bylo, wiec w ciezkim przypadku mozna bylo ja
    wezwac.

    Albo taki przypadek z przed roku - Mama regularnie chodzila do lekarza
    po leki na serce.
    No i nie wiem - czy powiedziala ze jej nogi puchna, czy sam zauwazyl,
    czy posluchal serca - w kazdym badz razie skierowal na USG.
    USG zrobili w miare szybko, wykryli "wode w sercu", i na cito
    skierowali do szpitala.
    Szpital walczyl z tym ponad miesiac.

    W tym roku po leki juz sie nie chodzi, wiec kto wie jak by sie ta
    przygoda skonczyla - zgon "naturalny", czy w szpitalu by nie
    zwalczyli, bo trafilaby za pozno, czy organizm sam by zwalczyl ...

    J.

  • 203. Data: 2020-12-14 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Bo w tym roku to szczepionek zabraklo, widac chetnych jest duzo.

    Chetnych były tysiace.
    We wrzesniu. Ale ludzie chodzili od apteki do apteki i zrezygnowali bo
    ile mozna pytać.
    W aptekach powywieszali kartki: szczepionek na grype nie mamy i nie
    robimy zapisów bo tez juz mieli dosyc.

    > Dodaj ogolnie niska smiertelnosc zwyklej grypy - choc niektorzy
    > sugeruja, ze porownywalna z Covid, tudziez rozne aferki z tymi
    > szczepionkami ...

    Jaie aferki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 204. Data: 2020-12-14 16:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > --Ale zarowno takie jak i takie to nieoficlane ofiary pandemii.
    >
    > kto tak twierdzi ?

    Ja tak to odbieram.
    Nie ma dla mnie znaczenia czy ci ludzie umarli na covida który nie
    zostałzdiagnozowany czy umarli dlatego ze rzad zle sobie poradził z
    pandemia i za duzy nacisk połozył na leczenie covidowców a za mały na
    utrzymanie słuzby zdrowia w dobrej kondycji - razme sa to ofiary
    pandemii.

> [...]
    > https://next.gazeta.pl/next/7,151003,26606274,ograni
    czona-dostepnos
    > c-do-leczenia-przyczyna-wzrostu-liczby.html

    Co bystrzejsi to pisali tu o tym w marcu, kwietniu, maju... :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 205. Data: 2020-12-14 21:23:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.12.2020 o 13:59, Budzik pisze:

    > Srednio 468? Co to za srednia?

    Jakby w nieznanych tygodniach ludzie umierali w takiej liczbie, jak
    średnio umierali w odpowiadających im tygodniach w zeszłych 20 latach.

    --
    Robert Tomasik

  • 206. Data: 2020-12-15 07:28:52
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Ale to raczej teraz, gdy mamy ~500 niewyjasnionych zgonow dzienie - tzn ok 1000
    wiecej niz rok temu, a Covid daje sie przypisac tylko polowie.

    jeśli masz niedoinwestowana służbę zdrowia, brak sprzętu, ludzie tyrają na 110% to
    nie jest chyba zaskoczeniem że jak przyjdzie virus i powie sprawdzam to straty będą
    nieporównywalnie większe niż w Niemczech gdy na wiosnę przyjmowano pacjentów z Wloch
    i Austrii a pielegniarki wysyłano do domu bo nie bylo co robic w szpitalu ?

    --W tym roku po leki juz sie nie chodzi, wiec kto wie jak by sie ta przygoda
    skonczyla - zgon "naturalny", czy w szpitalu by nie zwalczyli, bo trafilaby za
    pozno, czy organizm sam by zwalczyl ...

    czyli tradycyjnie gdybanie :-)

    PS jesli bedzie pik to wyjdzie w podsumowaniu rocznym choc nawet to NIE JEST ZADNYM
    dowodem patrz Niemcy 2015r +57 tys więcej poszło do piachu bez śladu pandemii

  • 207. Data: 2020-12-15 08:58:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    W Niemczech jest to tzw pandemia geriatryczna
    >0-9 Jahre 2 5 7 0,04%
    >10-19 Jahre 3 0 3 0,02%
    >20-29 Jahre 15 9 24 0,12%
    >30-39 Jahre 29 17 46 0,24%
    >40-49 Jahre 106 47 153 0,79%
    >50-59 Jahre 427 168 595 3,08%
    >60-69 Jahre 1.167 468 1635 8,47%
    >70-79 Jahre 2.666 1.381 4047 20,95%
    >80-89 Jahre 4.573 4.165 8738 45,24%
    >90 Jahre und älter 1.415 2.651 4066 21,05%

    Nie od dzis o tym wiadomo ... ale mlodych tez potrafi atakowac.

    >ponad 86% to grupa 70+, max w grupie 80-89 czyli jedna noga w grobie,
    >kretyni zamiast izolować starych i chorych, wydać bezpłatne maski i
    >testy ludziom z opieki (w Niemczech większość starszych samotnych
    >ludzi korzysta z ich usług)
    >czepneli się rowerzystów i pakerów na siłowniach,

    No wiesz, jakby pracownicy tych domow opieki pakowali na silowniach
    ... chyba by maski w nie wystarczyly.
    Zreszta masz teraz statystyki z polskiego Pomorza - co 5-ty byl
    zarazony.

