  • 231. Data: 2022-05-19 22:47:50
    Temat: Re: Blokowanie domeny DNS rt.com przez operatora Play - podstawa prawa
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 17:12, alojzy nieborak pisze:

    > Bo ona nie jest do śledzenia ludzi na rowerze tylko do wyznaczenia
    > pozycji wroga.
    > Zwykle jak są strzały, ludzie siedzą w domach
    > ze strachu. Z tego samego powodu nie pochowali
    > ludków leżących na ulicy. Żołnierze się kryją w czasie
    > strzelanek, tym bardziej cywile.
    > Być może ludzi strach sparaliżował.

    A tego jednego nie. Czy to nie dziwne?

    Jesteś żołnierzem. Kolumna czołgów, którą jedziesz zatrzymała się w
    obcym mieście. Masz za zadanie osłaniać swój i kolegów czołg. Wokół nie
    widać nikogo, ale przeciwnik ma nowoczesne granatniki i nie wiadomo, z
    którego zakamarka może nadlecieć pocisk. Nie ma żadnych ludzi, bo się
    pochowali. I nagle z poprzecznej ulicy wyjeżdża gość na rowerze i jedzie
    w kierunku Twojego czołgu, który nie jest zamaskowany, tylko stoi
    widoczny na środku ulicy. Wpadł byś na to, że on jedzie do sklepu po
    bułki? Tylko mi nie mów, że munduru nie ma, bo tam wielu nie ma mundurów.

    --
    Robert Tomasik

  • 232. Data: 2022-05-19 22:49:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:22, Kviat pisze:
    > Rozumiesz, że po ulicy mają prawo jeździć na rowerze ludzie bardziej
    > i mniej rozsądni, że w miastach żyją ludzie mniej lub bardziej
    > inteligentni?

    Ależ ja to rozumiem doskonale. Teraz chłopu na nagrobku napiszą, ze miał
    prawo jechać. Niewielka to pociecha, ale zawsze jakaś.

    --
    Robert Tomasik

  • 233. Data: 2022-05-19 22:50:40
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:07, Kviat pisze:

    > Heloł... przecież twoi ziomale pojechali tam wyzwalać uciemiężonych
    > przez faszyzm obywateli. To niby dlaczego powinien się spodziewać, że
    > armia wyzwoleńcza będzie strzelać do rowerzysty dla fanu?
    > Coś ta wasza narracja jest mało spójna.

    Ty czasem patrzysz komu i na co odpisujesz? Czy faktycznie widzisz mnie
    w kilku osobach?

    --
    Robert Tomasik

  • 234. Data: 2022-05-19 22:52:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:27, Kviat pisze:
    > Pewnie strzelał do nich z pompki rowerowej. Dlatego odpowiedzieli ogniem.

    A to jest jakieś prawidło na wojnie, ze strzelamy dopiero, jak zaczną do
    nas strzelać? W przeciwnym wypadku częstujemy papierosami?

    --
    Robert Tomasik

  • 235. Data: 2022-05-19 22:54:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:39, Kviat pisze:
    > No przecież skoro jest wojna, to trudno, nic nie poradzisz, tak musi być
    > i już. Rowerzysta miał pecha po prostu, albo to jego wina, że się pchał
    > pod lufę.

    I wreszcie doszedłeś do właściwych wniosków. Trochę opornie to szło, ale
    gratuluję! Nawet nie liczyłem na to, ze w końcu zrozumiesz, o co tu poszło.

    --
    Robert Tomasik

  • 236. Data: 2022-05-19 23:04:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:51, Shrek pisze:
    > No dobra - a teraz na poważnie - tak właśnie na pręgu tłumaczyli IDF jak
    > strzelał do palestyńczyków - po chuj tam leźli, skoro strzelali. No i co
    > teraz?

    Z Palestyńczykami i Żydami, to problem jest jeszcze bardziej złożony. W
    Palestynie podniesienie prawej ręki jest formą pozdrowienia i ma na celu
    pokazanie, że mam do adwersarza zaufanie i nie mam uzbrojonej ręki.
    Żydzi są bliżej kultury europejskiej i tu podniesiona dłoń oznacza
    "Stój! Nie zbliżaj się!". Te narody gadają różnymi językami.

