  • 1. Data: 2010-09-15 15:55:47
    Temat: brak pełnej wypłaty
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

    Witam Grupowiczów.
    Jest taki problem.. Pracodawca wypłaca pensje pracownikom. Każdy wie ile
    dostaje, więc każdy wie czego można się spodziewać w dniu przelewu. Pomijam
    już to, że pracodawca czasami spóźnia się z wypłatami dzień dwa (góra) ale
    płaci. Ale w ostatnim miesiącu zdaża się sytuacja, że kilku pracownikom
    wypłaca niepełną kwotę jaka powinna być. Kwota nie duża, rzędu stówki dwóch,
    ale w tych czasach jak ktoś planuje swoje wydatki i się komuś nie przelewa -
    sprawa dosyć poważna.
    Co wtedy taki pracownik powinien zrobić?
    Dodam, że po weryfikacji okazało się, że faktycznie pracownik powinien
    dostać o tą kwotę więcej, ale dostaje informację, że jego należności będą
    wypłacone w chwili wypłaty za kolejny miesiąc.
    Jakby to było ważne, to dodam, że każdy z pracowników jest zatrudniony "na
    stałe".
    Byłbym wdzięczny za odpowiedź sugerującą co trzeba zrobić i ile dni
    ewentualnie ma pracodawca aby swoje zobowiązania wypłacić. Jakiś artykuł z
    prawa też się przyda w celu skutecznej obrony :)

  • 2. Data: 2010-09-15 16:04:26
    Temat: Re: brak pełnej wypłaty
    Od: "ziutek" <z...@w...pl>

    > pracownik ma prawo wystawic pracodawcy dyscyplinarke i sie zwolnic bez
    > okresu wypowiedzenia.

    A co to znaczy dla samego pracownika? Czy ma prawo do zasiłku?

  • 3. Data: 2010-09-15 16:04:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

  • 4. Data: 2010-09-15 21:52:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6qqdi$1hqa$1@news.mm.pl ziutek <z...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > ewentualnie ma pracodawca aby swoje zobowiązania wypłacić. Jakiś artykuł
    > z prawa też się przyda w celu skutecznej obrony :)
    To, co opisujesz to są, oczywiście, uchybienia, ale nie jakieś potworne.
    Ja bym zaczął od spowodowania kontroli u pracodawcy przez różne możliwe
    instytucje. Oczywiście z zachowaniem anonimowości, o co nie powinno być
    trudno, skoro sprawa dotyczy kilku pracowników (trzymać przed nimi gębę na
    kłódkę).
    Można wystąpić z pisemnym wezwaniem pracodawcy do terminowego regulowania
    należności. Może to zaskutkować wypowiedzeniem.
    Jeśli natomiast zdecydujesz się rozwiązać stosunek o pracę w trybie art. 55
    §1^1 KP (w opisanej sytuacji trochę ryzykowne, zadbaj o dowody) zasiłek
    przysługuje ci normalnie po 7 dniach od
    zarejestrowania się w urzędzie pracy.

    Tu masz nieco:
    http://www.podatki.biz/artykuly/18_7185.htm