  • 1. Data: 2010-11-08 14:28:42
    Temat: Deweloper mnie oszukał
    Od: Radosław <7...@w...pl>

    Witam, mam problem z deweloperem, który nie dopełnił warunków sprzedaży i
    nic sobie z tego nie robi. W ubiegłym roku kupiłem mieszkanie wraz z
    miejscem garażowym nr 141, które miało być na pierwszym poziomie nad gruntem
    (mam to wpisane w umowie przedwstępnej). Deweloper jednak nie wybudował tego
    poziomu ponieważ zmienił plany budowy osiedla (będzie mniejsze) i proponuje
    mi w zamian miejsce pod poziomem gruntu. Jednak mnie taka opcja kompletnie
    nie interesuje, ponieważ samochód byłby narażony na częste w tym terenie
    podtopienia.

    Napisałem więc pismo z prośbą o zwrot pieniędzy. Deweloper odpisał, że ok,
    ale pieniądze przeleje do banku a nie na moje konto. Do banku z tego
    względu, że na mieszkanie brałem kredyt. Taka sytuacja mnie nie urządza,
    ponieważ zredukuje mi się nieznacznie rata, a ja pozostanę bez garażu i bez
    kasy którą wpłaciłem. Wystąpiłem więc do banku o zgodę na przelew
    wierzytelności na moje konto, ale odpowiedź jest odmowna.

    Czy macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Jak na razie to ja jestem stratny
    i deweloper nic sobie z tego nie robi, skoro to tylko i wyłącznie jego wina.

  • 2. Data: 2010-11-08 14:44:11
    Temat: Re: Deweloper mnie oszukał
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 08-11-2010 15:28, Radosław pisze:
> [...]
    >
    > Czy macie jakieś pomysły co z tym zrobić? Jak na razie to ja jestem
    > stratny i deweloper nic sobie z tego nie robi, skoro to tylko i

    Z kim masz zawartą umowę? Tylko z deweloperem czy z deweloperem i
    bankiem? Jak tylko z deweloperem, to deweloper musi oddać Ci kasę -
    inaczej sobie robi pod górę.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-11-08 14:55:27
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 08-11-2010 15:44, .B:artek. pisze:

    > Z kim masz zawartą umowę? Tylko z deweloperem czy z deweloperem i
    > bankiem? Jak tylko z deweloperem, to deweloper musi oddać Ci kasę -
    > inaczej sobie robi pod górę.

    Najczęściej elementem umowy na kredyt hipoteczny jest umowa z
    deweloperem - a raczej pisemna akceptacja przez niego różnych warunków,
    od której uzależniona jest wypłata transzy kredytu, np. tego, ze w razie
    zmniejszenia należnej deweloperowi kwoty, zwróci on pieniądze w
    pierwszym rzędzie bankowi.

    Ja takie coś mam w mojej umowie. I w poprzedniej, 10 lat temu, też takie
    coś było.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2010-11-08 21:08:58
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-08 15:28, Radosław pisze:
> [...]
    > bez kasy którą wpłaciłem. Wystąpiłem więc do banku o zgodę na przelew
    > wierzytelności na moje konto, ale odpowiedź jest odmowna.

    Z punktu widzenia banku takie coś może być próbą wyciągnięcia taniej
    gotówki jako kredytu hipotecznego. Popatrz na to tak - pożyczyli kasę
    pod hipotekę mieszkania i garażu, a teraz nagle się okazuje że garażu
    nie będzie. Normalne, że chcą odzyskać tą część gotówki żeby zmniejszyć
    kapitał kredytu, bo im się zabezpieczenie zmniejsza. Możesz negocjować,
    ale będzie ciężko.

    --
    MZ

  • 5. Data: 2010-11-09 11:42:15
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ilu Was tam będzie podtapiać
    Ciebie jednego, dziesięciu, stu?
    Przy czym rzeczywiście:
    Nie spotkałem jeszcze ani jednego całkowicie szczelnego garażu podziemnego.
    Albo z dołu, albo z boku, albo z góry woda jakaś zawsze jest.
    Zła izolacja, nieszczelny beton, niestaranne dylatacje, skraplanie wskutek
    niedostatecznej wentylacji, spękanie konstrukcji, nieszczelna posadzka, ...
    Zwykle jakoś trzeba z tym żyć.
    Tym niemniej masz rację: co to by było za życie ;-))

    -----

  • 6. Data: 2010-11-09 11:53:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 09-11-2010 12:42, 666 pisze:
> [...]
    > Tym niemniej masz rację: co to by było za życie ;-))
    >

    > -----

    > narażony na częste w tym terenie podtopienia.

    Ja się tak zastanawiam - kupił gość mieszkanie w bloku, który będzie
    często podtapiany - i z postów wynika że tego był do początku świadomy.
    Skoro będzie zalewać garaże, i to w stopniu mogącym spowodować
    uszkodzenie samochodu, to i piwnice, jak są.
    Jeżeli nie ma super izolacji (marne szanse) to będzie wilgoć podciągać w
    gorę po ścianach. Na parterze mają szanse na grzyba.

    A jednak kolega kupił mieszkanie.

    Chyba że z tymi podtopieniami to dla wywołania współczucia, a co
    najwyżej czasem deszczówka przesiąknie do garażu, bo drzwi uchylne
    (najtańsze, więc montowane masowo "w standardzie") są nieszczelne z natury.

    Wygląda mi na koloryzowanie.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2010-11-10 07:41:46
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl>

> [...]
    > czasem deszczówka przesiąknie do garażu, bo drzwi uchylne (najtańsze, więc
    > montowane masowo "w standardzie") są nieszczelne z natury.

    Co Ty wymyślasz ?