  • 11. Data: 2010-03-11 08:13:51
    Temat: Re: Burmistrz pozywa za komantarze na forum
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A jak powypisuję jakieś hasła przeciwko tobie na jakimś domu, to
    > będziesz pozywał jego właściciela?

    Jeśli ten ktoś będzie celowo tę ścianę domu udostępniał jako tablicę
    ogłoszeń do tego typu wyznań, dodatkowo udostępni spray ewentualnym
    chętnym, to czemu nie?

    To nie jest do końca tak że właściciel forum nie ma nic wspólnego z
    publikacją treści, że on "tylko udostępnia miejsce".

    Już same kwestie techniczne - to jego skrypty każdorazowo przyjmują
    (formularz dodawania posta), przetwarzają i wyświetlają taki wpis, czyż
    nie?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 12. Data: 2010-03-11 08:22:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Jeśli ten ktoś będzie celowo tę ścianę domu udostępniał jako tablicę
    > ogłoszeń do tego typu wyznań, dodatkowo udostępni spray ewentualnym
    > chętnym, to czemu nie?

    Ale on nie udostępnia celowo do tego typu wyznań.

    > To nie jest do końca tak że właściciel forum nie ma nic wspólnego z
    > publikacją treści, że on "tylko udostępnia miejsce".

    Właśnie że jest.

    > Już same kwestie techniczne - to jego skrypty każdorazowo przyjmują
    > (formularz dodawania posta), przetwarzają i wyświetlają taki wpis, czyż
    > nie?

    Skrypty nie są osobami fizycznymi ani prawnymi. To mechanizm.

    Jak ktoś przejedzie kogoś celowo wykorzystując do tego twój samochód -
    będziesz się poczuwać do winy, że ktoś użył twojego samochodu do
    popełnienia morderstwa?

  • 13. Data: 2010-03-11 08:25:22
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak ktoś przejedzie kogoś celowo wykorzystując do tego twój samochód -
    > będziesz się poczuwać do winy, że ktoś użył twojego samochodu do
    > popełnienia morderstwa?

    Tak, jeśli wcześniej temu komuś *pożyczę* ten samochód, a on od razu powie, że
    chce go użyć do morderstwa.

  • 14. Data: 2010-03-11 08:31:31
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale on nie udostępnia celowo do tego typu wyznań.

    Udostępnia do różnych wyznań.
    Czyli jego ściana z założenia jest miejscem gdzie ktoś może COŚ napisać.

    Ale po kolei:
    ktos napisał na tej ścianie o tobie jakieś świństwa. Do kogo zwrócisz
    się o ich usunięcie?

    > Właśnie że jest.

    Właśnie że nie.

    > Skrypty nie są osobami fizycznymi ani prawnymi. To mechanizm.

    I w zwiazku z tym właściciel udostępniający te skrypty nie ponosi
    żadnej odpowiedzialności?

    > Jak ktoś przejedzie kogoś celowo wykorzystując do tego twój samochód -
    > będziesz się poczuwać do winy, że ktoś użył twojego samochodu do
    > popełnienia morderstwa?

    Jak swój pistolet, na który masz pozwolenie, będziesz trzymał na murku
    przed posesją (tłumacząc "jak kogoś napadną, to ten ktos będzie mógł
    skorzystać z mojego pistoletu żeby się obronić") i tenże pistolet
    zostanie użyty przez bandytę do zabicia kogoś - bekniesz za to.

    Porównanie z pistoletem nie jest całkiem od czapy, bo, jak to mówią,
    "pióro silniejsze od miecza"...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 15. Data: 2010-03-11 08:36:08
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Massai" <t...@w...pl> pisze:

> [...]
    >
    > Już same kwestie techniczne - to jego skrypty każdorazowo przyjmują
    > (formularz dodawania posta), przetwarzają i wyświetlają taki wpis, czyż

    Czy na operatorze forum spoczywa *obowiązek* "cenzury *prewencyjnej*"?
    *Wątpię* byśmy *już* wrócili do standardów komuny.

