    From: Jakub Klama <j...@a...org>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Badpixel w nowym aparacie
    Supersedes: <fftosu$1j0d$2@remotehell.sc.czest.pl>
    Date: Fri, 26 Oct 2007 22:18:10 +0000 (UTC)
    Sender: Jakub Klama <j...@r...sc.czest.pl>

    W pl.rec.foto.cyfrowa Winetoo <w...@n...spam.please.com> natrollował:
    > Ilość walniętych pikseli aby wyświetlacz był uznawany za w pełni sprawny
    > określa norma (nie pamiętam czy ISO, czy europejska). Tak więc ten aparat
    > jest w pełni sprawny więc nie ma mowy o niezgodności towaru z umową.

    Inna sprawa, że warunki gwarancyjne Canona to jest rozbój w biały dzień.
    Decydującą kwestią jest uszkodzenie ponad 0.01% pikseli na wyświetlaczu.
    Dla ekranu 2,5" z 250.000 pikselami oznaczałoby to uszkodzenie 25 sztuk.
    Wyobrażacie sobie ekran z uszkodzonymi 24 pikselami porozrzucanymi po
    całej jego powierzchni? Tego nie dałoby się używać. Producenci monitorów
    LCD przyjmują już znacznie bardziej rygorystyczne normy (zwykle 2 białe,
    lub 5 czarnych) dotyczące martwych pikseli. A taki monitor LCD to ma
    zwykle ~1.300.000 pikseli albo i lepiej, a nie 250.000. A razi po oczach
    szczególnie ta małostkowość i nieprofesjonalne podejście do klientów,
    którzy kupują, jak by nie patrzeć, coś więcej niż małpkę z supermarketu.

    Równie dobrze mogliby napisać, że uszkodzonych może być 70% pikseli
    albo że aparat wcale nie musi działać i nie biorą za to żadnej
    odpowiedzialności. Sens jest dokładnie ten sam, czyli żaden.

    Swoją drogą, właśnie zajrzałem do karty gwarancyjnej. Nie ma tam ani
    słowa o martwych pikselach. Informacja znajduje się dopiero w instrukcji
    obsługi.

    --
    3605763 jot.