  • 1. Data: 2013-04-29 23:22:21
    Temat: Art. 97 §1 KPW
    Od: anacron <a...@a...pl>

    Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia. (Dz. U. z dnia 29 września
    2001 r.) -
    "(...)
    Art. 97
    §1. W postępowaniu mandatowym (...) funkcjonariusz uprawniony do
    nakładania grzywny w drodze mandatu karnego może ją nałożyć jedynie,
    gdy: (...)
    3) stwierdzi popełnienie wykroczenia za pomocą przyrządu
    kontrolno-pomiarowego lub urządzenia rejestrującego (...) i nie zachodzi
    wątpliwość co do sprawcy czynu..."

    Pytanie: Czy policjant nakładający mandat bez 100% pewności, kto jest
    sprawcą czynu nie popełnia przypadkiem jakiegoś wykroczenia/przestępstwa?

    Pytam w związku z tym
    http://www.wykop.pl/link/1492973/sokolowski-potwierd
    zil-zasadnosc-zarzutow-pytanie-na-sniadanie-tvp2-26-
    04-2013/
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2013-04-29 23:32:19
    Temat: Re: Art. 97 §1 KPW
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anacron wrote:
> [...]
    >
    > Pytam w związku z tym
    > http://www.wykop.pl/link/1492973/sokolowski-potwierd
    zil-zasadnosc-zarzutow-pytanie-na-sniadanie-tvp2-26-

    A jestes mu w stanie udowodnic, ze policjant nie mial 100% pewnosci?
    Przyjety mandat oznacza, ze policjant mial racje.

  • 3. Data: 2013-04-29 23:42:46
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 29.04.2013 23:32, witek wrote:

    > Przyjety mandat oznacza, ze policjant mial racje.

    Nie. Przyjety mandat oznacza jedynie, ze dana osoba uznaje to za lepsza
    opcję niż skierowanie sprawy do sadu. Ktoś moze sie poczuwac, ze
    popelnil wykroczenie. Ktos inny woli zaplacic 200 zł i miec z czapy, a
    nie marnowac czas w sadach.

    To ze policjant ma racje lub nie nijak nie wynika z przyjecia mandatu.

    IMHO

    zen.aspx

  • 4. Data: 2013-04-29 23:44:54
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.04.2013 23:32, witek pisze:

    zil-zasadnosc-zarzutow-pytanie-na-sniadanie-tvp2-26-
    04-2013/

    > A jestes mu w stanie udowodnic, ze policjant nie mial 100% pewnosci?
    > Przyjety mandat oznacza, ze policjant mial racje.

    Jestem. Oglądałeś to do końca? To ja jestem tam w studio, mam komplet
    dokumentów z pieczątkami GUM i KGP z których jednoznacznie wynika, że
    nie da się jednoznacznie ustalić na podstawie pomiarów radarami
    używanymi przez polską policję ustalić pojazdu/obiektu którego to
    prędkość bez doposażenia radaru w aparat wykonujący zdjęcia seriami.

    Co prawda radary doplerowskie wykorzystujące modulowaną częstotliwością
    wiązkę potrafią ocenić odległość i zliczyć ilość odbitych sygnałów, ale
    takich w polsce nie ma. Ręczne mierniki radarowe Rapid 1a, Rapid 2,
    Rapid 2-ka, K-15 i Iskra-1 wykorzystują wiązkę niemodulowaną. W naszym
    zacnym gronie https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza są ludzie
    znający się na informatyce, elektronice cyfrowej, telemetrii (w tym
    radarowej). Więc tak potrafimy to udowodnić.

    Pytam więc, czy popełnia on jakieś przestępstwo?

  • 5. Data: 2013-04-29 23:58:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anacron wrote:
> [...]
    >>> "(...)

    zil-zasadnosc-zarzutow-pytanie-na-sniadanie-tvp2-26-
    04-2013/

    > Jestem.

    No to nie przyjmuj mandatu, a reszte bedziesz wyjasnial w sadzie.

> [...]
    > używanymi przez polską policję ustalić pojazdu/obiektu którego to
    > prędkość bez doposażenia radaru w aparat wykonujący zdjęcia seriami.

    o ile jest wiecej niz jeden.
    sorry, ale w bajki o latajacym samolocie jakos nie wierze.

    pileczka po stronie policji.
    teraz oni beda musieli wykazac, ze to jednak twoj pojazd.

