  • 1. Data: 2010-09-16 08:39:20
    Temat: Brak wspólnoty mieszkaniowej - jak rozmawiać z zarządcą
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Witam

    Mieszkam w nowowybudowanym budynku, gdzie nie zawiązała się jeszcze
    wspólnota mieszkaniowa. Chciałbym uzyskać od zarządcy szczególową
    informację nt. rozliczeń czynszu (mam np. pozycję 'ubezpieczenie' i
    chciałbym się dowiedzieć co to za ubezpieczenie, jakie są warunki, kto
    jest uposażony itp.). W jakim trybie i powołując się na jakie przepisy
    powinienem przesłać zapytanie do zarządcy?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2010-09-16 08:52:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/16/2010 3:39 AM, Adam Kłobukowski wrote:
    > Witam
    >
    > Mieszkam w nowowybudowanym budynku, gdzie nie zawiązała się jeszcze
    > wspólnota mieszkaniowa.

    to znaczy co? nikt tam jeszzcze nie mieszka?

> [...]
    > jest uposażony itp.). W jakim trybie i powołując się na jakie przepisy
    > powinienem przesłać zapytanie do zarządcy?

    w żadnym trybie i na żadne przepisy.
    Po prostu napisz.
    I tak nie ma żadnego obowiązku ci odpowiedzieć.

  • 3. Data: 2010-09-16 11:45:21
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    On 16.09.2010 10:52, witek wrote:

    > to znaczy co? nikt tam jeszzcze nie mieszka?

    Wspólnoty nie ma, bo nie ma jeszcze oddzielnych aktów notarialnych.

    > w żadnym trybie i na żadne przepisy.
    > Po prostu napisz.
    > I tak nie ma żadnego obowiązku ci odpowiedzieć.

    Ok, to jeśli napotkam opór, jak mogę wymusić przekazanie mi informacji
    za co tak naprawdę płacę?

    Adam Kłobukowski

  • 4. Data: 2010-09-16 15:09:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/16/2010 6:45 AM, Adam Kłobukowski wrote:

    > Wspólnoty nie ma, bo nie ma jeszcze oddzielnych aktów notarialnych.

    aha, czyli mieszkacie na wlasnosci dewelopera
    to tak jakbyś spał na wersalce u siąsiada w gościnie.

    > Ok, to jeśli napotkam opór, jak mogę wymusić przekazanie mi informacji
    > za co tak naprawdę płacę?

    nijak,
    to tak jakbyś w przykładzie wyżej chciał wymusić od sąsiada jaki jest
    skład proszku, który używał do prania prześcieradła na którym śpisz.

    płacisz dokładnie tyle ile zarząda, to jego własność (ciągle).
    Było sobie to uregulować w umowie.

  • 5. Data: 2010-09-17 07:31:30
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości >
    jest uposażony itp.). W jakim trybie i powołując się na jakie przepisy
    > powinienem przesłać zapytanie do zarządcy?

    A próbowałes podejść do zarządcy i po prostu zapytać?

    Krzysiek