  • 1. Data: 2006-08-25 14:35:59
    Temat: Spadek
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    Czy mozna zrzec sie spadku?

    Jezeli tak to w jaki sposob. Czy trzeba zakladac sprawe w sadzie, czy
    poprostu nic nie robic. Nie mam zadnej umowy, moja mama nie zostawila
    testamentu.

    Pozdrawiam Anna

  • 2. Data: 2006-08-25 14:59:28
    Temat: Re: Spadek
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "dexth" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mozna zrzec sie spadku?
    >
    > Jezeli tak to w jaki sposob. Czy trzeba zakladac sprawe w sadzie, czy
    > poprostu nic nie robic. Nie mam zadnej umowy, moja mama nie zostawila
    > testamentu.

    Zrzec sie mozesz.
    Trybu zrezczenie sie nie pamietam.

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 3. Data: 2006-08-25 16:34:11
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    dexth napisał(a):
> [...]
    >
    > Jezeli tak to w jaki sposob. Czy trzeba zakladac sprawe w sadzie, czy
    > poprostu nic nie robic. Nie mam zadnej umowy, moja mama nie zostawila

    Można się zrzec ale tylko w okresie 6 miesięcy od dnia
    w którym dowiedziałaś się o powołaniu do spadku. W Twoim
    przypadku to data zgonu mamy.
    Składa się wniosek do Sądu rejonowego właściwego dla ostatniego miejsca
    zamieszkania spadkodawcy.

    Michał

  • 4. Data: 2006-08-25 16:39:58
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    dexth wrote:
    > Czy mozna zrzec sie spadku?
    >
    > Jezeli tak to w jaki sposob. Czy trzeba zakladac sprawe w sadzie, czy
    > poprostu nic nie robic.

    Witaj,

    przyjęcie i odrzucenie spadku regulują przepisy Kodeksu Cywilnego
    Art. 1012 i następne. Masz na to 6 miesięcy od dnia, w którym
    dowiedziałaś się o powołaniu do spadku, czyli w Twoim przypadku
    najprawdopodobniej od dnia śmierci Spadkodawczyni. Oświadczenie o
    przyjęciu lub odrzuceniu spadku składa się w sądzie spadku.

    Pozdrawiam
    Zbyszek Niemczewski

    --
    http://www.solski.pl

  • 5. Data: 2006-08-26 15:20:53
    Od: "dexth" <d...@i...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

> [...]
    > najprawdopodobniej od dnia śmierci Spadkodawczyni. Oświadczenie o
    > przyjęciu lub odrzuceniu spadku składa się w sądzie spadku.

    Dzięki jeszcze mam troche czasu.
    A jak sie sprawa przedstawia po uplywie 6 miesiecy, np. po kilku latach?

    Pozdrawiam Anna

  • 6. Data: 2006-08-26 20:58:30
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    dexth wrote:
    > A jak sie sprawa przedstawia po uplywie 6 miesiecy, np. po kilku latach?

    Brak oświadczenia o odrzuceniu spadku lub przyjęciu spadku z
    dobrodziejstwem inwentarza w terminie 6 miesiecy od dnia powzięcia
    wiadomości o powołaniu do spadku skutkuje przyjęciem spadku wprost -
    wraz z odpowiedzialnością za długi.

    Pozdrawiam
    Zbyszek

    --