    From: "NEO" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Błędne pomiary a księga wieczysta
    Date: Sun, 20 Sep 2009 12:31:37 +0200

    Witam szacowne grono.
    Prosiłbym o poradę teoretyków i praktyków co robić.

    W latach 90 wykonałem adaptacje suszarni na mieszkanie, zostałem najemca lokalu po
    czym wykupiłem lokal od urzędu miasta. Do wykupu został zrobiony pomiar przez
    rzeczoznawce. Sytuacja dosyć ciekawa bo okazało się ze krokwie będące najniższa
    częścią sufitu są 218-219 cm nad podłoga. W związku z czym powierzchnia pomieszczenia
    została jako obliczona jako 50% (oczywiście ta od 1,4 m wysokości).

    Po kilku latach trafiłem na ustawę wg której wykonuje się takie pomiary i
    przeczytałem ze pomiary wykonuje się BEZ OKLADZIN. Czyli bez podłogi. Problem w tym
    ze podłoga to 3 cm deski sosnowe znajdujące się na legarach, czyli powierzchnia
    podłogi jest ok 10cm nad posadzka. Rzeczoznawca licząc powierzchnie mierzył wysokość
    od podłogi (desek) a nie od posadzki. Ewidentny błąd rzeczoznawcy.

    Dodam ze rok temu urząd miasta w ramach odtwarzania dokumentacji budynku (25% udziału
    ma jeszcze miasto) wykonał dokumentacje techniczna . Jako ze pomiary zostaly wykonane
    wg nowej ustawy, (100% powierzchni liczy się od 190cm nie jak w poprzedniej od 220cm)
    na dokumentacji lokal ma poprawna powierzchnie.

    Rożnica w metrażu (KW a poprawne pomiary) to ok 10 m2 czyli dosyć duża.

    Wg zarządcy budynku dokumentacja techniczna nie jest podstawa do zmian KW.

    Pytanie jak w takim razie sprostować swoje udziały w budynku do stanu faktycznego.

    TIA
    Pozdrawiam
    Michal Bociek