  • Date: Sat, 26 Aug 2006 18:28:46 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Automatyczne przedłużanie polisy OC

    Boombastic wrote:

    > W przypadku braku potwierdzenia zawarcia umowy OC policjant zatrzyma auto na
    > parkingu policyjnym. Policja nie zajmuje się ściganiem i nakładaniem kar z
    > funduszu gwarancyjnego, policja pilnuje, by auto było ubezpieczone. Jak nie
    > może tego potwierdzic, to zatrzymuje auto na parkingu, gdzie jest dowożone
    > wezwaną lawetą.

    Ale człowiek umowę ma. Przepis wymaga posiadania przy sobie umowy _LUB_
    kwitka za przelew. Zwracam uwagę na różnicę kwantyfikatorów "lub" oraz
    "i". Patrz: artykuł 38 punkt 3. Muszę mieć dowód _zawarcia_ umowy (lub
    kwitek za przelew), a nie dowód braku rozwiązania umowy.

    Ja mam umowę, a opłacać mogę przelewami elektronicznymi. Policjant
    musiałby udowodnić fakt rozwiązania umowy.

    PS: w praktyce jeszcze nie sprawdziłem i w tym roku nie sprawdzę, bo w
    tym roku zmieniłem pojazd. A ostatnio byłem kontrolowany jakieś 3 lata
    temu i wtedy też miałem nową umowę...