  • 1. Data: 2005-09-07 16:13:47
    Temat: Auchan Częstochowa interpetuje Kodeks Cywilny
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

    Witam szanowną grupę,

    Starłem się dziś z panią menedżer (manager?) AGD i jednoczesnie kierownikiem
    serwisu w Auchan Częstochowa. Odstąpiłem od umowy (kupno globusa) zawartej dzień
    wcześniej (czego dowodem jest paragon) z prostego faktu, że towar był niezgodny
    z umową (po wyjęciu globusa z folii urwała się nóżka. Uprzedzając pytania - nikt
    jej nie urwał, ani złośliwie, ani przypadkowo).

    Nie wnikam na razie w szczegóły samego towaru i jego nieużyteczności, ale w
    końcu pokazałem pani menedżer AGD (i jednocześnie kierownik serwisu) treść
    artykułu 560 Kodeksu Cywilnego, na co ona arogancko oświadczyła, że oni (tzn.
    Auchan, co najmniej w Częstochowie) *Kodeks Cywilny* stosuje wobec firm.

    W związku z tym mam pytanie:
    1. Czy takie postępowanie Auchan Polska jest zgodne z prawem?
    2. Czy pani menedżer AGD i kierownik serwisu wprowadziła mnie w błąd?
    3. Co dalej z moim globusem?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak,

  • 2. Data: 2005-09-07 16:28:04
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Majchrzak napisał(a):
> [...]
    > Auchan, co najmniej w Częstochowie) *Kodeks Cywilny* stosuje wobec firm.

    Jeśli jesteś konsumentem, to nie przysługują ci uprawnienia z tytułu
    rękojmi, a z tytułu niezgodności towaru z umową (ustawa z 27 lipca 2002
    roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej). Odstąpienie od
    umowy nie jest takie proste, a tylko w wyjątkowych przypadkach może
    nastąpić od razu. W pierwszej kolejności - wymiana albo naprawa.
    więcej - www.federacja-konsumentow.org.pl

    > W związku z tym mam pytanie:
    > 1. Czy takie postępowanie Auchan Polska jest zgodne z prawem?

    tak

    > 2. Czy pani menedżer AGD i kierownik serwisu wprowadziła mnie w błąd?

    nie

    > 3. Co dalej z moim globusem?

    Jest Twoją własnością.
    Możesz żądać wymiany.

    KG

  • 3. Data: 2005-09-07 16:59:34
    Od: "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > umowy nie jest takie proste, a tylko w wyjątkowych przypadkach może
    > nastąpić od razu. W pierwszej kolejności - wymiana albo naprawa.

    Chciałem tylko wymiany. I tego mi odmówiono. Mimo iż setki takich globusów stoją
    na półkach.

    > tak

    Bardziej mi chodziło o to, czy Kodeks Cywilny może być stosowany przez Auchan
    tylko wobec firm, nie wobec konsumentów cywilnych, jak mi pani menedżer
    powiedziała.

    > nie

    jw, w kontekście stosowania KC

    > Jest Twoją własnością.
    > Możesz żądać wymiany.

    Mogą nie wymienić skoro jest popsuty, nie z mojej winy? Choć Auchan pewnie uzna,
    że z mojej.

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

  • 4. Data: 2005-09-07 17:03:53
    Temat: [OTi] Ochrona danych, hihi...
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    57.html

    Cos mi to przypomina...

    "- Każdy, kto wejdzie na stronę internetową www.beger.pl automatycznie
    po kilku sekundach przekierowywany jest na stronę pana Kaczyńskiego -
    poinformowała w czwartek podczas konferencji prasowej.

    - Pozwany Lech Kaczyński wykorzystuje mój wizerunek i moje dane osobowe,
    i w ten sposób narusza moje dobra osobiste. Wprowadza w błąd
    internautów. Jest to perfidne łamanie prawa dyskredytujące kandydata w
    wyborach prezydenckich - powiedziała Beger."

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 5. Data: 2005-09-07 17:24:26
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Marcin Majchrzak" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1116.00001517.431f1c76@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > Auchan
    > tylko wobec firm, nie wobec konsumentów cywilnych, jak mi pani menedżer

    Moze, a nawet musi. Kodeks cywilny zawiera odeslanie do przepisow o
    sprzedazy konsumenckiej w tym zakresie (art. 535 ze zn. 1 KC).

    > jw, w kontekście stosowania KC

    jw

    > Mogą nie wymienić skoro jest popsuty, nie z mojej winy?

    Jesli nie naprawia to musza wymienic.

  • 6. Data: 2005-09-07 17:26:52
    Od: "MH" <M...@N...com>

    Pewnie o tym nie wiecie ale...

    W Kolchozie Europejskim wprowadzono rok czy dwa lata temu prawo ze
    jezeli towar zepsuje sie w ciagu 6 miesiecy od zakupu to towar jest
    uwazany za wadliwy w momencie sprzedazy.

    MH

  • 7. Data: 2005-09-07 17:39:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    MH napisał(a):
    > W Kolchozie Europejskim wprowadzono rok czy dwa lata temu prawo ze
    > jezeli towar zepsuje sie w ciagu 6 miesiecy od zakupu to towar jest
    > uwazany za wadliwy w momencie sprzedazy.

    A coś na potwierdzenie tych słów? Czy w maglu słyszałeś?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2005-09-07 18:07:00
    Od: "Artur" <a...@i...pl>

    > Pewnie o tym nie wiecie ale...
    >
    > W Kolchozie Europejskim wprowadzono rok czy dwa lata temu prawo ze
    > jezeli towar zepsuje sie w ciagu 6 miesiecy od zakupu to towar jest
    > uwazany za wadliwy w momencie sprzedazy.

    Jesli sie zepsuje to moze i tak, ale uszkodzenie mechaniczne jak w tym
    przypadku to raczej nie lapie sie pod to. (np kupisz cos, rozstrzaskasz i
    powiesz ze byl wadliwy w momencie sprzedazy ?? )

  • 9. Data: 2005-09-07 22:50:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <1...@n...onet.pl>, Marcin Majchrzak wrote:
    > Bardziej mi chodziło o to, czy Kodeks Cywilny może być stosowany przez Auchan
    > tylko wobec firm, nie wobec konsumentów cywilnych, jak mi pani menedżer
    > powiedziała.

    W omawianym zakresie KC nie ma zastosowania przy sprzedaży konsumenckiej.
    Samo pojęcie którego uzyłeś: "niezgodność towaru z umową" przy takiej
    sprzedaży, zdefiniowane jest w ustawie przytoczonej przez kam'a.
    W skrócie: powiedziała Ci dobrze.

    > Mogą nie wymienić skoro jest popsuty, nie z mojej winy? Choć Auchan pewnie uzna,
    > że z mojej.

    Poszukaj po archiwum jak reklamować, jakie są terminy etc. Popatrz też na

  • 10. Data: 2005-09-07 22:59:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marcin Majchrzak napisał(a):
    > Bardziej mi chodziło o to, czy Kodeks Cywilny może być stosowany przez Auchan
    > tylko wobec firm, nie wobec konsumentów cywilnych, jak mi pani menedżer
    > powiedziała.

    przeczytaj art.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    KG