  • 1. Data: 2010-11-08 14:43:26
    Temat: Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    Zakupiłem płytę DVD (by nie było - edycja kolekcjonerska za ponad 120zł)
    na Allegro. Jako to, że sporadycznie korzystam z serwisu ucieszyła mnie
    możliwość skorzystania z "Płacę z Allegro". Po kilku dniach dostaję
    informację, że sprzedający nie otrzymał pieniędzy - płyta była
    mi potrzebna na prezent - więc ponownie przelałem pieniądze - tym razem
    bez pośrednictwa Allegro na konto sprzedającego. Płytę tym razem
    otrzymałem. Ale teraz chciałbym odzyskać moje pieniądze.

    Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
    aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.
    Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u
    niego. Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
    nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie
    odpowiada na e-maile. Sprzedający kategorycznie odmawia konfiguracji
    konta co umożliwiłoby mu dokonania zwrotu pieniędzy na moje konto, nie
    odpowiada na e-maile.

    Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
    który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

  • 2. Data: 2010-11-08 15:40:48
    Temat: Re: Allegro - jak odzyskać pieniądze ?
    Od: <s...@a...pl>

    > Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
    > który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

    Jeśli płaciłeś kartą, to złóż reklamację w swoim banku, że nie otrzymałeś towaru
    (co jest prawdą). Bank juz to wyjaśni za Ciebie :)

  • 3. Data: 2010-11-08 15:47:28
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2010-11-08 15:43, RadekD pisze:
    > Zakupiłem płytę DVD (by nie było - edycja kolekcjonerska za ponad 120zł)
    > na Allegro. Jako to, że sporadycznie korzystam z serwisu ucieszyła mnie
    (...)

    No dobrze, ale _komu_ (na czyje konto) wpłaciłeś pieniądze? Jeżeli nie
    było to konto sprzedawcy, domagaj sięzwrotu od osoby, której zapłaciłeś
    za 1. razem, bo IMHO bezpodstawnie się wzbogaciła...
    pwz

  • 4. Data: 2010-11-08 17:16:10
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "RadekD" napisał w wiadomości grup
    Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
    aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.

    Podaj punkt regulaminu allegro, który złamał.

    Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u
    niego.

    Jesteś tego pewien? Czytasz a.p.a? Niektórzy na kasę czekają tydzień.

    Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
    nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie
    odpowiada na e-maile.

    Standard.

    Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
    który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

    Ktoś ci kazał korzystać z pza? Sam sobie jesteś winny. Przelewasz na inne konto,
    niż sprzedawcy i żądasz wysyłki towaru. Równie dobrze możesz dać pieniądze
    sąsiadce i w sklepie żądać wydania chleba, wędliny itp.

  • 5. Data: 2010-11-08 19:06:09
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 18:16, qwerty pisze:
> [...]
    > aukcję z możliwości PzA jednocześnie nie dokonał konfiguracji ustawień.
    >
    > Podaj punkt regulaminu allegro, który złamał.

    Proszę bardzo http://www.tinyurl.pl/?gSYmeeHE
    "Sprzedający zobowiązany jest określić sposób zapłaty za Towar zgodnie z
    obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku, gdy Sprzedający wskazał
    sposób zapłaty przelewem na rachunek bankowy, zobowiązany jest
    udostępnić Kupującym realizację przelewu w ramach usługi Płacę z Allegro
    za zakupy, na zasadach określonych w Załączniku Nr 8 do Regulaminu, w
    szczególności Sprzedający jest zobowiązany wypełnić formularz
    konfiguracyjny na stronach Allegro, w sekcji Płacę z Allegro,
    potwierdzając dane osobowe, teleadresowe, nr konta bankowego oraz inne
    dane niezbędne do jego identyfikacji."

    > Wystarczy, że poda swój numer konta w panelu Allegro i kasa będzie u
    > niego.
    >
    > Jesteś tego pewien? Czytasz a.p.a? Niektórzy na kasę czekają tydzień.

    A niektórzy mają za 15 minut - zresztą sprzedający raczył mnie
    poinformować, że nie ma pieniędzy na koncie dopiero po tym jak ja
    zaniepokojony tym, że płyty jeszcze nie ma napisałem e-maila do niego.
    W dodatku udawał głupka jak mu napisałem, że pieniądze poszły poprzez PzA.

    > Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
    > nie jest stroną postępowania, serwis, który realizuje przekazy nie
    > odpowiada na e-maile.
    >
    > Standard.

    Jeszcze spróbuję uderzyć w PAYU SA

> [...]
    > inne konto, niż sprzedawcy i żądasz wysyłki towaru. Równie dobrze możesz
    > dać pieniądze sąsiadce i w sklepie żądać wydania chleba, wędliny itp.

    A ktoś mi zabronił ? Miałem PzA dostępne jako jedną z form płatności,
    nigdzie nie było zaznaczone przez sprzedającego, że nie akceptuje PzA.
    Przecież nie ma przymusu sprzedaży na Allegro - mógł wystawić na eBuy
    lub iść na rynek/giełdę i tam sprzedawać.
    Tak pieniądze poszły na inne konto ale to sprzedający może nimi teraz
    dysponować, a nie ja - czyli to są już jego pieniądze.
    A jeśli sklep się zgodził na przekazanie pieniędzy sąsiadce to czemu by
    nie ?

