  • 1. Data: 2003-06-05 08:43:26
    Temat: Budzet Polski wyda 42 mld zl w zwiazku z integracja, tj ok 1100 zl/ glowe Polaka
    Od: <k...@p...onet.pl>

    Budzet Polski wyda 42 mld zl w zwiazku z integracja, tj ok 1100 zl/ glowe
    Polaka
    Budzet Polski [mld zl]
    Na podstawie
    tabele od 5 do 7.
    http://www.ibngr.edu.pl/news/skutki_finansowe_23_04_
    2003.pdf

    2004 2005 2006
    transfery z UE
    12,261 21,801 24,428
    wydatki
    współfinansowanie
    -2,114 -5,235 -5,73
    przygotowanie projektow
    -0,543 -0,635 -0,858
    wplaty do budzetu UE
    -6,778 -11,021 -11,907
    wydatki pokrywane z transferow z UE (refundowane)
    -10,812 -22,278 -23,003
    Razem budzet Polski
    -7,986 -17,368 -17,07
    Razem 2004-6
    -42,424

    Budzet Polski w 2004-6 wyda 42 mld 424 mln zł.
    z tytułu przystąpienia Polski do UE.
    Sa to wydatki, ktorych UE nie pokrywa.
    Co prawda budzet Polski mniej wplaci do UE bo razem
    29,7 mld zl, a otrzyma 58,49mld zl, ale dodatkowo z
    budzetu Polski trzeba wydac 42,424 mld zl.

    Te pieniadze w budzecie Polskim musza sie znalesc.
    Ta kwota stanowi srednio 1100 zl na jednego mieszkanca
    Polski.
    Wplywy budzetu to podatki i inne oplaty sciagane od
    podatnikow, czyli nas wszystkich.
    Jesli sie zgodzisz w referendum na integracje z UE, badz
    gotow na wylozenie z wlasnej kieszeni 1100 zl.
    Moze to byc i tak, ze pieniadze obecnie wydawane na cos,
    zmienia przeznaczenie na wydatki w zwiazku z integracja z UE.

    Po referendum minister finansow oglosi reforme finansow
    publicznych, ma ona polegac na zwiekszeniu wplywow
    podatkowych, a zmniejszeniu obecnych wydatkow budzetu.

    Jesli Polacy opowiedza sie TAK,
    to zgodnie z traktatem z Mastricht, deficyt budzetu Polski nie
    moze byc wyzszy niz 3% PKB, czyli na dzien obecny nie
    wiecej niz ok 23 mld zl.

    Wieksze wydatki w zwiazku z integracja z UE to rocznie
    przecietnie 14 mld zl, obecny deficyt to niecale 39 mld zl,
    razem daje nam 53 mld zl. Ta kwote nalezy zmniejszyc
    do 23 mld zl, obciecie wydatkow o 30 mld zl.
    Obetniemy wydatki obecnie ponoszone.
    Deficyt niespelna 39 mld, zmniejszymy do 9 mld.
    Do tych 9 mld zl dojda wydatki na integracje 14 mld zl, wiec
    da nam to 23 mld zl, czyli 3% PKB

    Do tego trzeba bedzie dojsc w 2006/7 r.
    Zobowiazani jestesmy do dlugu publicznego nie wyzszego
    niz 60% PKB.
    W 2007 r. przy obecnym deficycie w budzecie dojdziemy
    zadluzenia 60% PKB i wowczas obetniemy wydatki
    budzetu o cala kwote 53 mld zl.

    Struktura składki płaconej przez budżet Polski [mln euro, ceny 1999)
    2004 2005 2006
    Cła i opłaty celne
    123 213 213
    VAT
    194 304 310
    "Czwarte żródło" (ułamek PNB)
    1114 1707 1752
    Rabat brytyjski
    148 230 244
    Razem (ceny 1999)
    1579 2454 2519
    Razem (ceny bieżące)
    Powyzsze na podstawie
    "Korzysci i koszty czlonkostwa Polski
    w Unii Europejskiej"
    RAPORT Z BADAN
    Centrum Europejskie Natolin
    W-wa 2003
    --------------------

    Klus

  • 2. Data: 2003-06-05 09:04:17
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    <ciach subtelną zawartość>

    cichoo..... obowiązuje cisza przedreferendalna

    ewcia
    (prywatnie przeciwniczka UE)
    :-)

  • 3. Data: 2003-06-05 10:04:35
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Co prawda budzet Polski mniej wplaci do UE bo razem
    > 29,7 mld zl,

    >a otrzyma 58,49mld zl,

    Otrzyma czy "może otrzymać" ?
    Bo wydać musi.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-06-05 11:10:00
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    > Budzet Polski wyda 42 mld zl w zwiazku z integracja, tj ok 1100 zl/ glowe
    > Polaka

    :)
    nie wiem jak kolega nabył wykształcenie i czy w ogóle nabył, ale niektórzy
    za to, aby nabyć wiedzę muszą płacić
    niestety podejście niektórych osób do wejścia do UE można by porównać do
    protestów przeciwko pójściu do płatnej szkoły - po co wydawać kasę na
    edukację ? po co uczyć się języków ? po co uczestniczyć w płatnych
    szkoleniach ?

    odpowiedź jest prosta: aby w przyszłości czerpać z nabytej wiedzy jakieś
    korzyści

    oczywiście zawsze będą tacy, którzy zamiast wydać kasę na naukę lubią dobrze
    zjeść i się zabawić - po co myśleć o przyszłości ? lepiej narzekać, że nie
    ma pracy, zasiłków, itp.

