  • 131. Data: 2020-12-05 22:59:49
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > No ale to nie dotyczy chorego na COVID. On jest doopiekowany.
    > Łóżka czekają. Pozostali cierpią i oczywiście masz rację, że to
    > wina rządu. Pisząc o jego braku winy myślałem o braku winy za sam
    > COVID.

    Ja tam nie wiem czy sa doopiekowani.
    Mało to było opisów krażacych karetek, ludzi siedziacych na jakichs
    prowizorycznych fotelach na podjezdzie do karetek czy tez ludzi w
    szpitalu w Poznaniu gdzie przez całą noc nie pojawił się nikt z
    personelu.
    Ale załózmy ze w tym całym burdelu moze i masz racje ze lepiej być
    covidowcem niz swiezym zawałowcem.

    > Zakładam na podstawie tego, co czytam oraz co opowiadają znajomi.

    Problem polega na tym, ze takie dane sa niewiarygodne i obarczone
    ogromnym błedem z kilku powodów.
    Pytanie, dlaczego GUS nie podaje na biezaco bardziej rozbudowanych
    danych i czy chociaz rzadzacy te dane posiadaja?

    > Tak. Moim zdaniem:
    >
    > 1) Pogotowie Ratunkowe od zawsze powinno być w strukturach
    > jednostek PSP, albo Policji. Nie wiem, może Straży Miejskiej. Ale
    > to nie może się opierać o działania rynkowe.

    I od tego zwiekszy sie liczba i skutecznosc karetek?

    > 2) Musi być jakiś koordynator, który może wydać decyzję nakazującą
    > przyjęcie pacjenta do określonego szpitala oraz jakiś przepis
    > karny na osobę, która poważy się nie wykonać tej decyzji.

    I wtedy magicznie znajda sie miejsca?
    Znaczy uwazasz ze szpitale maja miejsca tylko olewaja temat?

    > Cokolwiek by to nie było, to jest. A biorąc pod uwagę, że wiele
    > osób siedzi w domach, to raczej nie przypiszemy ich wypadkom.

    To niestety tylko zgadywanie.
    Wolałbym oprzec sie o wiedze.

    > Oczywiście. I oczywiście lokalnie może być przepełnienie. Ale
    > wówczas koordynator wskazuje inny szpital i tam jedzie karetka, a
    > nie krąży. Przecież podobny mechanizm masz przy wypadku masowym i
    > to działa. Jak się pociąg "wysypie", to też 200 poszkodowanych do
    > jednego szpitala nie wprowadzisz.

    CZyli twoim zdaniem budowanie dodatkowych szpitali było niepotrzebne?

    BTW w innym poscie pisałes ze w tym roku duzo mniej osób ginie w
    wypadkach bo ruch mniejszy etc.
    Pytałem cie tam o jakies dane na ten temat ale nie odpisałes.
    Mogłbym prosic?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 132. Data: 2020-12-06 13:11:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.12.2020 o 22:59, Budzik pisze:

> [...]
    > podjezdzie do karetek czy tez ludzi w szpitalu w Poznaniu gdzie przez
    > całą noc nie pojawił się nikt z personelu.

    Krążą dokąd się nie ustali, czy mają COVID.

    > Ale załózmy ze w tym całym burdelu moze i masz racje ze lepiej być
    > covidowcem niz swiezym zawałowcem.

    Teraz zdecydowanie tak. Wprowadzono mechanizm paniki. Szpital przyjmie
    takiego z zawałem, i jak się okaże, że ma COVID, to go wyłączą na miesiąc.

> [...]
    > ogromnym błedem z kilku powodów. Pytanie, dlaczego GUS nie podaje na
    > biezaco bardziej rozbudowanych danych i czy chociaz rzadzacy te dane

    Z tego co mi wiadomo :-), to nie.

    > I od tego zwiekszy sie liczba i skutecznosc karetek?

    Tak. Kwestia finansowania. Szkolenia. Ewentualnego wsparcia - czemu
    przykładowo w zaistniałej sytuacji nie uruchomiliśmy karetek wojskowych.
    Sądzisz, że nie mamy na wypadek "W" czegoś zamagazynowanego? WOT pilnuje
    szpitali. Mógłby wozić chorych.