    A sedzia i tak wlepi ci grzywne na podstawie "doświadczenia zyciowego"

    > Pytam więc, czy popełnia on jakieś przestępstwo?

    Nie.
    Bo policjant wątpliwosci nie ma.
    I nie udowodnisz mu, ze sklamal.

  • 6. Data: 2013-04-30 00:05:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.04.2013 23:58, witek pisze:
    > No to nie przyjmuj mandatu, a reszte bedziesz wyjasnial w sadzie.

    Nie przyjmuję

    > o ile jest wiecej niz jeden.
    > sorry, ale w bajki o latajacym samolocie jakos nie wierze.

    Na początek przeczytaj podręcznik do szkolenia amerykańskich z drogówki.
    Albo nie, starczy ci to: http://certare.pl/wp/bledy-radaru/

    > pileczka po stronie policji.
    > teraz oni beda musieli wykazac, ze to jednak twoj pojazd.

    Ich jedynym argumentem jest "urządzenie ma legalizację", która jak się
    okazało jest wystawiona na podstwie w którym poświadoczno nieprawdę.

    > A sedzia i tak wlepi ci grzywne na podstawie "doświadczenia zyciowego"

    Na 4 podejścia 3 uniewinnienia. Teraz będę próbował wzruszyć pierwszy
    wyrok, który był niekorzystny dla mnie, ale wtedy nie wiedziałem tego co
    wiem teraz.

    > Nie.
    > Bo policjant wątpliwosci nie ma.
    > I nie udowodnisz mu, ze sklamal.

    Jedno pytanie, skąd pewność, że to ja przekroczyłem prędkość?
    Bo... widział? SMS dostał? Skąd? Ogólnie ROTFL. :)
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2013-04-30 07:44:04
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2013-04-29 23:22, anacron pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie: Czy policjant nakładający mandat bez 100% pewności, kto jest
    > sprawcą czynu nie popełnia przypadkiem jakiegoś wykroczenia/przestępstwa?

    Na moje oko -nie popełnia.
    On z daleka mógł widzieć, że pojazd "czerwony" wyprzedzał właśnie dwa
    pozostałe i poruszał się szybciej, niż one. Na tej podstawie zatrzymał
    ten czerwony i nałożył mandat.
    ... a, że mógł nie widzieć, że z tyłu za nimi leci pikujący Focker - to
    już tego nie wiedział. Miał 100% pewności.

    A na marginesie - gratuluję. Dojść ze swoim obywatelskim protestem aż
    tak wysoko, to prawdziwy sukces.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 8. Data: 2013-04-30 09:05:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 29.04.2013 23:42, hiki o! pisze:

> [...]
    > opcję niż skierowanie sprawy do sadu. Ktoś moze sie poczuwac, ze
    > popelnil wykroczenie. Ktos inny woli zaplacic 200 zł i miec z czapy, a

    To już jego problem, że składa fałszywe zeznanie dla własnej wygody.
    Jak będzie sprawa sądowa w większej sprawie, a prokuratura zaproponuje
    ci ugodę i dobrowolne poddanie się karze, a ty, pomimo, że niewinny,
    przyjmiesz, to też twój problem.

    > To ze policjant ma racje lub nie nijak nie wynika z przyjecia mandatu.

    Ależ ma. Podpisujesz iż dobrowolnie poddajesz się karze i przyznajesz do
    popełnionego czynu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2013-04-30 09:07:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.04.2013 00:05, anacron pisze:
    > Jedno pytanie, skąd pewność, że to ja przekroczyłem prędkość?

    A co cię obchodzi skąd? Miał pewność i już. A że mógł się mylić, to nie
    przestępstwo.

    Prokurator, który cię oskarża o morderstwo nie będzie ścigany po twoim
    uniewinnieniu za pomyłkę. Chyba że udowodnisz mu celowe działanie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2013-04-30 11:31:42
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 30.04.2013 07:44, Maruda pisze:
    > A na marginesie - gratuluję. Dojść ze swoim obywatelskim protestem aż
    > tak wysoko, to prawdziwy sukces.

    To nie koniec. Rozważamy instancje ponad polską. Nie może być tak, że
    policja (nawet w szczytnym celu) okrada Cię na drodze. Po prostu nie
    może. Chociaż głównym winowcom jest tu GUM.