  • 1. Data: 2010-11-08 11:26:17
    Temat: do oblatanych w sprawach ziemi, zasiedzenia i dekretu bieruta
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    witam

    mam taka mala zagwozdke do znajacych sie na sprawach opisanych w temacie,
    oczywiscie wiadoma rzecz jest, ze jak przyjdzie odpowiedni czas, to pojdzie
    się do prawnika, ale chce sie narazie zorientowac w temacie

    sprawa wyglada tak, jest sobie dzialka w warszawie, moca dekretu bieruta
    zostaje odebrana wlascicielom i obecnie jest wlasnoscia gminy centrum,
    jednak wlasciciele mieszkaja tam po dzisi dzien

    okolo 20 lat temu umiera prawowita wlascicielka, a caly swoj majatek moca
    testamentu zapisuje corce i synowi, oczywiscie nie jest to ziemia, tylko dom
    stojacy na niej

    jak to bywa syn z corka nie zyja w zgodzie, do dnia dzisiejszego na tej
    ziemi mieszka jedynie corka, syn roznie, przewaznie za granica

    syn planuje powrot do polski, i chce wyprostowac sprawe ziemi, sprzedac ja i
    za to kupic mieszkanie

    no i teraz pytania

    jakie sa szanse na odzyskanie ziemi odebranej dekretem bieruta?
    ile czasu trwa taka batalia?
    czy corka moze w jakis sposob "wyslizgac" syna z tej ziemie, jesli uda im
    sie ja panstwu wyrwac?
    czy corka moze probowac ja zasiedziec?
    czy znacie moze prawnika w warszawie, ktory sie z sukcesami takimi sprawami
    zajmuje?

    na co w calej tej sprawie zwracac uwage, aby koniec byl pozytywny i to dla
    obu stron?