  • 1. Data: 2010-09-16 08:03:41
    Temat: Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
    Od: pbjs <p...@w...pl>

    Witam,

    Sprzedaję nieruchomość, gdzie kupujący korzysta z kredytu hipotecznego
    na 100% wart. nieruchomości. W momencie podpisania aktu notarialnego
    kupujący staje się pełnoprawnym właścicielem nieruchomości. Ja otrzymam
    należność dopiero po kilku dniach, jak kupujący dostarczy do banku odpis
    z aktu.

    A co, gdy kupujący tego odpisu nie dostarczy (np. zła wola, wypadek,
    śmierć)?

    Jest jakaś możliwość, żeby się przed tym zabezpieczyć?

    PS. Pytałem o to na pl.biznes.banki ale przypadek chyba bardziej na
    soc.prawo.

    pbjs

  • 2. Data: 2010-09-16 08:20:14
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
    Od: "Mini Moda" <m...@N...fm>

    Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest jakaś możliwość, żeby się przed tym zabezpieczyć?

    Wpisać w akcie, że wydanie przedmiotu nastąpi po zaksięgowaniu wpłaty na
    koncie.
    Ja mam taki zapis w akcie, tyle, że to ja kupowałam i własnie sprzedający
    chciał się zabezpieczyć.
    Ja też się obawiałam czy gdy wpłacę kasę zanim podpiszemy akt, przedmiot
    zostanie wydany:))

    M.

  • 3. Data: 2010-09-16 08:41:16
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny, jak sie zabezpieczyc?
    Od: Leszek <r...@p...nospam.pl>

    In article <4c91d344$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>,
    m...@N...fm says...>
    > U?ytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Wpisa? w akcie, ?e wydanie przedmiotu nast?pi po zaksi?gowaniu wp?aty na
    > koncie.
    > Ja mam taki zapis w akcie, tyle, ?e to ja kupowa?am i w?asnie sprzedaj?cy
    > chcia? si? zabezpieczy?.
    > Ja te? si? obawia?am czy gdy wp?ac? kas? zanim podpiszemy akt, przedmiot
    > zostanie wydany:))
    >
    > M.

    Jesli dobrze kojarze, to nie mozna zrobic warunkowego przeniesienia
    wlasnosci nieruchomosci.

    A warunkowe wydanie? I tak nieruchomosc jest jego, wiec albo wydasz
    dobrowolnie albo cie sila usuna (bo jego).

  • 4. Data: 2010-09-16 08:59:25
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-16 10:20, Mini Moda pisze:

> [...]
    > sprzedający chciał się zabezpieczyć.
    > Ja też się obawiałam czy gdy wpłacę kasę zanim podpiszemy akt, przedmiot

    Umowa "pod warunkiem" jest w takim przypadku nieważna. Natomiast
    bezwzględnie należy się zabezpieczyć zapisem o poddaniu się przez
    kupującego egzekucji z mocy aktu, żeby ewentualnie się nie musieć bujać
    po sądach. To problem wałkowany tu od x czasu, uniwersalnego
    rozwiązania, zwłaszcza w przypadku 100% kredytu jak dotąd nie widziałem.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-09-16 09:58:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/16/2010 3:20 AM, Mini Moda wrote:

    > Użytkownik "pbjs" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wpisać w akcie, że wydanie przedmiotu nastąpi po zaksięgowaniu wpłaty na
    > koncie.

    akt jest bezwarunkowy. po podpisaniu mieszkanie jest kupującego.
    Sprzedającyt jeszcze przez chwilę miał prawo posiadać klucze do nie
    swojego już mieszkania.

    > Ja mam taki zapis w akcie, tyle, że to ja kupowałam i własnie
    > sprzedający chciał się zabezpieczyć.

    mierne zabezpieczenie.

    > Ja też się obawiałam czy gdy wpłacę kasę zanim podpiszemy akt, przedmiot
    > zostanie wydany:))

    slusznie.

    Nie da się przeprowadzić bezpiecznie transakcji. jeszcze takiej metody
    nie opracowali.

  • 6. Data: 2010-09-16 12:14:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > Nie da się przeprowadzić bezpiecznie transakcji. jeszcze takiej metody nie
    > opracowali.

    to oznacza tylko ze prawo jest do bani, skoro wlasnie takie warunkowe
    przeniesienie wlasnosci, bylo by dobra metoda, tak mi sie przynajmniej
    wydaje

  • 7. Data: 2010-09-16 13:02:43
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 16 Sep 2010 14:14:09 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    >
    > to oznacza tylko ze prawo jest do bani, skoro wlasnie takie warunkowe
    > przeniesienie wlasnosci, bylo by dobra metoda, tak mi sie przynajmniej

    Nie opracowali bo po co im to?