    > I wtedy magicznie znajda sie miejsca? Znaczy uwazasz ze szpitale maja
    > miejsca tylko olewaja temat?

    Tak uważam z powodu opisanego wyżej przy zawałowcu.

    > To niestety tylko zgadywanie. Wolałbym oprzec sie o wiedze.

    Czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w "procesie wystawienia aktu zgonu"?
    Gdybyś uczestniczył, wiedział byś, że tak naprawdę nie mamy danych
    statystycznych o przyczynach zgonów.

    > CZyli twoim zdaniem budowanie dodatkowych szpitali było
    > niepotrzebne?

    Takie jest moje zdanie. Chyba, ze jest coś, o czym nie wiem.>
    > BTW w innym poscie pisałes ze w tym roku duzo mniej osób ginie w
    > wypadkach bo ruch mniejszy etc. Pytałem cie tam o jakies dane na ten
    > temat ale nie odpisałes. Mogłbym prosic?

    Tu znajdziesz za trzy tygodnie:
    https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    --
    Robert Tomasik

  • 133. Data: 2020-12-06 16:39:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    [...]
    > Krążą dokąd się nie ustali, czy mają COVID.

    Krazyły bo szukały miejsca covidowego.

    > Teraz zdecydowanie tak. Wprowadzono mechanizm paniki. Szpital
    > przyjmie takiego z zawałem, i jak się okaże, że ma COVID, to go
    > wyłączą na miesiąc.

    Co na to rządzacy?

    > Z tego co mi wiadomo :-), to nie.

    Rażace zaniedbanie.

> [...]
    > wojskowych. Sądzisz, że nie mamy na wypadek "W" czegoś
    > zamagazynowanego? WOT pilnuje szpitali. Mógłby wozić chorych.

    Zastanów sie na czym opierasz swoja argumentacje.
    Dlaczego karetki finansowane w sposób rynkowy miałyby gorzej działać
    niz karetki finansowane i zarzadzane w sposób "panstwowy"?
    To byłby chyba pierwszy przykład ze taki model jest lepszy...
    A dlaczego nie uzywa sie karetek wojskowych? Oczywiście z powodów
    politycznych. Taki ruch musiałby być porpzedzony zdaniem: we fucked
    up...
    No chyba ze jak twierdzisz pare akapitów wyzej, rzadzacy naprawde nie
    wiedza co sie dzieje.
    Kiedy pojawiły się pierwsze doniesienia o ogromnej ilosci zgonów,
    rzadzy odpowiedzi ze przesłali zapytanie, skad takie liczby.
    I do dzis nie usłyszałem odpowiedzi.
    To mołby dowodzic ze masz racje...

    > Tak uważam z powodu opisanego wyżej przy zawałowcu.

    Ale przeciez szukanie miejsc było opisywane na przykładach
    covidowców... znaczy juz było wiadomo ze to jedzie covidowiec i
    szukanie miejsca odbywało sie z puli covidowej...

    > Czy uczestniczyłeś kiedykolwiek w "procesie wystawienia aktu
    > zgonu"? Gdybyś uczestniczył, wiedział byś, że tak naprawdę nie
    > mamy danych statystycznych o przyczynach zgonów.

    Czekałem az to napiszesz :)))
    Ale mamy jakies szczatkowe dane o prawdopodobnych przyczynach zgonów,
    prawda?
    Czy one sa wiarygodne i czy sa potrzebne dokładniejsze dane to juz
    decyzja ustawodawcy, prawda?
    Innymi słowy - jezeli rzadzacy potrzebuja dokładniejszych danych to
    niech je sobie załatwia. W koncu to ich zakres obowiazków.
    Jeżeli nie da sie tego zrobic na 100% populacji, to widzac pierwszy
    tydzien z 2x wieksza iloscia zgonów mogli przeciez zarzadzic jakies
    badania przesiewowe. Ale trzeba zauwazyc problem...

