  • 1. Data: 2009-01-27 08:28:32
    Temat: Wysylanie zwykłych listów
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Witam,
    Pod koniec roku 2008 (15.12.08) wysylalem okolo 1000szt listwo zwyklych
    regionalnym operatorem pocztowym PAF (nie polecam). Czy istnieje - może z
    ustawy termin doreczenia takich listów?
    Cholera...dowiaduje sie wlasnie od klientów ze coniektorzy do dzisiaj
    otrzymują te listy! Ponad miesiąc po terminie!!!

    Pozdrawiam
    Krystian Skiba

  • 2. Data: 2009-01-27 09:20:57
    Temat: Re: Wysylanie zwykłych listów
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ntx pisze:
> [...]
    > Cholera...dowiaduje sie wlasnie od klientów ze coniektorzy do dzisiaj
    > otrzymują te listy! Ponad miesiąc po terminie!!!

    Życzenia świąteczne? :)

    Nie korzystaj z tego operatora. Ja próbowałem Inposta i wrażenia
    miałem podobne - listy szły tygodniami. Prawo pocztowe reguluje, że list
    ekonomiczny ma iść maksymalnie 6 dni, ale nie wiem, czy obowiązuje ono
    tylko pocztę polską, czy innych operatorów prywatnych również.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-01-27 09:56:26
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > ekonomiczny ma iść maksymalnie 6 dni, ale nie wiem, czy obowiązuje ono
    > tylko pocztę polską, czy innych operatorów prywatnych również.

    Prawo pocztowe obowiązuje wszystkie podmioty świadczące usługi
    pocztowe, ale nie nakłada żadnych konkretnych wymogów na świadczone
    usługi. Wskazuje za to na regulamin świadczenia usług, który powinien
    być dostępny dla każdego kto chce z usług danej firmy skorzystać. To w
    tym regulaminie należy szukać parametrów świadczonej usługi.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 4. Data: 2009-01-27 10:10:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Sebcio pisze:

> [...]
    > być dostępny dla każdego kto chce z usług danej firmy skorzystać. To w
    > tym regulaminie należy szukać parametrów świadczonej usługi.

    Termin dostarczenia przesyłek listowych reguluje prawo pocztowe. 4
    dni dla listu priorytetowego, 6 dni dla listu zwykłego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-01-27 11:20:58
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Liwiusz pisze:

    > Termin dostarczenia przesyłek listowych reguluje prawo pocztowe. 4 dni
    > dla listu priorytetowego, 6 dni dla listu zwykłego.

    Owszem, ale ten zapis obowiązuje wyłącznie Pocztę Polską, jako jedynego
    "operatora publicznego" (art. 46 ust. 2 PP).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2009-01-27 20:29:05
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 27 Jan 2009 09:28:32 +0100, ntx napisał(a):

    > Cholera...dowiaduje sie wlasnie od klientów ze coniektorzy do dzisiaj
    > otrzymują te listy! Ponad miesiąc po terminie!!!

    Chyba masz zbyt wygórowane wymagania od tanich usług. Natomiast wg mojej
    analizy operatorzy alternatywni dlatego są tani, ponieważ z przysłowiowym
    jednym listem nikt nie będzie szedł, ani jednego listu nikt nie będzie
    wiózł. Jak nazbierają opłacalną liczbę to wtedy uruchamiają doręczenie.

    Tak jak już napisano, żadnych ustawowych przespisów na nich nie ma. Oni
    tylko coś tam deklarują, a czy Ty idziesz na to czy nie to Twój wybór.

    Też próbowaliśmy w firmie obniżyć koszty korespondencji papierowej, to
    żaden przedstawiciel z PAF czy Inposta nie raczył się pojawić. Od razu
    ocenili, że za mały klient i im się nie opłaca.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 7. Data: 2009-01-27 20:38:06
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 27-01-2009 o 21:29:05 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>
    napisał(a):

    > Też próbowaliśmy w firmie obniżyć koszty korespondencji papierowej, to
    > żaden przedstawiciel z PAF czy Inposta nie raczył się pojawić. Od razu
    > ocenili, że za mały klient i im się nie opłaca.

    Tepse dobrze obsługują, faktury z 10. są u mnie 11./12.
    Ale tepsa to inna liga.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-01-28 13:04:30
    Od: "ntx" <n...@s...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tepse dobrze obsługują, faktury z 10. są u mnie 11./12.
    > Ale tepsa to inna liga.

    dokladnie, fvat za leasing dostaje inpostem...i nigdy sie nie
    spoznieli...ale to inna liga. Nic, postanowilem od 1 stycznia wysylac tylko
    i wylacznei poczta. Szkoda tylko pracy sekratraki ktora musiala wszystkich
    klientow dobic do bazy PAF....myslalem ze wspolpraca bedzie dluzsza.