eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoBrak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy › Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 16 Apr 2011 21:36:13 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy

    On Sat, 16 Apr 2011, Kris wrote:

    > wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z przesyłki
    > zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

    Tak postanowił ustawodaca.
    Nie ma jak ugryźć, przynajmniej formalnie.
    Ale jakby tak sposób sprzedaży zmienić... :P

    > czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę

    Nie. W przypadku sprzedaży - nie.

    > jak to sie ma do zawartej umowy kupna sprzedazy,

    Dobrze się ma.
    Wysoki Sejm zaimplementował wersję, która ma chronić klientów
    przed "naciąganiem", dajmy na to na rewelacyjny garnek który
    sam gotuje. Za 20 zł. 200 rat za 20 zł :P
    Niestety skończyło się zapisami powodującymi że teraz klienci
    mogą bezkarnie naciągać.

    > allegro

    Oczywiście, negatyw.
    Ustawa nie zabrania przecież *innych* legalnych działań stron wobec
    siebie, w tym działań umownych, poza "zwróceniem wszystkiego przez
    klienta bez ponoszenia kosztów".
    Oprócz zwrotu dostaje jeszcze bonus w postaci opinii o transakcji :P

    > sklepy internetowe?

    Nic.

    Ad rem.

    Weź archiwum grupy, przekop na hasło 'allegro' z naciskiem na
    słowo: aukcja.
    DUŻYM naciskiem.
    I to na *AUKCJA*, a nie "aukcja" (czyli sprzedaż, omyłkowo nazywaną
    aukcją). Albo jak kto nie rozumie: "nie KupTeraz".

    Wiesz co to jest "aukcja wieloprzedmiotowa z ceną minimalną"? ;)
    (toto, z p. widzenia sprzedawcy, ma *SAME* plusy!)
    A ustawa leży tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332

    Nie zapodam artykułu, bo reszty nie przeczytasz (a IMO
    powinieneś), ale powiem że to 10 punkt :P (punkt, nie
    ustęp, zakładam że albo wiesz jak są numerowane przepisy
    albo znajdziesz np. w wikipedii pod hasłem "paragraf").

    pzdr, Gotfryd