    > Takie jest moje zdanie. Chyba, ze jest coś, o czym nie wiem.>

> [...]
    Czekaj, czekaj... Pisałes ze zmniejszyła sie ilosc zgonów w czasie
    pandemii. A teraz odsyłasz mnie do raportu którego jeszcze nie ma?
    To znaczy ze wczesniejsza informacja to było tylko gdybanie?

    Pytaniem nie bez powodu - jak sie zaczeła pandemia to obserwowałem na
    drogach kilka zjawisk:
    - mały ruch
    - brak policji
    - debili zapierdalajacych bardziej niz zwykle i wykonujacych manewry
    absurdalniejsze niz zwykle.

    Moje obserwacje potwierdziły sie gdzies w okolicach połowy roku bo
    pamietam ze czytałem artykuł ze wypadków jest co prawda mniej ale maja
    tragiczniejsze skutki.

    A ty piszesz ze ofiar jest mniej.

    To jak jest naprawde?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 134. Data: 2020-12-06 18:08:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2020 o 16:39, Budzik pisze:

    > Krazyły bo szukały miejsca covidowego.

    A co to? Jakiś uciekinier, ze trzeba go pochwycić? Nie da się tego
    telefonicznie, radiowo ustalić? No i tu nie chodzi o tych COVID. Krążą
    przeważnie ci zdrowi właśnie.

    > Rażace zaniedbanie.

    Po co to komu? I jak byś chciał to ustalać?

    > Zastanów sie na czym opierasz swoja argumentacje.
    > Dlaczego karetki finansowane w sposób rynkowy miałyby gorzej działać
    > niz karetki finansowane i zarzadzane w sposób "panstwowy"?

    Przede wszystkim dlatego, ze nagle może się okazać, że im się nie opłaci
    jeździć i tyle.

    > To byłby chyba pierwszy przykład ze taki model jest lepszy...

    Większość krajów świata tak ma. W Amerykach pogotowie działa przy
    Policji. W zachodniej Europie przy Straży Pożarnej. W dawnych demoludach
    to jest6 w strukturach służby zdrowia, a ta została poniekąd
    sprywatyzowana.

> [...]
    > up...
    > No chyba ze jak twierdzisz pare akapitów wyzej, rzadzacy naprawde nie

    Niestety tego się obawiam. Chciał bym się mylić.

> [...]
    > covidowców... znaczy juz było wiadomo ze to jedzie covidowiec i
    > szukanie miejsca odbywało sie z puli covidowej...

    I koniecznie trzeba to realizować siłami krążącej po spirali załogi
    pogotowia? W dobie Internetu, gdzie możemy szybko zbudować program,
    który koordynatorowi będzie online pokazywać wolne łóżka?

    > Czekałem az to napiszesz :)))
    > Ale mamy jakies szczatkowe dane o prawdopodobnych przyczynach zgonów,
    > prawda?

    Mnie pewnie nie uwierzysz. Zapytaj kogoś, kto brał i komu ufasz, na
    jakiej podstawie lekarz wpisuje przyczynę zgonu :-)

> [...]
    > Innymi słowy - jezeli rzadzacy potrzebuja dokładniejszych danych to
    > niech je sobie załatwia. W koncu to ich zakres obowiazków.

    Nie załatwią. nie ma takiej technicznej możliwości.

    > Jeżeli nie da sie tego zrobic na 100% populacji, to widzac pierwszy
    > tydzien z 2x wieksza iloscia zgonów mogli przeciez zarzadzic jakies
    > badania przesiewowe. Ale trzeba zauwazyc problem...

    Pewnie masz rację.

> [...]
    > pandemii. A teraz odsyłasz mnie do raportu którego jeszcze nie ma?
    > To znaczy ze wczesniejsza informacja to było tylko gdybanie?

    Nie, ale tam te dane znajdziesz :-)

> [...]
    > - mały ruch
    > - brak policji
    > - debili zapierdalajacych bardziej niz zwykle i wykonujacych manewry

    Ale mniej ludzi, to mniej wypadków. Za to - przykładowo - więcej
    interwencji domowych (bo z nudów chleją).

