    From: Mithos <f...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Allegro,zmiana formy przesyłki i zagubiona paczka.
    Date: Tue, 16 Aug 2005 14:57:35 +0200
    Sender: m...@o...pl@nat-dom.aster.pl

    kaizer napisał(a):

    > Co powinienem zrobić? Czy mam szansę odzyskania całości lub części pieniążków?
    > Czy sprzedający nie powinnien ponosić ryzyko wysłania paczki innej - tu
    > ekonomicznej - niż wynikało z umowy?

    Czy paczka jest zwykla czy priorytet to w przypadku odszkodowania nie ma
    znaczenie bo liczy sie czy nadana byla jako polecona. Z opisu wynika ze
    byla.

    Jezeli paczka sie nie odnajdzie to zwrocone zostanie odszkodowanie
    (zgodnie z cennikiem poczty polskiej).

    Co do odpowiedzialnosci sprzedawcy to juz tutaj bylo wiele razy
    poruszane i opinie sa rozne. Wszystko zalezy od opisu aukcji.

    Jak sprzedawca nie zwroci pelnych kosztow, to mozesz wystapic do sadu.
    Ale czy wygrasz to nie wiem bo nie bylo jeszcze takiej sprawy. Biorac
    pod uwage wartosc aukcji to sie to zwyczajnie nie oplaca. Proponuje
    dogadac sie ze sprzedawca i podzielic strate po polowie.

    --
    pozdrawiam
    Mithos