  • 11. Data: 2014-12-11 09:15:06
    Temat: Re: Broń palna od osoby zmarłej
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-12-11 o 08:32, Andrzej Lawa pisze:
    > Miał w domu? Miał.
    Parę lat temu była sytuacja, gdy po kilkudziesięciu latach pobytu za
    granicą wrócił do kraju żołnierz AK, który pod podłogą jakiegoś garażu
    ukrył kilka sztuk broni. W obecności właściciela garażu broń wydobył.
    Właściciel miał broń w garażu? Miał.

    > Posiadał.
    No właśnie. Posiadał?

    Maciek

  • 12. Data: 2014-12-11 11:02:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2014 09:15, Maciek pisze:
> [...]
    > granicą wrócił do kraju żołnierz AK, który pod podłogą jakiegoś garażu
    > ukrył kilka sztuk broni. W obecności właściciela garażu broń wydobył.

    "Po prostu po likwidacji mieszkania bron zabrał syn"

    Czego nie rozumiesz w tym zdaniu?

    Wiedział o niej. Była w jego dyspozycji. To jest definicja posiadania.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 13. Data: 2014-12-11 11:13:35
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...com>

    W dniu 2014-12-10 11:23, Andrzej Lawa pisze:
    > W dniu 09.12.2014 20:52, tibam pisze:
    >
    > [ciach]

    > To na pewno.

    > Posiadanie broni bez zezwolenia to grubsza sprawa.
    >
    > Odpowiadać pewnie będzie z wolnej stopy, ale w przypadku całej sprawnej
    > broni palnej dobrze będzie, jeśli skończy się na umorzeniu sprawy w sądzie.

    Przed zwrotem broni policji można by wyjąć iglice i schować albo
    wyrzucić. Wówczas w protokole napisze policja, że broń nie nadaje się do
    użycia, co automatycznie da argument w sądzie: "Wysoki Sądzie, jaka
    broń? Dziadek złom zbierał."

  • 14. Data: 2014-12-11 14:41:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2014, Maciek wrote:

> [...]
    > granicą wrócił do kraju żołnierz AK, który pod podłogą jakiegoś garażu
    > ukrył kilka sztuk broni. W obecności właściciela garażu broń wydobył.

    A dlaczego nie? "Władanie" nie wyraża się tym, że "musi korzystać",
    lecz że "może korzystać".
    IMO błąd popełniasz w innym miejscu - zakładając, że "nieświadome
    posiadanie" jest karalne.
    A to już zupełnie INNA sprawa.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-12-11 16:01:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.12.2014 11:13, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > wyrzucić. Wówczas w protokole napisze policja, że broń nie nadaje się do
    > użycia, co automatycznie da argument w sądzie: "Wysoki Sądzie, jaka

    No, złom to nie bo działająca była na niego zarejestrowana.

    Ale jeśli wyjdzie im brak iglicy to faktycznie można by argumentować, że
    nie posiadał funkcjonalnej broni i ciężko będzie dowieść, że przejął
    jeszcze działającą.

  • 16. Data: 2014-12-11 18:55:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

> [...]
    > Właściciel miał broń w garażu? Miał.

    "Po prostu po likwidacji mieszkania bron zabrał syn"
    ---
    I ten syn posiadał ? Ja zrozumiałem, że użytkownik mieszkania właśnie
    odnalazł broń, którą ktoś inny zostawił.

  • 17. Data: 2014-12-11 19:03:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news"

> [...]
    > Właściciel miał broń w garażu? Miał.

    > No właśnie. Posiadał?

    A dlaczego nie? "Władanie" nie wyraża się tym, że "musi korzystać",
    Jaki tytuł prawny mu przysługiwał, że mógł korzystać ?

  • 18. Data: 2014-12-11 20:14:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 11.12.2014 o 19:03, re pisze:

    > A dlaczego nie? "Władanie" nie wyraża się tym, że "musi korzystać",
    > lecz że "może korzystać".
    > ---
    > Jaki tytuł prawny mu przysługiwał, że mógł korzystać ?

    "Może" a nie "wolno mu".

    Np. kradzież też jest wejściem w posiadanie.

  • 19. Data: 2014-12-11 20:48:42
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

> [...]
    > Jaki tytuł prawny mu przysługiwał, że mógł korzystać ?

    "Może" a nie "wolno mu".

    Np. kradzież też jest wejściem w posiadanie.
    Ale żeby wejść w posiadanie trzeba najpierw ukraść a nie tylko móc korzystać
    z kradzionego.

  • 20. Data: 2014-12-11 21:59:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > użycia, co automatycznie da argument w sądzie: "Wysoki Sądzie, jaka broń?

    Zanim zaczniesz udzielać niedorzecznych porad, to rzuć okiem do ustawy.
    Bronią są nawet istotne elementy broni, więc co do zasady może wyrok
    załapać za posiadanie lufy - o całym pistolecie bez iglicy litościwie nie
    wspominając.