    > Moje obserwacje potwierdziły sie gdzies w okolicach połowy roku bo
    > pamietam ze czytałem artykuł ze wypadków jest co prawda mniej ale maja
> [...]
    Poczekaj chwilę :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 135. Data: 2020-12-06 23:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A co to? Jakiś uciekinier, ze trzeba go pochwycić? Nie da się tego
    > telefonicznie, radiowo ustalić? No i tu nie chodzi o tych COVID.
    > Krążą przeważnie ci zdrowi właśnie.

    Chłopie, jak karetka odbija sie od kilku szpitali a wszedzie pełno
    chorych to widocznie sie nie dało.
    Pewnie mogła jechac ze 300km na drugi koniec PL ale chyba nie o to
    chodzi.
    O zdrowych krazacych karetkami nie słyszałem - wszystkie historie o
    których słyszałem dotyczyły stricte pacjentów covid.
    Zreszta nie chodzi tylko o krązenie, karetki czekały równiez przed
    szpitalami ponieważ proces przyjecia pacjenta trwał godzinami, rowniez
    ze wzgledu na to ze az tylu było pacjentów.

    > Po co to komu? I jak byś chciał to ustalać?

    Serio mowisz? Umiera 70 tysiecy wiecej osób niz zwykle a ty sie pytasz,
    po co rzadzacy mieliby wiedziec, dlaczego tak sie dzieje?

    > Przede wszystkim dlatego, ze nagle może się okazać, że im się nie
    > opłaci jeździć i tyle.

    Ze kurwa co? Skad ten argument nagle wyciagnałes?

> [...]
    > załogi pogotowia? W dobie Internetu, gdzie możemy szybko zbudować
    > program, który koordynatorowi będzie online pokazywać wolne łóżka?

    Jeszcze raz powtorze - ty tłumaczysz sprawy oczywiste... które jak sie
    okazuje w pewnych sytuacjach oczywiste nie sa.
    Co robisz jako policjant jak masz 5 osób na słuzbie a nagle dostajesz
    10 zgłoszen o pilna interwencje bo ktos chce kogos zabic?

    > Mnie pewnie nie uwierzysz. Zapytaj kogoś, kto brał i komu ufasz,
    > na jakiej podstawie lekarz wpisuje przyczynę zgonu :-)

    Dlaczego miałbym ci nie uwierzyc?

    > Nie załatwią. nie ma takiej technicznej możliwości.

    Dlaczego?

    > Pewnie masz rację.

    uf..

    > Nie, ale tam te dane znajdziesz :-)

    Czyli wiem ale nie powiem?
    Szkoda, ale trudno - poczekam.

    Czyli to by oznaczało ze de facto jest jeszcze gorzej bo te 70tysiecy
    to jest liczone optymistycznie a tak naprawde umarło z powodów
    medycznych jeszcze wiecej osób...?

    > Ale mniej ludzi, to mniej wypadków. Za to - przykładowo - więcej
    > interwencji domowych (bo z nudów chleją).

    > Poczekaj chwilę :-)

    Ok... skoro musze ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 136. Data: 2020-12-07 00:26:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.12.2020 o 23:59, Budzik pisze:

    > Chłopie, jak karetka odbija sie od kilku szpitali a wszedzie pełno
    > chorych to widocznie sie nie dało.

    I co jazda tam zmieniła?Nie dało się tego przez telefopn ustalić?

    > Pewnie mogła jechac ze 300km na drugi koniec PL ale chyba nie o to
    > chodzi.

    Pewnie nie.

    > O zdrowych krazacych karetkami nie słyszałem - wszystkie historie o
    > których słyszałem dotyczyły stricte pacjentów covid.

    A ja tak.

    > Zreszta nie chodzi tylko o krązenie, karetki czekały równiez przed
    > szpitalami ponieważ proces przyjecia pacjenta trwał godzinami, rowniez
    > ze wzgledu na to ze az tylu było pacjentów.

    Przede wszystkim z tego powodu, ze czekali na wyniki badań w kierunku
    COVID.

    > Serio mowisz? Umiera 70 tysiecy wiecej osób niz zwykle a ty sie pytasz,
    > po co rzadzacy mieliby wiedziec, dlaczego tak sie dzieje?

