    From: kaizer<K...@u...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Allegro,zmiana formy przesyłki i zagubiona paczka.
    Date: Tue, 16 Aug 2005 12:27:56 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam Wszystkich !

    Pastaram się zwięźle i rzeczowo przedstawić problem.

    Zakupiłem na allegro procesor wart 300 zł, do weekendu były 2 dni więc zaraz po
    aukcji /15min/ skontaktowałem się ze sprzedającym i poinformowałem go, że
    posiadam inne potrzebne części do złożenia komputera i proszę o szybką wysyłkę
    paczką priorytetową /dostawa niby do 24h/, doliczyłem wymagane 6zł - napisał,
    że tyle wystarczy - i przelałem pieniążki na jego konto. Minęły 2 tygodnie a paczka
    nie dotarła /byłem także 2 razy sprawdzać na poczcie/. Sprzedający złożył
    reklamacje i poinformował mnie, że mam czekać jeszcze miesiąc. Dowiedziałem się
    jednak, że wysłał paczkę przesyłką ekonomiczną /kosztuje bodajże 1 zł mniej/. W
    związku z tym poinformowałem go, że jako, że nie dotrzymał warunków umowy co
    do formy przesyłki nie zamierzam dalej czekać i żądam zwrotu pieniążków. W
    odpowiedzi dostałem, że "wysłałem taką bo pani na pocznie nie przypomniał mi o
    piorytecie a ja też nie powiedziałem i ona tak to nadała... trzeba było zapłacić za
    wartościową przesyłkę. Teraz trzeba czekać".

    Wątpię żeby poczta odnalazła paczkę minął już przeszło tydzień i nic /podpisałem
    tylko listonoszowi fakt nie otrzymania przesyłki/.

    Co powinienem zrobić? Czy mam szansę odzyskania całości lub części pieniążków?
    Czy sprzedający nie powinnien ponosić ryzyko wysłania paczki innej - tu
    ekonomicznej - niż wynikało z umowy?

    pozdrawiam
    liczę na jakąś pomoc
    kaizer