  • 1. Data: 2009-09-19 18:27:54
    Temat: Nakłanianie do przestępstwa w TVP ?
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    http://www.tvp.info/wiadomosci/wideo/19092009-1930

    od 14' do 17' w temacie jednogroszówek...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    grupy.3mam.net 'Kontakt' dla e-poczty
    Antyki http://foto.3mam.net/antyki/antyki_3.php

  • 2. Data: 2009-09-19 18:37:14
    Temat: Re: Nakłanianie do przestępstwa w TVP ?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 19 wrzesień 2009 20:27
    (autor Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h937rd$1d0$1@inews.gazeta.pl>):

    > od 14' do 17' w temacie jednogroszówek...

    A do czego nakłaniają? Do likwidacji groszówek? Przecież to nie ich pomysł.
    A poza tym, sensowny. Tych monet jest trzy dupy i tylko kłopot.

    Zresztą najwyższa pora na śmierć złotówki i wprowadzenie Ojro.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 3. Data: 2009-09-19 18:38:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > A poza tym, sensowny. Tych monet jest trzy dupy i tylko kłopot.
    >
    > Zresztą najwyższa pora na śmierć złotówki i wprowadzenie Ojro.

    Dzięki złotówce, i jej spadku wartości, przez co eksporterzy
    dostawali więcej złotówek za swoje produkty, Polska dość łagodnie
    przeżywa kryzys. W przeciwieństwie np. do Słowacji.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-09-19 19:14:04
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dzięki złotówce, i jej spadku wartości, przez co eksporterzy
    > dostawali więcej złotówek za swoje produkty, Polska dość łagodnie
    > przeżywa kryzys. W przeciwieństwie np. do Słowacji.

    a importerzy dostaja po dupie bo importowane produkty sa mniej atrakcyjne.

    Po wprowadzeniu ojro przynajmniej ryzyko kursowe zniknie co tez jest bardzo
    potrzebne.

    Icek

  • 5. Data: 2009-09-19 19:32:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Icek pisze:

    > a importerzy dostaja po dupie bo importowane produkty sa mniej atrakcyjne.

    Ale dzięki temu kryzys nie jest taki straszny, ponieważ wzrasta
    opłacalność produkcji w kraju, zamiast importu.

    > Po wprowadzeniu ojro przynajmniej ryzyko kursowe zniknie co tez jest bardzo
    potrzebne.

    Bzdura.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-09-19 19:32:39
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Tristan <n...@s...pl> napisali:

    > Zresztą najwyższa pora na śmierć złotówki i wprowadzenie Ojro.

    A pewnie, nie ma jak recesja.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 7. Data: 2009-09-19 19:35:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Icek pisze:

    > a importerzy dostaja po dupie bo importowane produkty sa mniej atrakcyjne.
    >
    > Po wprowadzeniu ojro przynajmniej ryzyko kursowe zniknie co tez jest bardzo
    potrzebne.

    Zależy kiedy.

    Faktycznie dzięki temu, że mamy swoją walutę, to przez ostatni czas,
    kiszmisz się robi w kursie PLN/EUR, który nie bije po kieszeni
    przeciętnej rodziny, a nie w portfelach obywateli.

    W czasach stabilnych owszem - euro będzie wygodniejsze.
    Jeżeli chodzi o importerów czy eksporterów, to spokojnie można się przed
    ryzykiem kursowym zabezpieczyć (no chyba że się przecwaniaczy, jak
    niektórzy na opcjach walutowych).

    W każdym razie z obecnej perspektywy widać że nieprzyjęcie dotychczas
    euro było dobrym interesem, natomiast co będzie w przyszłości to się
    jeszcze zobaczy.

    Inna sprawa że na wspólna waluta to coś na czym wielkiego biznesu się
    nie zrobi, natomiast stracić można dużo. Na nieprzyjęciu stracić można
    troszkę, natomiast zyskać (jak pokazują ostatnie lata) sporo.

  • 8. Data: 2009-09-19 19:41:43
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2009 o 21:14:04 Icek <i...@d...pl> napisał(a):

    > a importerzy dostaja po dupie bo importowane produkty sa mniej
    > atrakcyjne.
    >
    > Po wprowadzeniu ojro przynajmniej ryzyko kursowe zniknie co tez jest
    > bardzo potrzebne.

    Nie trzeba było zasypiać na drugiej części wykłądu gdzie mówili
    o tym, że oprócz kursu wymiany jest jeszcze poziom cen - i jak
    usuniesz zmienność w jednym to drugie z nawiązką to skompensuje.

    --
    Tomek

  • 9. Data: 2009-09-19 20:17:29
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    > Jeżeli chodzi o importerów czy eksporterów, to spokojnie można się przed
    > ryzykiem kursowym zabezpieczyć

    Kto ponosi koszty tego ubezpieczenia w wypadku np. importera maszyn
    pierkarskich? UFO płaci, czy jednak ostatni w łańcuchu szary klient kupujący
    codziennie chleb?
    Jak myślisz, co się temu szarakowi bardziej kalkuluje? Opłacać przez całe życie,
    codziennie ubezpieczenie od ryzyka kursowego w tysiącach produktów, które
    nabywa, czy jednak lepiej zrobić to raz i jak najszybciej przy ujednoliceniu
    waluty?

    > Inna sprawa że na wspólna waluta to coś na czym wielkiego biznesu się nie
    > zrobi, natomiast stracić można dużo. Na nieprzyjęciu stracić można troszkę,
    > natomiast zyskać (jak pokazują ostatnie lata) sporo.

    Jakie straty poniosło biedne Białostockie z powodu posiadania takiej samej
    waluty jak burżujskie Mazowieckie?
    Skoro operacje na walutach są wartością samą w sobie, to dlaczego nie wprowadzić
    osobnych walut do każdego qojewództwa?

    --
    andreas

  • 10. Data: 2009-09-19 20:29:50
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-09-2009 o 22:17:29 andreas <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > całe życie, codziennie ubezpieczenie od ryzyka kursowego w tysiącach
    > produktów, które nabywa, czy jednak lepiej zrobić to raz i jak

    W tym rozumowaniu jest mała luka - założenie że wprowadzenie jednej waluty
    w magiczny sposób wyeliminuje ryzyko kursowe. No bo jak czegoś nie widać
    to tego nie ma, no nie ;)
    Można też pójść krok dalej - wyeliminować walutę, zdaje się że kiedyś
    niejaki Illicz próbował tego :)

> [...]
    > Skoro operacje na walutach są wartością samą w sobie, to dlaczego nie
    > wprowadzić osobnych walut do każdego qojewództwa?

    Jest coś takiego jak teoria optymalnego obszaru walutowego,
    co prawda akademicka "rąbanka", ale mimo wszytsko lepiej uargumentowana
    niż Twoje twierdzenia że zmiana koloru farby na papierze w magiczny sposób
    coś zmieni.

    --
    Tomek