    Śmierć człowieka, wyjąwszy powiedzmy uciecie głowy, czy zastrzelenie,
    przeważnie jest skutkiem wielu czynników.

    > Ze kurwa co? Skad ten argument nagle wyciagnałes?

    Z przemyśleń. Ratownicy złożą wymówienia i za trzy miesiące nie będziesz
    miał systemu ratowniczego. Pójdą pilnować Stadionu, bo im więcej zapłacą
    - przykładowo.

> [...]
    > Co robisz jako policjant jak masz 5 osób na słuzbie a nagle dostajesz
    > 10 zgłoszen o pilna interwencje bo ktos chce kogos zabic?

    Zwracam sie do jednostki zwierzchniej o wsparcie. Oni dysponują siły z
    ościennych jednostek, a na teren tamtych z tych dalszych.

    > Dlaczego?

    Bo poza nielicznymi wyjątkami nikogo nie interesuje, na co dokładnie
    umarł Kowalski.

    > Czyli to by oznaczało ze de facto jest jeszcze gorzej bo te 70tysiecy
    > to jest liczone optymistycznie a tak naprawde umarło z powodów
    > medycznych jeszcze wiecej osób...?

    Nie będą to duże różnice, bo znowu w tych wypadkach miliony nie ginął,
    ale ogólnie masz rację.

    --
    Robert Tomasik

  • 137. Data: 2020-12-07 07:44:38
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > No ale to nie dotyczy chorego na COVID. On jest doopiekowany. Łóżka
    > czekają. Pozostali cierpią i oczywiście masz rację, że to wina rządu.

    Ci którzy maja pech trafić na oddział covidowy często mają wstrzymane
    leczenie na to na co rzeczywiście są chorzy..

    Więc z tym doopiekowaniem to bym nie przesadzał - wielka prowizorka.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 138. Data: 2020-12-07 11:42:21
    Od: Kviat

    > Tak. Kwestia finansowania. Szkolenia. Ewentualnego wsparcia - czemu
    > przykładowo w zaistniałej sytuacji nie uruchomiliśmy karetek wojskowych.
    > Sądzisz, że nie mamy na wypadek "W" czegoś zamagazynowanego?

    A sądzisz, że wojsko ma? Gdyby miało, to już by jeździły, nawet puste,
    chociażby po to, żeby rząd mógłby się pochwalić, że ma. Nie
    przepuściliby takiej okazji.
    Do własnego użytku pewnie mają kilka sztuk w bieżącej eksploatacji, ale
    po cholerę trzymać złom w magazynach i patrzeć jak je rdza wpieprza (i
    co kilka lat wietrzą magazyny na nowe modele?), skoro obywatele mają
    obowiązek dbać o swoje samochody i w razie W dostarczyć wojsku zatankowane:
    https://spidersweb.pl/autoblog/czy-wojsko-moze-zarek
    wirowac-samochod-kazdego-obywatela/

    Nie tylko wojsko może sobie "pożyczyć" pojazd obywatela i gdyby karetek
    faktycznie brakowało, to mogą je sobie wziąć (o przepraszam... wziąść) i
    już, zamiast trzymać w magazynach.

    Mogą być dwa powody dlaczego nie biorą. Albo karetek nie brakuje (a
    pewnie nie brakuje, skoro stoją pod szpitalami w kolejce - brakuje
    miejsc w szpitalach, więc wydłużanie kolejki karetek jest bez sensu).
    Albo już wiedzą, że pałę przegięli wystarczająco i wiedzą, że obywatel
    w Polsce za jedną ryskę na swoim ukochanym aucie zabiłby sąsiada, więc
    wiedzą, czym by się skończyło takie "pożyczanie".

    > WOT pilnuje
    > szpitali. Mógłby wozić chorych.

    LOL
    Widocznie wojsko nie nadaje się nawet do pilnowania szpitali, skoro
    musieli wziąć WOT...
    WOTowi dali zajęcie, bo trzeba było znaleźć jakieś uzasadnienie do
    utrzymywania tego czegoś, a tylko przeszkadzają lekarzom w pracy i
    lekarze ich przeganiają.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 139. Data: 2020-12-07 11:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > I co jazda tam zmieniła?Nie dało się tego przez telefopn ustalić?

