  • 1. Data: 2009-01-26 21:24:55
    Temat: Pozew w postepowaniu nakazowym - jak dlugo?
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Pod koniec grudnia 2008 złozylem w sadzie pozew w postepowaniu nakazowym (na
    gotowym druku).
    Powinienem dostac informacje z sadu o nr konta, na ktore powinienem wplacic
    pieniadze za postepowanie.
    Do dzis nic nie przyszlo. Jak dlugo moze to potrwac ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-26 21:29:24
    Temat: Re: Pozew w postepowaniu nakazowym - jak dlugo?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:
> [...]
    > pieniadze za postepowanie.
    > Do dzis nic nie przyszlo. Jak dlugo moze to potrwac ?

    Jakbyś wpłacił od razu, to już byś miał pewnie nakaz zapłaty. Jaka
    była wartość przedmiotu sporu?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-27 06:38:01
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Jakbyś wpłacił od razu, to już byś miał pewnie nakaz zapłaty. Jaka była
    > wartość przedmiotu sporu?

    Wartosc 280zł. To wlasnie w sadzie powiedziano mi, ze nie mam wplacac
    pieniedzy.
    Mialem zalozyc dokumenty, ktos je tam sprawdzi i jak cos nie bedzie gralo to
    razem z nr konta przysla informacje co jest nie tak z dokumentami.
    Najgorsze, ze nie mam potwierdzenia zlozenia dokumentow :(.
    Odczekac z miesiac/dwa i zlozyc jeszcze raz ?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-27 09:19:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baczek pisze:

> [...]
    > Najgorsze, ze nie mam potwierdzenia zlozenia dokumentow :(.
    > Odczekac z miesiac/dwa i zlozyc jeszcze raz ?

    Normalnie od takiej sprawy zapłaciłbyś 30zł kosztów sądowych,
    nalepiłbyś znaki sądowe na pozew i po wszystkim.

    Nie składaj pozwu jeszcze raz, bo już jeden złożyłeś. Musisz czekać.
    Ewentualnie dowiedz się o sygnaturę sprawy i wpłać 30zł przelewem i
    powiadom o tym sąd, być może to trochę przyspieszy sprawę. Generalnie
    teraz dużego pola do działania nie masz.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-27 10:16:51
    Od: Janeo <j...@g...com>

    On 27 Sty, 10:19, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > wpłać 30zł przelewem i
    > powiadom o tym sąd, być może to trochę przyspieszy sprawę. Generalnie
    > teraz dużego pola do działania nie masz.
    Odradzam wpłacenie, nie musi. Zapłata może czekać bez szkody dla
    ciebie, ponieważ to Sąd zobowiązany jest - o ile nie jesteś prawnikiem
    - do określenia wysokości zapłaty i powiadomienia o tym.
    Ale jak zależy na czasie, dowiedzieć się w sekretariacie jaki stan
    sprawy - może byc telefonicznie.
    Ewentualnie dodatkowe pismo (z powołaniem się na numer sprawy - vide
    wczesniejszy telefon) z prośbą o przyśpieszenie.
    Pozdr. - J

  • 6. Data: 2009-01-27 10:24:36
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Janeo pisze:
> [...]
    > Ewentualnie dodatkowe pismo (z powołaniem się na numer sprawy - vide
    > wczesniejszy telefon) z prośbą o przyśpieszenie.

    Oczywiście, nie musi płacić (aż zostanie wezwany), ale skoro zależy
    mu na czasie, to jak najszybsze dokonanie wpłaty jest działaniem bardzo
    wskazanym.

    --
    Liwiusz