  • 6. Data: 2010-11-08 19:27:04
    Od: zenek z <g...@w...pl>

    On 8 Lis, 15:43, RadekD <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Jak mam odzyskać pieniądze ? W niczym nie zawiniłem, a przez barana,
    > który gdzieś ma regulaminy i dobre obyczaje utopiłem kasę w błocie.

    Rozpocznij spór transakcyjny w Allegro. Z moich doświadczeń ( 3
    spory) wynika, że dobrze robi to sprzedawcom na morale. Bez względu
    na wynik sporu wystawiłbym negatywny komentarz. Takich bubków trzeba
    eliminować z grona sprzedających i tyle.

    Pozdro-
    zenek

  • 7. Data: 2010-11-08 19:38:28
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-08 20:06, Użytkownik Radek D napisał:

> [...]
    > dysponować, a nie ja - czyli to są już jego pieniądze.
    > A jeśli sklep się zgodził na przekazanie pieniędzy sąsiadce to czemu by

    Nie ma przymusu kupowania na allegro, nie ma też obowiązku płacenia
    przez PzA. I najważniejsze, trzeba być niezłym idiotą aby dwa razy
    płacić za ten sam przedmiot.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-11-08 20:11:20
    Od: Dżejm <d...@e...com>

> [...]
    > na wynik sporu wystawiłbym negatywny komentarz. Takich bubków trzeba
    > eliminować z grona sprzedających i tyle.

    A z moich (na razie tylko 1 spór na szczęście) wynika, że sprzedawca może to
    totalnie olać, spór zostanie zamknięty i nic się nie stanie. Ta opcja to
    jakiś żart i chyba działa tylko na jakichś bardzo strachliwych ludków.
    Negatywy też często nie przynoszą żadnego rezultatu. Jak ktoś sprzedaje
    tysiące przedmiotów to go i 100 negatywów nie rusza i nawet nie chce mu się
    wystawiać nic w odpowiedzi.

    Zostaje chyba tylko policja ale dla paru złotych komu chce się w to bawić.

    pozdrawiam
    Jacek

  • 9. Data: 2010-11-08 20:41:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Nov 2010, RadekD wrote:

    > Sytuacja jest taka, że gościu łamiąc regulamin Allegro udostępnił
    > aukcję z możliwości PzA

    Akurat to sformułowanie Ci nie wyszło :) (na jakieś skromne
    99,98% *nie chciał* udostępnić, lecz "samo się udostępnia"
    w wyniku *dotrzymania* regulaminu, a nie jego łamania).

    > Ja natomiast nie mogę za bardzo nic zrobić - Allegro twierdzi, że
    > nie jest stroną postępowania

    Hm... (nie sprawdzałem) - podmiot realizujący PzA jest
    odrębny od allegro? Zgrabnie to zorganizowali :>

    Ja tak OT trochę: jesteś do przodu o przemyślenie co się dzieje,
    jak korzysta się z pośredników. Całkiem sporo ludzi w .pl już
    się załapało na taki eksperyment, że np. "zapłacili za prąd,
    gaz i czynsz".
    Po czym dowiedzieli się co są warte ich kwitki, kiedy otrzymali
    informację że pośrednik zbankrutował.

    1. Nie, nie sugeruję że podmiot prowadzący PzA zbankrutuje :),
    skrajne skutki korzystania z pośredników to nie jedyne
    skutki, miałem na myśli jedynie sugestię że to czego doświadczasz
    to nie *jedyny* możliwy problem (z pośrednikami)
    2. Również korzystam z różnych pośredników, ale mam tę świadomość,
    że np. płacąc za bilet IC, "zapłaciłem" nie w tym momencie,
    kiedy dostaję pierwsze potwierdzenie (że bank zaakceptował
    płatność na rzecz pośrednika), lecz kiedy strona PKP mi potwierdza
    *ich* akceptację płatności.
    I świadomość, że jakbym nie miał w zapasie drugiej takiej kwoty
    (na ponowny zakup, jak pierwsza akceptacja się "rozjedzie")
    to mogę być zmuszony iść piechotą ;) (a reklamacja potrwa
    dłuższy czas).

    > serwis, który realizuje przekazy nie odpowiada na e-maile.

    Acha.

    > Jak mam odzyskać pieniądze ?

    Napisali Ci - ktoś się "bezpodstawnie wzbogacił" i on ma Ci
    oddać pieniądze. Art.405 Kodeksu cywilnego:
    _117.html

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-11-08 20:59:49
    Od: Radek D <r...@p...onet.pl>

    > Nie ma przymusu kupowania na allegro, nie ma też obowiązku płacenia
    > przez PzA.
    Nie ma także przymusu sprzedawania na Allegro. Jest natomiast obowiązek
    dla sprzedawców by akceptowali regulamin.

    > I najważniejsze, trzeba być niezłym idiotą aby dwa razy
    > płacić za ten sam przedmiot.

    Jako to, że płyta w wersji kolekcjonerskiej i w dodatku
    miał to być prezent - liczę się z tym, że nie odzyskam tych pieniędzy.