  • 21. Data: 2007-10-26 22:14:54
    Temat: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Od: Jakub Klama <j...@a...org>

    W pl.rec.foto.cyfrowa Winetoo <w...@n...spam.please.com> natrollował:
    > Ilość walniętych pikseli aby wyświetlacz był uznawany za w pełni sprawny
    > określa norma (nie pamiętam czy ISO, czy europejska). Tak więc ten aparat
    > jest w pełni sprawny więc nie ma mowy o niezgodności towaru z umową.

    Inna sprawa, że warunki gwarancyjne Canona to jest rozbój w biały dzień.
    Decydującą kwestią jest uszkodzenie ponad 0.01% pikseli na wyświetlaczu.
    Dla ekranu 2,5" z 250.000 pikselami oznaczałoby to uszkodzenie 25 sztuk.
    Wyobrażacie sobie ekran z uszkodzonymi 24 pikselami porozrzucanymi po
    całej jego powierzchni? Tego nie dałoby się używać. Producenci monitorów
    LCD przyjmują już znacznie bardziej rygorystyczne normy (zwykle 2 białe,
    lub 5 czarnych) dotyczące martwych pikseli. A taki monitor LCD to ma
    zwykle ~1.300.000 pikseli albo i lepiej, a nie 250.000. A razi po oczach
    szczególnie ta małostkowość i nieprofesjonalne podejście do klientów,
    którzy kupują, jak by nie patrzeć, coś więcej niż małpkę z supermarketu.

    --
    3605763 jot.

  • 22. Data: 2007-10-26 22:18:10
    Od: Jakub Klama <j...@a...org>

> [...]

    szczególnie ta małostkowość i nieprofesjonalne podejście do klientów,
    którzy kupują, jak by nie patrzeć, coś więcej niż małpkę z supermarketu.

    Równie dobrze mogliby napisać, że uszkodzonych może być 70% pikseli
    albo że aparat wcale nie musi działać i nie biorą za to żadnej
    odpowiedzialności. Sens jest dokładnie ten sam, czyli żaden.

    Swoją drogą, właśnie zajrzałem do karty gwarancyjnej. Nie ma tam ani
    słowa o martwych pikselach. Informacja znajduje się dopiero w instrukcji
    obsługi.

    --
    3605763 jot.

  • 23. Data: 2007-10-26 22:49:07
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    > W pl.rec.foto.cyfrowa Winetoo <w...@n...spam.please.com> natrollował:

    Mam jednak cichą nadzieję, że jeśli już, to owa norma określa liczbę, a
    nie ilość... Poza tym pisałem już, że towar niezgodny z umową to
    niekoniecznie towar wadliwy. Żadna śmieszna norma, mająca zakamuflować
    braki w kontroli jakości czy ogólniej w zarządzaniu produkcją, nie
    przekona mnie, że doskonale widoczne na wyświetlaczu uwalone piksle to
    rzecz normalna.

  • 24. Data: 2007-10-27 07:52:40
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > A to jakoś wyświetlaczowi pomoże? :O

    Motyla noga, zakręciłem się :)
    Oczywiście miałem na myśli CCDka.

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

  • 25. Data: 2007-10-27 10:43:25
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Jakub Klama wrote:

    > Inna sprawa, że warunki gwarancyjne Canona to jest rozbój w biały dzień.

    *Nikt* Ci nie każe kupować.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 26. Data: 2007-10-27 12:45:33
    Od: Jakub Klama <j...@a...org>

    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> natrollował:

    > Motyla noga, zakręciłem się :)
    > Oczywiście miałem na myśli CCDka.

    Oczywiście miałeś na myśli matrycę CMOS. ;-)

    --
    3605763 jot.

  • 27. Data: 2007-10-31 17:04:47
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    Jakub Klama pisze:
    > Oczywiście miałeś na myśli matrycę CMOS. ;-)

    Mam u siebie CCDka i mam w menu mapowanie matrycy, co więcej, mapowanie to działa.
    Może robie coś źle :-))

    Aha, oly e-500

    --
    pgp: 0x5E1F9631