  • 1. Data: 2007-10-24 19:07:28
    Temat: prawo do usunięcia podsłuchu
    Od: Atlantis <m...@N...pl>

    Sytuacja jak zaznaczam całkowicie hipotetyczna, zainspirowało mnie pewne
    pytanie postawione kiedyś na elektrodzie, na które nikt nie udzielił
    odpowiedzi (nic dziwnego - po portal i forum elektroników, nie prawników
    :P).

    A więc powiedzmy, że ktoś znajduje u siebie w mieszkaniu pluskwę. Nie
    wie kto ją podłożył - znajomy dla żartu, upierdliwy sąsiad czy jakieś
    służby specjalne. ;) Słowem - czy można takie coś usunąć z własnego
    mieszkania? ;) Jeśli okaże się, że urządzenie było założone przez jakieś
    służby z nakazem (a domyślam się, że zakładający się nie podpisuje na
    obudowie) to czy inwigilowany beknie dodatkowo za usunięcie podsłuchu
    założonego zgodnie z prawem? Ewentualnie może odpowiedzieć za kradzież
    lub zniszczenie cudzej własności? ;)

  • 2. Data: 2007-10-24 19:09:04
    Temat: Re: prawo do usunięcia podsłuchu
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Atlantis pisze:

    > Ewentualnie może odpowiedzieć za kradzież
    > lub zniszczenie cudzej własności? ;)

    Demontujesz, zgłaszasz jako rzecz znalezioną i żądasz 10% znaleźnego ;)

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 3. Data: 2007-10-24 19:27:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Atlantis" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    Ja bym nie dotykał, tyko na wszelki wypadek złożył zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa. I sprawa się wyjaśni.

  • 4. Data: 2007-10-24 19:36:17
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > założonego zgodnie z prawem? Ewentualnie może odpowiedzieć za kradzież
    > lub zniszczenie cudzej własności? ;)

    i to znacznej wartosci ;)

    Icek

  • 5. Data: 2007-10-24 19:52:51
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 24-10-2007 o 21:07:28 Atlantis <m...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > nakazem (a domyślam się, że zakładający się nie podpisuje na obudowie)
    > to czy inwigilowany beknie dodatkowo za usunięcie podsłuchu założonego

    hm... to pluskwy sa teraz podpisane?
    odlaczasz zasilanie i zglaszasz popelnienie przestepstwa

    > Ewentualnie może odpowiedzieć za kradzież lub zniszczenie cudzej
    > własności? ;)

    jezli podsluchuje CBA to powinienes sie martwic o co innego np dobry
    adwokat

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 6. Data: 2007-10-24 20:56:56
    Od: Atlantis <m...@N...pl>

    Icek pisze:

    > i to znacznej wartosci ;)

    No bez przesady - toż to zwykły nadajnik radiowy pracujący na
    odpowiedniej częstotliwości. Nawet gdyby miał pracować cyfrowo wraz z
    blokiem szyfrującym przed wysłaniem, to całość nie powinna być o wiele
    bardziej skomplikowana niż najprostszy telefon komórkowy. ;)

  • 7. Data: 2007-10-24 21:01:45
    Od: Atlantis <m...@N...pl>

    leon pisze:

    > hm... to pluskwy sa teraz podpisane?
    > odlaczasz zasilanie i zglaszasz popelnienie przestepstwa

    No właśnie - ale w pytaniu była możliwość głupiego kawału. Tak znajomego
    posłać do więzienia? ;P

    > jezli podsluchuje CBA to powinienes sie martwic o co innego np dobry
    > adwokat

    Nie ta osoba - w trzeciej! :P Ja problemów z CBA nie, gdybym nawet
    chciał, to i tak nie pełnię żadnej funkcji, która mogłaby się wiązać z
    korupcją. :)
    Pytanie było następujące: Ktoś znajduje u siebie w domu pluskwę, niszczy
    ją, a za jakiś czas i tak te służby coś na niego znajdują. Czy odpowie
    jeszcze za samowolne usunięcie podsłuchu?

    Może inaczej: czasem ogłaszają się specjaliści od wykrywania tego typu
    urządzeń, zakłócania ich pracy itp. Pracują chociażby dla dużych firm.
    Jeśli taki człowiek w ramach swej praktyki usunie pluskwę CBA, ABW,
    Policji (przecież chyba ich nie podpisują?) lub innej instytucji tego
    typu - może mu grozić odpowiedzialność karna?

  • 8. Data: 2007-10-24 21:33:45
    Od: "swen" <n...@n...com>

> [...]
    > ją, a za jakiś czas i tak te służby coś na niego znajdują. Czy odpowie
    > jeszcze za samowolne usunięcie podsłuchu?

    No to na chopski rozum:)
    Powiedzmy, ze wazysz 150kg a jakis amotor z CBA (nie brakuje ich tam, z tego
    co prasa pisze) montuje super nowoczesne urzadzenie w krzesle, ty siadasz i
    robisz maly nalesnik z tego supernowoczesnego urzadzenia. Na jakiej
    podstawie beda cie scigac? Ze usiadles nie tam gdzie trzeba w swoim domu?:))
    Albo idziesz ulica i pech, cholera jasna wlazisz w gowno, ktore okazuje sie
    podsluchem zalozonym przez super speca z CBA to tez na jakiej podstawie cie
    oskarza? Ze wlazles nie w to gowno co trzeba?

  • 9. Data: 2007-10-24 21:39:23
    Od: "Szolek" <m...@s...jest.zly.wp.pl>

> [...]
    > Policji (przecież chyba ich nie podpisują?) lub innej instytucji tego
    > typu - może mu grozić odpowiedzialność karna?

    Nie jestem prawnikiem, ale z tego co se tek dedukuje, to:
    1. Musieli by udowodnic ze dzialales umyslnie (zniszczenie)
    2. Sami powinni obawiac sie zarzutu z Twojej strony o nieprofesjonalne
    działanie (Panie prokuratorze! Ci partacze wlozyli pluskwe do gniazda,
    ktore regularnie żona mi wyrywa gry wyciąga wtyczke od żelazka!)
    itp...

    Szolek

  • 10. Data: 2007-10-25 02:17:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Atlantis wrote:

> [...]
    > blokiem szyfrującym przed wysłaniem, to całość nie powinna być o wiele
    > bardziej skomplikowana niż najprostszy telefon komórkowy. ;)

    spróbuj kupić telefon komórkowy wielkości pluskwy

    bo pluskwa wielkości telefonu komórkowego będzie raczej zdecydowanie
    tańsza niż ten rzeczony telefon.