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 5. Data: 2003-06-05 12:05:15
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    porównać do
    > protestów przeciwko pójściu do płatnej szkoły - po co wydawać kasę

    No po co jeśli można za darmo?

    > po co uczyć się języków ? po co uczestniczyć w płatnych szkoleniach
    ?

    Po co w płatnych jeśli można w darmowych? Ty nie masz takich pytań?

    > odpowiedź jest prosta: aby w przyszłości czerpać z nabytej wiedzy
    jakieś
    > korzyści

    W jak dalekiej przyszłości będziemy czerpać korzyści z wejścia do
    unii? Bo ze startu poniesiemy tylko koszty.

    > lepiej narzekać, że nie ma pracy, zasiłków, itp.

    Oczywiście Ty nie narzekasz bo rodzice utrzymują.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 6. Data: 2003-06-05 21:41:49
    Od: "Adles" <a...@g...pl>

    Gdyby Mieszko I myslał w tych samych kategoriach co ty, to jeszcze do
    dzisiaj byś mieszkał w podgrodziu, trudnił się zbieractwem i polowaniem na
    tury...

    stary, otwórz szerzej oczy...

  • 7. Data: 2003-06-06 11:01:50
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Adles" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    do
    > dzisiaj byś mieszkał w podgrodziu, trudnił się zbieractwem i

    Skoro 10 wieków przeżyliśmy bez UE to i dalej możemy. Skoro dla Ciebie
    UE=postęp cywilizacyjny to znaczy że propaganda prounijna zrobiła Ci
    wodę z mózgu i nie potrafisz już samodzielnie myśleć.
    Otwórz oczy(bo po wejściu do unii same Ci się otworzą ale będzie za
    późno).
    Argumentów przeciw wejsciu kilka się znajdzie, masz może jakieś
    za??Tylko mi nie pitol o dzieciach,szansach i nadziejach.Prosiłbym o
    konkrety.

    Leszek

    GG 1631219
    "Ludzie, nie gryźcie się
    szkoda zębów"

  • 8. Data: 2003-06-06 11:22:32
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    zgadzam się z Tobą Leszku. Jeszcze nie było referendum, a Szanowny Pan
    Kołodko już wymyślił, jak załatać dziurkę (budżetową oczywiści:-) żeby
    deficyt budżetowy sprostał unijnym wymaganiom. Chcecie dowodu? O, tutaj:
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030606/e
    konomia/ekonomia_a_1.html

    włos się jeży na głowie, a nóż otwiera w kieszeni...a może tylko ja tak
    reaguję??
    pozdrawiam przeciwników i zwolenników:-)
    ewcia

  • 9. Data: 2003-06-06 12:01:12
    Od: "tdew" <t...@w...spam.jest.zly.pl>

    "Ewcia" <m...@m...pl> wrote in message
> [...]
    > Kołodko już wymyślił, jak załatać dziurkę (budżetową oczywiści:-) żeby
    > deficyt budżetowy sprostał unijnym wymaganiom. Chcecie dowodu? O, tutaj:

    pani Ewo, proste pytanie, czy gdyby nie wejscie do UE bylibysmy krajem
    niskich podatkow, fachowych i uprzejmych urzednikow, przyjaznych ministrow
    finansow itp itd? Bo ja nie sadze, ja tylko uwazam ze swoja wlasna glupote
    zwalamy na kogos innego. Fiskalizm jest charakterystyczny dla krajow
    rzadzonych przez socjalistow a przede wszystkim dla krajow o spoleczenstwie
    tak myslacym czego najlepszym przykladem jest wlasnie Polska. I nic Unii do
    tego.

    Pzdr

  • 10. Data: 2003-06-06 12:28:39
    Od: "Ewcia" <m...@m...pl>

    > pani Ewo, proste pytanie, czy gdyby nie wejscie do UE bylibysmy krajem
    > niskich podatkow, fachowych i uprzejmych urzednikow, przyjaznych ministrow
    > finansow itp itd?

    Ależ nie! Wręcz przeciwnie!!! Uważam, że jak tylko wejdziemy do Unii -
    STANIE SIĘ CUD!!!
    Urzędnicy zrobią się z dnia na dzień uprzejmi i kompetentni, a ludzie u
    sterów przestaną brać łapówki, bo powiedzą sobie: "Hmmm... za dawnej Polski
    to bym wziął, ale w Unii to mi nie wypada".
    A wogóle to przepraszam, poniosło mnie po przeczytaniu projektu ustawy i
    złamałam "ciszę" przed...
    Sorry, już się zamykam.
    pozdrawiam
    ewcia