    >dziś minister Merkel robi za bohatera

    No nie wiem, bo wprowadza kolejny lockdown ... respiratory im sie
    koncza :-(

    >a kiedy virus czyścił domy starców siedział w szafie ... nie miejcie
    >złudzeń to są kompletni debile, podejmuja bledne dzialania w
    >niewlasciwym czasie
    >https://www.bild.de/politik/inland/politik-inland/c
    orona-schutz-fuer-senioren-und-kranke-spahns-gratis-
    masken-gibt-es-schon-morgen-74455344.bild.html

    Nie mowie nie, ale wez tez pod uwage, ze w marcu znacznie mniej bylo o
    wirusie wiadomo.

    Poza tym, jak sobie to wyobrazasz - zamknac te domy opieki, czy
    zamknac ich pracownikow tam i niech nie wychodza przez rok ?

    Poza tym mielismy przyklady roznych dzialan w roznych krajach ...
    skonczylo sie chyba podobnie ... racje mial Szumowski - musimy
    doczekac szczepionki.

    J.

  • 208. Data: 2020-12-15 09:44:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >przygoda skonczyla - zgon "naturalny", czy w szpitalu by nie
    >zwalczyli, bo trafilaby za pozno, czy organizm sam by zwalczyl ...

    Niby gdybanie, ale tych ~1000 zgonow dziennie wiecej jest, a wirus to
    tylko 500 powoduje ... a przeciez sam pisales, ze na grype wczesniej
    tez tysiace umieraly :-)

    A przeciez kardiolodzy nie walcza z wirusem, to nie sa przeciazeni ...

    >PS jesli bedzie pik to wyjdzie w podsumowaniu rocznym choc nawet to
    >NIE JEST ZADNYM dowodem patrz Niemcy 2015r +57 tys więcej poszło do
    >piachu bez śladu pandemii

    Ale to jest pik w listopadzie i w grudniu.
    I to taki na 100%, jesli nie wiecej.

    rok temu umieralo nam ~7-8 tys ludzi tygodniowo, a teraz 14tys i
    wiecej.

    No chyba ze ... w kolejnych miesiacach bedzie spadek, bo slabsze
    organizmy umarly :-(

    Poza tym mala epidemia byla
    https://naukawpolsce.pap.pl/aktualnosci/news%2C40915
    5%2Ceksperci-rekordowa-liczba-zakazen-grypa-w-sezoni
    e-20152016-w-polsce.html
    Tyle tylko, ze my sie tu przyznajemy do 111 ofiar smiertelnych grypy
    ... a smiertelnosc wzrosla o ... trzeba by sprawdzic.

    Poza tym zauwaz, ze grypa to tak na przelomie lat atakuje, wiec
    wystarczy, ze jednego roku zacznie sie pozniej a nastepna wczesniej, i
    bedziesz mial kumulacje ...

    A tu masz jeszcze o szczepionkach:
    https://www.medonet.pl/zdrowie,rekordowa-liczba-zaka
    zen-grypa-w-sezonie,artykul,1724991.html

    Nie wystarczy "sie zaszczepic"

    J.

  • 209. Data: 2020-12-15 10:51:06
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Nie od dzis o tym wiadomo ... ale mlodych tez potrafi atakowac.

    jasne 20-29 Jahre 15 9 24 0,12% tyle samo zgonow co na tasmanska goraczke bagienna
    :-) nie rozsmieszaj mnie gamonie mialy na tacy podane gdzie jest kumulacja trupow a
    mimo to spaprali temat ... jesli dobrze pamietam jedynie szwedzki premier przyznal
    sie do bledu reszta udawala ze ich nie ma

    --No wiesz, jakby pracownicy tych domow opieki pakowali na silowniach ... chyba by
    maski w nie wystarczyly.

    pamietaj o testach ... zreszta widac jaki jest efekt jak nie zrobi się nic, trup
    sciele sie gesto

    --Nie mowie nie, ale wez tez pod uwage, ze w marcu znacznie mniej bylo o wirusie
    wiadomo

    jaki marzec ? w maju Szwedzi juz wiedzieli co robic a Niemcy musieli walnac pustym
    lbem w sciane, efekt ? trup za trupem

    https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-eur
    opie,szwecja-zwieksza-wydatki-na-ochrone-chorych-w-d
    omach-opieki,artykul,15648435.html

    --Poza tym, jak sobie to wyobrazasz - zamknac te domy opieki, czy zamknac ich
    pracownikow tam i niech nie wychodza przez rok ?

    zadzwon do Szwedow i zapytaj

    --Poza tym mielismy przyklady roznych dzialan w roznych krajach ... skonczylo sie
    chyba podobnie ... racje mial Szumowski - musimy doczekac szczepionki.

    tak mysle ze poczatek szczepien zbiegnie sie z koncem sezonu grypowego po czym
    odtrąbiony zostanie sukces :-)

  • 210. Data: 2020-12-15 10:57:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Nie wystarczy "sie zaszczepic"

    albo zaszczepia dziadków albo będą ich odwiedzać na cmentarzu, żadne działania które
    gamonie zastosowali nie okazały się skuteczne

    W zdecydowanej większości krajów europejskich poziom wyszczepialności osób od 65.
    roku życia nie przekroczył 50 proc. Największy jest on w Wielkiej Brytanii, gdzie
    szczepi się przeciwko grypie 71 proc. seniorów. Najniższy poziom wyszczepialności
    utrzymuje się w Estonii, na Łotwie i w Rumunii (zaledwie 10 proc. zaszczepionych
    seniorów). W Polsce jest tylko nieznacznie lepiej, ponieważ u nas przeciwko grypie
    szczepi się 12 proc. osób powyżej 65. roku życia.