    Udajesz ze nie wiesz o co chodzi tak samo jak udawałes w rozmowie o
    stanie duchownym...
    Ja nie twierdze ze jezdzenie coś pomagało, ja tylko pokazuje w jakiej
    bezsensownej i absurdalnej sytuacji zostali postawieni ludzie pracujacy
    w karetkach i jakie to miało przełozenie na ilosc zgonów.

    > Pewnie nie.

    > A ja tak.

    Daj przykład.

    > Przede wszystkim z tego powodu, ze czekali na wyniki badań w
    > kierunku COVID.

    Ciebie satysfakcjonuja tego typu "wymowki" bo sie przyzwyczaiłes do
    bylejakosci. Ze jak cos jest to jest - byleby miało jakies
    wytłumaczenie chocby debilne.
    I jednym z takich wytłumaczen jest to ze taki pacjent musi blokowac
    karetke bo musi czekac na wynik badania.
    a ja ci mowie ze nie musi i ze mozna to zorganizowac inaczej.
    CZy uwazasz ze w szpitalach, tudziez w ministerstwach pracuja sami
    idioci ktorzy nie potrafia zorganizowac takiego procesu?
    To za jakas drobna kwote (powiedzmy 15 tysiaków) moge ci cos takiego
    opracować. Prostą procedure która w kilku punktach opisze co i jak.
    Ale zakładam ze to niepotrzebne bo wiekszosc ludzi z IQ powyzej poziomu
    kury da rade samemu na to wpasc.

    > Śmierć człowieka, wyjąwszy powiedzmy uciecie głowy, czy
    > zastrzelenie, przeważnie jest skutkiem wielu czynników.

    Czyli uwazasz ze nie da sie i ze nie warto sie tym zajmowac?
    Rozumiem ze uwazasz jednoczesnie ze osoby ktore opracowuja raport
    przyczyn zgonów po prostu okradaja budzet wykonujac prace która nie ma
    zadnych podstaw.
    Rozumiem, ze zgłosiłes juz sprawe na policje? ;-)

    > Z przemyśleń. Ratownicy złożą wymówienia i za trzy miesiące nie
    > będziesz miał systemu ratowniczego. Pójdą pilnować Stadionu, bo im
    > więcej zapłacą - przykładowo.

    A dlaczego mieliby wiecej zarabiac na stadionie?
    Zakładasz absolutna bezwładnosc tegosystemu, bez zadnego nadzoru,
    bezpieczników, odpowiedzialnosci etc?

    > Zwracam sie do jednostki zwierzchniej o wsparcie. Oni dysponują
    > siły z ościennych jednostek, a na teren tamtych z tych dalszych.

    Ale tam taka sama sytuacja...

    > Bo poza nielicznymi wyjątkami nikogo nie interesuje, na co
    > dokładnie umarł Kowalski.

    Dla mnie to jest jakas wariacja na temat logiki.
    Jak mozna kierowac słuzba zdrowia, polityką zdrowotna ogolnie,
    programami przeciwdziałania jakims zjawiskom etc skoro nikt nie wie i
    nikogo nie interesuje to na co umieraja polacy.
    No chyba ze ten brak zainteresowania dotyczy tylko rzadzacych bo
    przeciez czesto słyszy sie szacunki o ilosci zmarłych z roznych
    powodów.

    > Nie będą to duże różnice, bo znowu w tych wypadkach miliony nie
    > ginął, ale ogólnie masz rację.

    No własnie chodzi o skale.
    Bo jezeli zgineło tysiac mniej to statystycznie sprawa jest pomijalna.
    Ale jeżeli 5 tysiecy to juz jest jakas zauwazalna liczba.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

  • 140. Data: 2020-12-07 13:30:26
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Kviat w

    > Nie tylko wojsko może sobie "pożyczyć" pojazd obywatela i gdyby karetek
    > faktycznie brakowało, to mogą je sobie wziąć (o przepraszam... wziąść)

    "Wytłumoczę" naiwnym -- wziąć czyli brać, wziąść czyli kraść...

    --
    'Tom N'