  • 11. Data: 2006-10-25 04:38:03
    Temat: Re: CB-Radio i kontrola policji.
    Od: "zeeltom" <z...@o...pl>

    Ja to pisałam do tej państwowej kontroli radiowej (zapomniałam jak to
    się nazywa)i nic nie pomogli. Kazali mi kupić inne radio, a moje Amator
    2 stereo dobrze by mi grało, gdyby nie włączanie się jakichś głupich
    szczyli z krótkofalówkami.

    Po prostu twój odbiornik nie spełniał warunków odporności na zakłócenia
    skrośne i inne. To nie wina "szczyli", tylko twojego odbiornika. Wiedz, że w
    tamtych czasach "szczyle" nie mieli możliwości kupienia nadajnika w sklepie
    i budowali je sami od podstaw. I raczej ich nadajniki trzymały odpowiednie
    parametry, a nie produkcja masowa radia typu Amator. Zresztą nazwa radia
    mówi sama za siebie :-)

  • 12. Data: 2006-10-25 06:32:43
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kaja" <kaja25@
    Na moim osiedlu to było kiedyś tak, że mnie kazali zmienić sobie radio (
    a było nowe, dobre jak na tamte czasy- sterofoniczne), a krótkofalowcy
    bawili się dalej. Szlag mnie trafiał, bo po przyciszeniu radia było ich
    bardziej słychać. Taki jeden siedział sobie gdzieś tam u siebie w domu,
    walił w talerz i darł się, że własnie je teraz papuniu.
    ====

    Czy aby to byli krotkofalowcy, a nie CBsci? To nie to samo.
    --
    --pozdr.czes

  • 13. Data: 2006-10-25 11:21:07
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Prawo Telekomunikacyjne

    Nowe? Bo wg starego, to moje radio jest OK.

    +inż.prawa+

  • 14. Data: 2006-10-25 18:49:39
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    zeeltom napisał(a):

> [...]
    > i budowali je sami od podstaw. I raczej ich nadajniki trzymały odpowiednie
    > parametry, a nie produkcja masowa radia typu Amator.

    Nie znam się na tym. Na moim osiedlu jest jakiś klub krótkofalowcow, czy
    CB. Na dachach sę zamontowane specjalne anteny.

    Zresztą nazwa radia mówi sama za siebie :-)

    Nazwa nie ma nic wspólnego z jakością (a jakość była niezła). Mam do
    tego radia sentyment. Moja nowoczesna wieża philips'a jest bardziej do
    kitu niż tamto radio.

    --
    Kaja

  • 15. Data: 2006-10-25 18:52:57
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    mr.all napisał(a):

    > Czy aby to byli krotkofalowcy, a nie CBsci? To nie to samo.

    Ufff...zastrzeliłeś mnie tym pytaniem. W tej chwili nie potrafię
    odpowiedzieć, ale może masz rację.

    --
    Kaja

  • 16. Data: 2006-10-26 23:05:02
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
    mr.all napisał(a):

    > Czy aby to byli krotkofalowcy, a nie CBsci? To nie to samo.

    >Ufff...zastrzeliłeś mnie tym pytaniem. W tej chwili nie potrafię
    >odpowiedzieć, ale może masz rację.

    To nie to samo. Krotkofalowiec ma licencje i pracuje na innych
    czestotliwosciach. Krotkofalowiec otrzymuje prefix, prawo do stosowania
    mocy 10 lub 20 krotnie wiekszej niz CB-radiowiec i pare innych przywilejow
    opisanych w prawie telekomunikacyjnym.
    CB-radiowiec to obywatel posidajacy radiotelefon pracujacy w pasmie
    obywatelskim 27 Mhz. Jego prawem jest pluc sie w sitko zwane mikrofonem i
    cieszyc sie ze swobod obywatelskich.:)

  • 17. Data: 2006-10-27 11:30:41
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maverick31" <maverick31@
    > To nie to samo. Krotkofalowiec ma licencje i pracuje na innych
    > czestotliwosciach.

    Krotkofalowiec zdaje egzamin panstwowy, gdzie wykazuje sie znajomoscia
    radiotechniki, przepisow, zachowania na pasmach. Pracuje w wielu zakresach
    fal dlugich, srednich, krotkich, ultrakrotkich i jeszcze krotszych..;-)

    > Krotkofalowiec otrzymuje prefix,

    Znak otrzymuje - prefix to poczatkowa czesc znaku. Znak jest niepowtarzalny.

    > prawo do stosowania
    > mocy 10 lub 20 krotnie wiekszej niz CB-radiowiec

    Z tego, co pomne, to CB ma moc do 4W.
    Krotkofalowcy, w okreslonych przypadkach moga miec do 1500W. Aktualnie,
    wedlug przepisow, standardowo jest 150 i 500W dla najwyzszej kategorii.

    > i pare innych przywilejow
    > opisanych w prawie telekomunikacyjnym.

    Chocby zwolnienie z homologacji sprzetu nadawczo-odbiorczego.

    > CB-radiowiec to obywatel posidajacy radiotelefon pracujacy w pasmie
    > obywatelskim 27 Mhz. Jego prawem jest pluc sie w sitko zwane mikrofonem i
    > cieszyc sie ze swobod obywatelskich.:)

    ;-)

    --
    --pozdr.czes

  • 18. Data: 2006-11-08 19:47:58
    Od: g...@o...pl (gtad)

    chciałbym znać odpowiedź na to samo pytanie??????

    --
    Wyslano z serwisu -> http://sms.rzeszow.pl - dokumenty dla kazdego