    From: Michał Gut <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Awaria nowej drukarki fiskalnej
    Date: Wed, 25 Aug 2010 11:32:45 +0200
    Sender: g...@n...wsisiz.edu.pl

    jestem serwisantem urzadzen fiskalnych wiec informację masz z pierwszej
    ręki:)

    cos mi się nie do końca chce wierzyć,że ci się drukarka zawiesza x razy
    dziennie. Drukarka fiskalna ma to do siebie ze współpracuje z programem
    magazynowym - on może być spaprany. Drukarka generalnie w teorii może się
    zawiesić, natomiast są to raczej teoretyczne rozwazania. Nie slyszalem o
    zanym przypadku.

    Jeśli faktycznie to drukarka jest uszkodzona (slyszalem o roznych
    krzaczastych produktach konkurencyjnych firm (w sensie producentow a nie
    mojej konkurencji - ja serwisuje i handluje tylko urządzeniami Elzabu)) to
    kroki:

    a)wzywasz serwisanta do usunięcia usterki (date i godzine wypełniasz w
    książce serwisowej w stosownej rubryce).
    jak oleje(ma ustawowo 48h na reakcję) albo naprawa nieskuteczna i sie
    wymiguje to
    B)ZAWSZE masz możliwość skorzystania z serwisu fabrycznego (czyli
    producenta - każdy musi mieć w polsce swój serwis fabryczny).
    c) zmienić serwis: kontaktujesz sie z producentem i domagasz sie
    przydzielenia innego serwisanta (ot tak nie mozesz sobie isc do innego)

    jednocześnie piszesz skargę do producenta na serwisanta (jak chcesz zrobić
    większy dym to do skarbówki aczkolwiek ja bym walił do MF bo to oni daja
    homologacje i mogą dać po łapach producentowi jeśli on też 'leci sobie w
    kulki'.

    odpowiadajac na twojego maila:
    producent dobrze twierdzi ze drukarek fiskalnych sie nie naprawia (tzn można
    ale nie ma sensu). Są gotowe moduły które się wymienia i cześć.
    Serwis gada bzdury (zakładam,że zasada dzialania producent-serwis jest taka
    sama jak u mnie) bo serwis dostał już kasę za to, że będzie prowadził serwis
    GWARANCYJNY. Do serwisu fabrycznego sie leci jak jest problem ktorego
    serwisant nie moze zidentyfikować lub problem dotyczy modułu
    fiskalnego(serwisant autoryzowany nie ma prawa się do niego dotykać).
    Naprawa nie trwa 14 dni roboczych. U mnie najdłuższa naprawa trwała bodajze
    5 dni bo wymagała pojechania z warszawy do katowic, diagnostyka, powrót do
    warszawy do serwisu fabrycznego na wymiane modulu fiskalnego, potem do domu
    i niebawem odebralem urzadzenie, spowrotem do katowic, fiskalizacja i
    gotowe.
    Trafiłeś na papraków.... Aczkolwiek nie wykluczam ze problem nie tkwi w
    drukarce a w programie (sprawdz to koniecznie! wezwij informatyka najlepiej
    dyplomowanego serwisanta danego programu ktorego uzywasz).

    Anegdotka o paprakach:
    Firma X kupiła od firmy (P)aprak drukarkę fiskalną. Po kilku latach X
    zmieniłą serwis na (M)nie, bo nie chcieli mieć 10 serwisów w 10 miastach do
    10 urządzeń tylko jeden. Po przejęciu urządzeń zrobiłem im kontrolę po
    której wyszło, że serwisant P nie zgłosił do US drukarki ani też nie
    poinformował klienta o tym, że on też musi.
    Brawurowa akcja wysmarowania czynnego żalu i dopełnienia formalności z moją
    pomocą uchroniło X od dostania pajdy za partactwo P. Szczęśliwie nie mieli
    kontroli z US przez te kilka lat a dochód z drukarki rozliczali prawidłowo.

    Zmiana serwisu z innego powodu niz widzimisie jest (powinna byc) bezplatna.
    Przy widzimisie obciążany jest _serwis przejmujący_. Na gwarancji możesz
    nadal naprawić bezpłatnie w serwisie fabrycznym.

    Strzelam: Innova? trafilem?

    sir