  • 171. Data: 2020-12-10 13:59:49
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > P.S.
    > http://polska-zbrojna.pl/home/articleshow/32522?t=No
    we-wojskowe-kar
    > etki-kupione#
    >
    > prawie milion za karetke ... czy nie za drogo ? A moze to ta
    > kosmiczna technologia :-)

    Kosmiczny przetarg...
    166mln za 175 karetek - ale jaja

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nic tak ludzi nie gorszy jak prawda. Czasem nasuwa się myśl,

  • 172. Data: 2020-12-10 15:50:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    we-wojskowe-karetki-kupione#

    >Kosmiczny przetarg...
    >166mln za 175 karetek - ale jaja

    Przydaloby sie odszukac SIWZ i poprzednie/inne przetargi.

    Moze ... tyle to kosztuje.

    Chociaz ... moga byc wymogi tak wysrubowane, aby jedna firma spelniala

    J.

  • 173. Data: 2020-12-10 15:52:50
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Dec 2020 15:50:28 +0100, J.F. napisał(a):

    > Moze ... tyle to kosztuje.
    > Chociaz ... moga byc wymogi tak wysrubowane, aby jedna firma spelniala

    Ale dlaczego to jest akurat firma handlarza oscypkami?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 174. Data: 2020-12-10 17:23:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Mozna sie tylko domyslac i pisalismy juz o tym.
    >Ale niewatpliwie zło zaczeło sie dziać jesienią.

    Tak to wyglada, jakby cos sie zaczelo dziac jesienia ... ale ciekawe
    co ...

    >Aha.

    Do zaglady daleko :-)

    >Na pierwszą ture?

    Na calosc.
    Co ciekawe - bez szczepionki to i tak nas czeka, bo nie bardzo sobie
    wyobrazam, jak sie nie zarazic.
    Szkoly zamknac i juz zawsze w maseczkach chodzic ?

    >Bo przeciez przechorowanie nie daje odpornosci do konca zycia.
    >Czyli dodatkowe 400 tysiecy co roku?

    Raczej nie - kto przechodzi lekko, ten pewnie bedzie przechodzil
    lekko.
    Poza tym przy stale krazacym wirusie ... beda jakies fale ?
    Chyba takie, jak na grype - musi jakas sezonowa obnizka odpornosci ...

    >No i ten 1% to chyba zakładasz przy dobrej sytuacji w słuzbie
    >zdrowia?

    I tak, i nie. Jakis niewielki % chorych wpada w stan ciezki i
    potrzebuje respiratora.
    Reszcie szpital malo potrzebny.
    Jak te respiratory beda ... to widac sluzba zdrowia w dobrej sytuacji
    jest :-)

    Dlatego dosc istotne bylo rozlozyc te pandemie na dluzszy czas, bo
    jakby 400 tys mialo pojsc do szpitali w jeden miesiac ... to by na
    pewno zabraklo ...

    >Ale jaki jeden miesiac?

    W zasadzie listopad, no i teraz drugi - grudzien.
    Szczesliwie w pazdzierniku smiertelnosc byla mala.

    >Zwiekszoną smiertelnosc widac od dobrze poltora miesiaca, prawie od
    >dwóch własciwie.
    >A te 70 tysiecy to przewidywany wynik na koniec roku.

    Ok, tylko zobaczymy czy dobrze przewidywany.
    Jak juz widzialem spadek zgonow na covid, tak

    Doswiadczenia krajow z ostra pierwsza fala mowia, ze ona trwa okolo
    miesiaca.

    sc/zgony-wedlug-tygodni,39,2.html

    Tak przy okazji - roczna ilosc zgonow od kilku lat rosnie.
    Wiec moze nalezaloby dla 2020 przyjmowac nie 414 tys, ale 425 tys.

    >Dopisz sobie dane:
    >T45 - 16200
    >T46 - 15600
    >T47 - 14700
    >T48 - 14600

    >Nie recze za te dane w 100% bo zbierałem z roznych miejsc, 48 tydzien
    >wydedukowałem z kilku artykułów ale mysle ze beda ok.

    Jakos podobnie mi sie wydawalo, i podobnie wczesniej zakladalem ...
    ale ciekawe jak to w grudniu wyjdzie.

    >O tym dokładnie cały czas mowie!

    Tylko jakos niewyraznie pisales :-)

    >Nie wiem bo rząd nie podaje danych.

    Pewnie ich nawet nie ma. Zmarl w karetce w drodze do szpitala ... to
    sie zdarzalo i wczesniej i nikogo nie interesowalo.
    A nie ma rubryki, aby dopisac "bo szpitale nie chcialy przyjac
    pacjenta", czy "przyczyna zgonu - zla organizacja sluzby zdrowia" :-)

    >Skoro nie podaje danych to moge oceniac działania tylko po efektach.
    >A te sa jakie są.

    >Piszesz, ze na covid nie ma lekarstwa ale to nie do konca prawda.
    >Szybka reakcja, podanie tlenu - to połowa sukcesu.

    Hm, ja tam raczej slysze, ze na to sie pare dni umiera.
    Jesli karetki nie wezwano do stanu naprawde krytycznego - to raczej
    jest kilka godzin.
    A zreszta butla z tlenem w karetce jest.

    >Ale lekarze pisza ze pacjenci czesto trafiaja do nich kiedy stan jest
    >juz powazny.

    No ba - innych to przeciez nie chca widziec :-)

    Ale "powazny" a "krytyczny" do dla mnie roznica ...

    Taki przyklad
    https://www.wprost.pl/kraj/10391346/znany-bloger-i-o
    jciec-zmarli-z-powodu-covid-19-zalatwila-ich-impreza
    -rodzinna.html

    >Wiesz, normalne szczepionki musza byc przechowywane w temperaturze
    >2-8.
    >Jak zabraknie pradu to klops.
    >Słyszałes zeby ktos mowił ze sa łatwo psujace?