    Jako tako rozsądnie można zakładać że powinien usuwać "sam z siebie"
    wpisy w sposób nachalnie oczywisty chamskie, a co do wpisów "mniej
    oczywistych" powinien reagować (lub odmówić reakcji) *po poinformowaniu*.

    P.S
    I dlatego jestem przekonany o wyższości usenetu nad forami.
    W usenecie jak się już "rozejdzie po świecie" to usunąć się nie da :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać

  • 16. Data: 2010-03-11 08:57:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    s...@a...pl pisze:

    > Tak, jeśli wcześniej temu komuś *pożyczę* ten samochód, a on od razu
    > powie, że chce go użyć do morderstwa.

    Tutaj nie powiedział.

    I jeśli nie chcesz wchodzić w grubsze sprawy - nie chcesz chyba też
    odpowiadać za popełnione przez niego zwykłe wykroczenia drogowe, prawda?

  • 17. Data: 2010-03-11 08:57:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 08:10:10 +0000, Massai napisał(a):

    > A hosting i prowadzenie strony z forum dyskusyjnym to też dwie odrębne
    > sprawy.
    >
    > Pozwani są admini SERWISÓW a nie SERWERÓW.

    Dlatego napisałem "szeroko pojęty".
    Rozbawiająca jest myśl, że administrator serwisu mógłby w takiej sytuacji
    powiedzieć "a łapcie admina mojego serwera".

    > Coś jak naczelni w gazecie. Jeśli ktoś zarządza serwisem internetowym na
    > którym jest forum - imho można rozważać czy ponosi jakąś
    > odpowiedzialność za publikowane treści.

    Temat jest rozpracowany w przepisach, w literaturze a nawet troszkę w w
    orzecznictwie -- art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [reklama] dobry fotograf w mieście Wrocław ==> http://foto-krzyki.pl

  • 18. Data: 2010-03-11 08:59:28
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 08:31:31 +0000, Massai napisał(a):

> [...]
    > skorzystać z mojego pistoletu żeby się obronić") i tenże pistolet
    > zostanie użyty przez bandytę do zabicia kogoś - bekniesz za to.

    Ale nie za zabójstwo. Na tym polega różnica. Ta odpowiedzialność ma
    kompletnie inną podstawę i przesłanki.

  • 19. Data: 2010-03-11 09:01:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 11 Mar 2010 09:36:08 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

> [...]
    > wpisy w sposób nachalnie oczywisty chamskie, a co do wpisów "mniej
    > oczywistych" powinien reagować (lub odmówić reakcji) *po

    Nie musi żadnego, jeśli nie wie o jego treści. Musi każdy bezprawny,
    jeśli został o tym powiadomiony.

  • 20. Data: 2010-03-11 09:01:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Udostępnia do różnych wyznań.

    Owszem. Zakłada, że wyznający nie będą łamać prawa.

    > Czyli jego ściana z założenia jest miejscem gdzie ktoś może COŚ napisać.

    Tak. To straszne, nie?

    > Ale po kolei:
    > ktos napisał na tej ścianie o tobie jakieś świństwa. Do kogo zwrócisz
    > się o ich usunięcie?

    Do tego, kto napisał. Właściciel może nie mieć środków, a trudno żeby
    płacił za cudze oszczerstwa.

    > Właśnie że nie.

    Właśnie że tak.

    > I w zwiazku z tym właściciel udostępniający te skrypty nie ponosi
    > żadnej odpowiedzialności?

    Skrypty nie są w stanie dokonać oceny merytorycznej ani prawnej.

> [...]
    > skorzystać z mojego pistoletu żeby się obronić") i tenże pistolet
    > zostanie użyty przez bandytę do zabicia kogoś - bekniesz za to.

    Tak, ale na podstawie przepisów dotyczących właściwego przechowywania
    broni. I to nawet jeśli nie zostanie użyty przez bandytę do zabicia kogoś.

    > Porównanie z pistoletem nie jest całkiem od czapy, bo, jak to mówią,
    > "pióro silniejsze od miecza"...

    ROTFL

    Idź tak dalej, to zaczniesz domagać się specjalnych zezwoleń na
    możliwość pisania czegokolwiek ;->