    Żołnierz widząc nadchodzącego obcego podnosi rękę i nakazuje mu
    zatrzymanie celem zrewidowania, czy nie ma broni albo bomby.
    Nierozumiejący tego Palestyńczyk idzie dalej. Pół biedy, jak też
    pozdrowi żołnierza w analogiczny sposób, bo żołnierz może się domyślić w
    czym problem. Ale oni nie lubią Żydów i czasem w ramach ruchu oporu ich
    nie pozdrawiają. No i lezie taki na patrol.

    Tak. Wiem. Palestyńczycy są u siebie i mają prawo chodzić gdzie chcą
    oraz nie mają obowiązku zawracania sobie głowy Żydowskimi żołnierzami co
    do nich mówią w obcym języku. Jak mają do nich jakiś interes, to niech
    się Arabskiego uczą.

    --
    Robert Tomasik

  • 237. Data: 2022-05-19 23:09:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 21:03, A. Filip pisze:
    > Moje podejście jest też w ten deseń z różnicą że "ABW"_może_ (ale nie
    > powinno) wprowadzać zakaz_tymczasowy_ powiedzmy na 48h przedłużany po
    > raz pierwszy w trybie podobnym do wniosków o areszt.
    >
    > Ja jestem zwolennikiem wprowadzania rozwiązań jak najbardziej podobnych
    > do innych już istniejących i szeroko stosowanych.

    Popieram z jednym uszczegółowieniem. Blokujemy witryny, za pośrednictwem
    których popełniane są czyny zabronione. Póki co, pisanie głupot u nas
    zabronione nie jest. Musieliby 99% portali poblokować.

    --
    Robert Tomasik

  • 238. Data: 2022-05-19 23:11:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:03, Shrek pisze:

    > Historyczna chwila - robert mnie w dyskusje z marcinem popiera. Muszę to
    > przemyśleć:P

    Myśl. Ja po prostu wyrażam swoje stanowisko i generalnie niespecjalnie
    zwracam uwagę na to, kto coś pisze, tylko co pisze.

    --
    Robert Tomasik

  • 239. Data: 2022-05-19 23:13:44
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > I wreszcie doszedłeś do właściwych wniosków. Trochę opornie to szło,
    > ale gratuluję! Nawet nie liczyłem na to, ze w końcu zrozumiesz, o co
    > tu poszło.

    A skąd wiesz (masz pewność) że wnioski są właściwe? Najwyżej można
    (a nawet na grupie prawo należy) powiedzieć że to "niewykluczona wersja"
    na podstawie przedstawionych informacji.

    Różnica między "mniej prawdopodobna wersja" a "niewykluczona wersja" w
    prawie _karnym_ jest bardzo znacząca. Na grupie pl.soc.polityka albo
    pl.pregierz oczekiwane standardy są całkiem inne IMHO :-)

    Palestyńscy procarze mają (jakąś) szanse nawet zabić żołnierzy IDF.
    _Niechętnie_ staram się to pamiętać przy ocenie reakcji/zachowań
    żołnierzy IDF - "Własna dupa droższa od cudzej".

    --
    A. Filip

  • 240. Data: 2022-05-19 23:24:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 19.05.2022 o 18:02, Shrek pisze:

    > Oczywiście że potrzebuje. Przecież rządzą już prawie dwie kadencje, a
    > jeszcze wszystkiego nie zawłaszczyli - właśnie dlatego, że potrzebuje
    > pozrorów, precedansów i żabę gotować wolno.

    Nie.
    Tylko dlatego, bo mają bat na plecach w postaci UE.

    > I takich mondrali jak ty, co
    > usprawiedliwią cenzurę na podstawie widzimisię władzy i jeszcze się jej
    > domagają i jej bronią.

    Już ktoś o tym wspomniał, że tacy jak ty mądrale chętnie oglądaliby
    propagandowe filmy Hitlera. W imię obrony wolności słowa. I jeszcze by
    się ich domagali i ich bronili.

    A szury miały rację.
    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr