    From: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Date: Wed, 25 Aug 2010 09:25:53 +0200

    W dniu 2010-08-24 22:39, scream pisze:
    > Witam,
    >
    > Sprawa jak w temacie... Kupiłem nową drukarkę fiskalną, która właściwie od
    > pierwszego dnia działania pracuje niepoprawnie, tj. zawiesza się
    > kilkadziesiąt razy dziennie, co bardzo utrudnia pracę.

    Jaka to drukarka? Trafiłeś na partaczy którzy pewnie kupili uprawnienia
    serwisowe. Stara gwardia by Ci wytłumaczyła, że właśnie żeby zapobiec
    takim akcjom drukarkę przez kilka dni używa się w trybie niefiskalnym, a
    dopiero potem fiskalizuje. I nie kupuje się drukarek fiskalnych tanich
    tylko dobre, to znacznie ułatwia potem życie.

    > Producent twierdzi, że tych drukarek fiskalnych się "nie naprawia",
    > ponieważ jest ona zbudowana modułowo, to serwisant na miejscu powinien
    > wyjąć jeden moduł, włożyć drugi (nowy) i w ten sposób usunąć usterkę.
    I tak i nie. Zależy jaka drukarka i co nawaliło. Mechaniczne rzeczy
    zwykle daje się wymienić na poziomie serwisu, elektronikę różnie, zależy
    czy musisz zerwać np. plombę modułu fiskalnego, co faktycznie mogą
    zrobić tylko "duże serwisy" ale niekoniecznie producenta.

    > Serwis natomiast twierdzi, że producent nie ma racji, bo drukarka jest
    > nowa, a na nowe drukarki jest gwarancja i oni muszą ją wysłać do producenta
    > i sami nie naprawią (po co w takim razie serwis?). Trwa to 14 dni roboczych
    > (3 tygodnie) i na ten czas musiałbym zamknąć sklep (mission impossible)
    > albo kupić sobie nową drukarkę (2000 zł, średnio mi się to uśmiecha).
    Serwis ma o tyle rację, że faktycznie może musieć wysłać do producenta i
    faktycznie trwa to około 3 tygodni. I faktycznie przez ten czas zgodnie
    z ustawą nie możesz prowadzić sprzedaży detalicznej (w punkcie gdzie
    masz zainstalowaną tą drukarkę jeśli nie ma drugiej). Natomiast
    kupowanie kolejnego g ... za 2k możesz sobie odpuścić. Dobra drukarka
    kosztuje w granicach 2,8k netto i zdziwisz się może, ale są to produkty
    głównie polskiej myśli technicznej. W przeciwieństwie do np. włoskich są
    bardzo trwałe.

    > Kto ma rację i jakie ja mam prawa? Rozumiem, że urządzenie może się zepsuć,
    > ale ten egzemplarz akurat od samego początku działał źle. Gdybym był
    > konsumentem była by to zwykła niezgodność towaru z umową, a tak - co mam z
    > tym począć?

    Gdybyś trafił na dobry serwis, to przed fiskalizacją sprawdziliby ją i
    wymienili na inny egzemplarz. Po fiskalizacji klamka zapadła, możesz ją
    już tylko serwisować, niestety w sposób jaki Ci zaproponowano.

    > Dodatkowa sprawa - podobno aby móc zmienić firmę serwisującą tą drukarkę
    > trzeba zrobić nowy wpis w książeczce i to kosztuje 200 zł.
    Trzeba zrobić nowy wpis osób uprawnionych. Technicznie zajmuje to 5
    minut. Cena jest negocjowalna. 200 zł to tak średnio drogo.

    >Skoro serwis pod
    > którego opieką jest moja drukarka jest niekompetentny i odmawia naprawy, to
    > czemu jeszcze u licha ja mam płacić za możliwość naprawienia jej (na
    > gwarancji) w innym serwisie?!

    Opisz sprawę producentowi. Ponawiam pytanie: jaka to drukarka?

    --
    MZ