    W sumie ... ja bym powiedzial.
    Co to za produkt, ze go wystarczy potrzymac w temperaturze pokojowej i
    sie psuje :-)

    Ale im wystarcza te +2C aby sie nie psuc, to co powiedziec o takim,
    ktory potrzebuje -80 :-)

    >Na brak prądu ludzkosc tez juz zreszta znalazła rozwiazanie.

    Ktore tez sie moze popsuc :-)

    > My w sensie Ty i ja, czy my Polacy ?

    >Ty to nie wiem. Ja to bede miał setki milionów testerów.
    >Bo moje szczepienie pewnie bedzie najwczesniej za rok a raczej za dwa
    >lata...

    >No i? Nie wiem ile masz lat, ja jestem jeszcze przed 50, nie jestem
    >mundurowy - dostane na pewno w drugiej połowie spoleczenstwa.

    No ale mundurowi to nie beda mieli milionow testerow, sami beda robili
    za testerow :-)

    >Zaczynasz pisac jak Zenek.
    >Nie wiem, nie znam sie to podwaze dane...
    >Ale to dane z USC...

    Podasz linka ?

    >Podobno w 2 dni stan potrafi sie bardzo mocno pogorszyc.

    2 dni to jest kupa czasu na wezwanie karetki, odczekanie pod
    szpitalem, podlaczenie pod respirator, a nawet zrobienie wymazu i
    wyslanie do testu.

    63812,policjanci-wpadli-do-szpitala-efekt-poszarpany
    -lekarz-i-zamknieta.html

    >CZyli tez uwazasz, ze lekarze sie opierdzielaja a w szpitalach leza
    >statysci? No cóż...

    No jak czytam, ze dyspozytor wysyla policje do szpitala, bo inaczej im
    nie chca zabrac pacjenta z karetki ...

    Mialem tam jeszcze troche doswiadczen przedcovidowych, to jakos
    dziwnie to wygladalo.

    A - i jedno nie/ciekawe doswiadczenie calkiem ostatnio ...

    J.

  • 175. Data: 2020-12-10 18:22:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

    >Ale dlaczego to jest akurat firma handlarza oscypkami?

    To nie jest firma handlarza oscypkami, tylko specjalizujaca sie w
    przyczepach.

    https://demarko-trailers.com/

    Chyba, ze to o inna firme chodzi.

    Zakladam, ze zabudowe samochodu tez potrafia zrobic.

    A karetki wojskowe ... wychodzi na to, ze one tyle kosztuja
    https://www.milmag.pl/news/view?news_id=4478

    Co najwyzej ktos sie wcial w ten lukratywny interes, bo poprzedni
    dostawca utracil poparcie polityczne :-)

    J.

  • 176. Data: 2020-12-10 21:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >
    > Co najwyzej ktos sie wcial w ten lukratywny interes, bo poprzedni
    > dostawca utracil poparcie polityczne :-)

    Naprawy przez 20 lat?
    Te samochody w ogole jezdza gdzies dalej niz po flaszke?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Demokracja prowadzi do dyktatury"

  • 177. Data: 2020-12-10 22:51:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Tak przy okazji - roczna ilosc zgonow od kilku lat rosnie.
    > Wiec moze nalezaloby dla 2020 przyjmowac nie 414 tys, ale 425 tys.

    2000 - 367tys
    2001 - 360tys
    2002 - 357tys
    2003 - 364tys
    2004 - 368tys
    2005 - 368
    2006 - 369
    2007 - 374
    2008 - 376
    2009 - 391
    2010 - 377
    2011 - 374
    2012 - 381
    2013 - 386
    2014 - 375
    2015 - 401
    2016 - 386
    2017 - 402
    2018 - 411
    2019 - 407
    2020 - 470

    A ty chcesz 425 przyjac za baze?
    Lepiej mi powiedz skąd ten skok od 2015 roku...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 178. Data: 2020-12-11 10:42:29
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    nie sądzę żeby jakakolwiek wartosc można było przyjąć za bazę już raczej średnia z np
    10 ostatnich lat

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/15690
    2/umfrage/sterbefaelle-in-deutschland/

    rocznie w DE umiera niecały milion osób więc te 20k to margines, liczby za kompletny
    rok będą już niebawem dostępne ale miesiecznie nie widac jakiegos dramatu w stosunku
    do lat 2018 i 2019

    https://de.statista.com/statistik/daten/studie/11188
    56/umfrage/monatliche-sterbefaelle-in-deutschland/

    PS 2017/18 na grypę umiera 25 000 osób ale to +-2% czyli normalka, podejrzany jest za
    to rok 2015 + 57 000 w stosunku do roku poprzedniego, chyba znow WHO przegapila
    pandemie :-)

  • 179. Data: 2020-12-11 11:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

> [...]
    > podejrzany jest za to rok 2015 + 57 000 w stosunku do roku
    > poprzedniego, chyba znow WHO przegapila pandemie :-)

    Srednia w Polsce z ostatnich 10 lat to 390 tysiecy.
    W tym roku zapewne około 470.
    Pandemia oficjalnie do konca roku: zakładam ze około 25 tysiecy.
    Czyli 55 tysiecy to nieoficjalne ofiary pandemi.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Delikatnie chwytasz, rozchylasz nogi, bierzesz do ust i zaczynasz

  • 180. Data: 2020-12-11 12:26:25
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nic nie jest tak rozczulające jak "policjanci (lub strażacy itp. itd.) poszli na
    zwolnienie lekarskie" ;-))

    -----