  • 1. Data: 2009-01-27 08:28:40
    Temat: Baza znaków towarowych
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Czy poza http://www.uprp.pl/patentwebaccess/ jest jeszcze jakaś
    obowiązująca na terenie Polski baza którą należy przeszukać
    żeby mieć pewność że dana fraza nie jest zarejestrowanym znakiem towarowym?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-01-27 08:35:05
    Temat: Re: Baza znaków towarowych
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 09:28:40 +0100, Tomek napisał(a):

    > Czy poza http://www.uprp.pl/patentwebaccess/ jest jeszcze jakaś
    > obowiązująca na terenie Polski baza którą należy przeszukać żeby mieć
    > pewność że dana fraza nie jest zarejestrowanym znakiem towarowym?

    To jest baza UPRP.
    Jest jeszcze OAMI/OHIM:

    http://oami.europa.eu/CTMOnline/RequestManager/en_Se
    archBasic

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-01-27 08:50:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 09:35:05 Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > To jest baza UPRP.
    > Jest jeszcze OAMI/OHIM:
    >
    > http://oami.europa.eu/CTMOnline/RequestManager/en_Se
    archBasic

    Thx.
    Sytuacja jest taka - nazwa filmu jest zastrzeżona, film
    jest znany w pewnych kręgach, nazwa bohatera zastrzeżona nie jest.
    Powiedzmy że chodzi o "Dwóch takich co ukradli księżyc" (zastrzeżone)
    i "Jacek i Placek" (niezastrzeżone).

    Czy ów "Jacek i Placek" korzystają w związku z tym z jakiejś ochrony
    (jakiś znak towarowy "zależny" jeśli coś takiego istnieje, bo chyba
    zbitka dwóch słów utworem nie jest w żadnym przypadku?)

    (Zakładam że nie jest to znak powszechnie znany, bo wtedy
    z tego co wyczytałem rejestracja potrzebna nie jest)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-01-27 09:12:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 27 Sty, 09:50, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > (Zakładam że nie jest to znak powszechnie znany, bo wtedy
    > z tego co wyczytałem rejestracja potrzebna nie jest)

> [...]

    Jacek i Placek jest powszechnie znany bo oprocz filmu aktorskiego byl
    jeszcze film i serial animowany i Makuszynski tez jakas ksiazke o nich
    napisal ;).

    Juz byla na grupie rozmowa o Henryku Kwincie z "Vabanku".

  • 5. Data: 2009-01-27 09:15:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 10:12:57 SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > napisal ;).
    >
    > Juz byla na grupie rozmowa o Henryku Kwincie z "Vabanku".

    Ok, ale to był przykład z tym Jackiem i Plackiem

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-01-27 09:29:15
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    napisał(a):

> [...]
    > napisal ;).
    >
    > Juz byla na grupie rozmowa o Henryku Kwincie z "Vabanku".

    Znalazłem, tam jest o ochronie wizerunku.
    Ja mówię o nazwach postaci całkowicie fikcyjnych,
    renderowanych.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-01-27 09:47:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 09:50:11 +0100, Tomek napisał(a):

> [...]
    > pewnych kręgach, nazwa bohatera zastrzeżona nie jest. Powiedzmy że
    > chodzi o "Dwóch takich co ukradli księżyc" (zastrzeżone) i "Jacek i

    Nazwa filmu zastrzeżona jako znak towarowy? W jakiej klasie, dla jakich
    towarów?

    > Czy ów "Jacek i Placek" korzystają w związku z tym z jakiejś ochrony
    > (jakiś znak towarowy "zależny" jeśli coś takiego istnieje, bo chyba
    > zbitka dwóch słów utworem nie jest w żadnym przypadku?)

    Nie, w żadnym przypadku.
    Odpada także ochrona prawnoautorska (jest w Polsce orzeczenie nt.
    Genowefy Pigwy).
    Ale może to podchodzić pod ochronę dóbr osobistych twórcy. Wszystko
    zależy od kontekstu.

  • 8. Data: 2009-01-27 10:50:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 10:47:15 Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Nazwa filmu zastrzeżona jako znak towarowy? W jakiej klasie, dla jakich
    > towarów?

    W zasadzie to nie tyle nazwa filmu co nazwa świata (coś jak Worldcraft),
    w tym są filmy, seriale, maskotki etc - cały rynek. Wklejać z OAMI
    nie ma co, nawet deski snowboardowe mają na liście goodsów i serviców.

> [...]
    > Genowefy Pigwy).
    > Ale może to podchodzić pod ochronę dóbr osobistych twórcy. Wszystko

    Kontekst jest taki że chcę wykorzystać nazwę bohatera (nie jest zastrzeżona
    jako znak handlowy) jako domenę do postawienia sklepu internetowego sprzedającego
    *oryginalne* produkty z tej serii (przy czym nie chcę wprowadzać w błąd - byłoby
    dużymi literami że właściwa strona jest pod adresem takim a takim, a tutaj tylko
    sobie sprzedaję to i owo).
    Domenę już mam, natomiast jeśli mogę naruszyć w ten sposób jakieś paragrafy lub
    czyjeś prawa to się skontaktuję z kim trzeba zanim cokolwiek uruchomię.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-01-27 10:56:00
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 11:50:11 +0100, Tomek napisał(a):

    > Domenę już mam, natomiast jeśli mogę naruszyć w ten sposób jakieś
    > paragrafy lub czyjeś prawa to się skontaktuję z kim trzeba zanim
    > cokolwiek uruchomię.

    Ech, to zamiast cudować powiedz chociaż czy chodzi o kukiełkę z Polski, z
    Unii Europejskiej, z Europy, a może zza oceanu?

    Bardziej Miś Uszatek, Miś Coralgol czy Misiu Yogi?

  • 10. Data: 2009-01-27 11:00:16
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 11:56:00 Olgierd <n...@n...problem> napisał(a):

    > Ech, to zamiast cudować powiedz chociaż czy chodzi o kukiełkę z Polski, z
    > Unii Europejskiej, z Europy, a może zza oceanu?
    >
    > Bardziej Miś Uszatek, Miś Coralgol czy Misiu Yogi?

    Kukiełka z UK :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek