  • 1. Data: 2009-07-14 09:04:43
    Temat: Brak reakcji ochrony marketu (miejsca dla inwalidów)
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Witajcie
    Jestem sobie pod marketem, i widzę, że kilka aut przedstawicieli
    handlowych i nie tylko stoi na miejscach dla inwalidów. zadne nie ma
    plakietki za szybą. Zwraca więc uwagę ochronie, oni jednak stwierdzili,
    że nic z tym nie zrobią bo jak? Zalecili dzwonić do straży miejskiej,
    ale przecież to teren prywatny. Z ciekawości zadzwoniłem ale jak się
    okazało nic się w prawie nie zmieniło w ostatnim czasie i moje
    przypuszczenie okazało się prawdą. Co radzicie zrobić w takiej sytuacji?
    Od razu iść do kierownika ochrony lub do szefostwa marketu? Nie piszcie
    tylko żeby przejść obojętnie bo nie tędy droga.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2009-07-14 09:11:17
    Od: "piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@0...pl> napisał

    > plakietki za szybą. Zwraca więc uwagę ochronie, oni jednak stwierdzili, że
    > nic z tym nie zrobią bo jak?

    Ochrona nie ma obowiązku prawnego reagowania. To raczej kwestia polityki i
    zasad, kierownik ochrony może to kształtować.

  • 3. Data: 2009-07-14 09:16:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    krzysiek82 pisze:
> [...]
    > Od razu iść do kierownika ochrony lub do szefostwa marketu? Nie piszcie
    > tylko żeby przejść obojętnie bo nie tędy droga.

    A masz jakiś pomysł na rozwiązanie? Kierownik ochrony ... też nic nie
    może. :)

    Co najwyżej kierownictwo supermarketu - jeżeli to ich dostawcy to
    bardzo dużo mogą. Niestety, natura nie znosi próżni i miejsca te zostaną
    zajęte później przez klientów z lepszymi autami. :)

    --
    spp

  • 4. Data: 2009-07-14 09:53:45
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    spp pisze:
    > Co najwyżej kierownictwo supermarketu - jeżeli to ich dostawcy to
    > bardzo dużo mogą. Niestety, natura nie znosi próżni i miejsca te zostaną
    > zajęte później przez klientów z lepszymi autami. :)

    Roznosi mnie, że jeszcze nie doprowadzili do tego, żeby policja mogła
    karać takich debili. A poza tym za coś takiego na parkingu miejskim jest
    tylko 500zł gdyby tak przywalić 1500zł na pewno każdy burak by się
    zastanowił zanim stanie na miejscu do którego uprawniony nie jest.
    Widziałem kiedyś faceta który wysiadał ze swojego auta, było mu ciężko
    bo musiał zaparkować na wąskim miejscu, bo oczywiście jego uprawnione
    miejsce zajęło jakieś SUV.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2009-07-14 09:57:28
    Od: spp <s...@o...pl>

    krzysiek82 pisze:

    > A poza tym za coś takiego na parkingu miejskim jest
    > tylko 500zł gdyby tak przywalić 1500zł na pewno każdy burak by się
    > zastanowił zanim stanie na miejscu do którego uprawniony nie jest.

    Wystarczy te 500 + blokada.
    Nic buraków nie wkurza jak strata czasu a że patrol może być akurat po
    drugiej stronie miasta ... :)

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-14 10:27:31
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    spp pisze:
    > Wystarczy te 500 + blokada.
    > Nic buraków nie wkurza jak strata czasu a że patrol może być akurat po
    > drugiej stronie miasta ... :)

    Racja, żeby tylko te patrole mogły pod marketami blokować koła. W sumie
    była taka incjatywa, że market wynajmował firmę która zajmowała się
    blokowaniem aut, mieli z tego kaskę bo zdjęcie blokady ileś tam
    kosztowało, szkoda, że pomysł umarł.

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2009-07-14 10:34:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    krzysiek82 pisze:

> [...]
    > była taka incjatywa, że market wynajmował firmę która zajmowała się
    > blokowaniem aut, mieli z tego kaskę bo zdjęcie blokady ileś tam

    Prościej - upoważnić Policję w tym wypadku do reakcji ale ... to wymaga
    zmiany prawa - i to poważniejszej. Biorąc pod uwagę ciągłe zapędy władzy
    aby mieć wszystko pod kontrolą bałbym się kolejnego ograniczenie prawa
    własności.

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-07-14 11:03:21
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "krzysiek82" <k...@0...pl> napisał

    > Roznosi mnie, że jeszcze nie doprowadzili do tego, żeby policja mogła
    > karać takich debili.

    Na terenie prywatnym? Chyba sobie jaja robisz.
    Na własnym parkingu mogę wszystkie miejsca oznaczyć jako inwalidzkie, ale
    pozwolić parkować tam każdemu i mieć w nosie skargi. To ja jedynie wyjdę na
    głupca i stracę klientów, ale co ma do tego policja?

  • 9. Data: 2009-07-14 11:04:11
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Wystarczy te 500 + blokada.

    Jeszcze raz - na terenie prywatnym??
    O czym Wy w ogóle piszecie?

  • 10. Data: 2009-07-14 11:10:07
    Od: spp <s...@o...pl>

    Baloo pisze:

    > Jeszcze raz - na terenie prywatnym??
    > O czym Wy w ogóle piszecie?

    > ... za coś takiego na parkingu miejskim ...

    Tak pisał mój przedpiśca.
    Tutaj raczej o publicznym parkingu rozmawiamy. :)

    --
    spp